Server 2003 met SharePoint

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Ik heb in een testomgeving windows 2003 server geinstalleerd, daarna Active directory, IIS, ASP, .NET framework.
Als ik WSS 3.0 installer loopt alles volgens plan, maar eenmaal ik het wil opstarten krijg ik volgende pagina (in bijlage)

Iemand die weet wat er verkeerd gaat, of wat ik verkeerd doe?

Groeten,
Argon
Bijlagen
fout.JPG
(79.34 KiB) 25 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

De échte error ga je in de eventviewer moeten gaan zoeken. Dit is gewoon een pagina die de échte foutmelding verbergt (is een instelling in de web.config-file).
Spreek je trouwens over SharePoint Services 2.0, 3.0, Portal Server, MOSS 2007? Losstaande databaseserver of meegeleverde MSDE/SQL Server Express 2005?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:De échte error ga je in de eventviewer moeten gaan zoeken. Dit is gewoon een pagina die de échte foutmelding verbergt (is een instelling in de web.config-file).
Spreek je trouwens over SharePoint Services 2.0, 3.0, Portal Server, MOSS 2007? Losstaande databaseserver of meegeleverde MSDE/SQL Server Express 2005?
oke, zal straks eens in de eventviewer zien.
ik spreek over SharePoint Services 3.0 (in realiteit zullen we wel de MOSS 2007) opzetten. Er word gebruik gemaakt van de standaard meegeleverde database server.

Ik heb daarjuist eens Server 2003 geinstalleerd en onmiddellijk daarna WSS 3.0 dan werkt alles perfect, maar vanaf dat ik "dcpromo" uitvoer dan krijg ik deze error.

Bedankt voor uw reactie
meon
Administrator
Administrator
Provider

DCpromo NA dat je die dingen installeert? Heel uw user-accounts worden dan lokaal opgeslagen. Lijkt me very bad practice WSS te willen draaien op een domeincontroller ...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:DCpromo NA dat je die dingen installeert? Heel uw user-accounts worden dan lokaal opgeslagen. Lijkt me very bad practice WSS te willen draaien op een domeincontroller ...
Ja, is ook maar een testomgeving he (vmware).
Ik weet dat dcpromo natuurlijk eerst moet geinstalleerd worden, heb gewoon uitgetest als ik eerst sharepoint installeerde als ik dan ook die foutmelding kreeg. Wat dus niet zo is. Het moet iets te maken hebben met de installatie van AD

Groeten
meon
Administrator
Administrator
Provider

Welke error spuwt uw event log nu eigenlijk uit?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:Welke error spuwt uw event log nu eigenlijk uit?
In bijlage de fout die ik op dit moment krijg. Heeft inderdaad iets te maken met de database, zal nog eens googelen en zien als ik de oplossing ervoor zal vinden :)
Bijlagen
Windows Server 2003 Standard Edition-2008-12-10-15-43-57.png
(30.78 KiB) 13 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Provider

Draait uw SQL Server op dezelfde machine? Want als je SQL Server Express installeert op een andere machine dan localhost accepteert die inderdaad nooit externe verbindingen (is licentietechnisch, ze moeten SQL Server 2005 ook nog kunnen verkopen eh :-))
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de sql server draait weldegelijk op dezelfde machiene (SQL Server 2005 Embedded Edition Service)
Ik heb wel juist ondekt dat de service niet draait, en als ik handmatig op "Start" druk dan krijg ik een fout in de vorm van:

Event id 7024
The SQL Server 2005 Embedded Edition (MICROSOFT##SSEE) service terminated with service-specific error 3417 (0xD59).
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ge hebt toch geen compressie ingeschakeld op de systeemmappen op NTFS-niveau eh?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:Ge hebt toch geen compressie ingeschakeld op de systeemmappen op NTFS-niveau eh?
Nee nee, heb hier wel iets nuttigs gevonden die er iets mee te maken zou kunnen hebben:
http://support.microsoft.com/kb/929665

Alleen versta ik niet wat ze willen zeggen of naar wat <MSI_File_Name> refereert.

Greetz
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb ondertussen gevonden naar waar die paramter refereert. Ik kon de SQL service nu opstarten maar hij gaf fouten bij het connecteren naar de sharepoint database. Ik ben juist begonnen aan een clean install, zal eens ziet wat dit geeft als ik onmiddellijk die fout oplos, daarna AD installeren en daarna Sharepoint.

Argon
meon
Administrator
Administrator
Provider

Daar dienen VM's en test-omgevingen voor eh :D
Hopelijk gebruik je de desktop-versie van VMWare, kan je met snapshots werken.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is intussen gelukt hoor, ik heb de SQL 2005 server handmatig gedownload en geinstalleerd !

Thx voor de hulp ;)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

meon schreef:Draait uw SQL Server op dezelfde machine? Want als je SQL Server Express installeert op een andere machine dan localhost accepteert die inderdaad nooit externe verbindingen (is licentietechnisch, ze moeten SQL Server 2005 ook nog kunnen verkopen eh :-))
Wil hier toch nog even op antwoorden en zeggen dat je dit WEL kan doen, doch moet je daarvoor de SQL Surface configuration tool voor nodig, enfin, heb dit toch al eens in orde gebracht.

Grtz,
Sasuke
meon
Administrator
Administrator
Provider

Sasuke schreef:Wil hier toch nog even op antwoorden en zeggen dat je dit WEL kan doen, doch moet je daarvoor de SQL Surface configuration tool voor nodig, enfin, heb dit toch al eens in orde gebracht.
Oké, het kan misschien, maar MAG dat ook, licentietechnisch gezien? Ik dacht dat die Express-editions vooral waren voor mensen die wilden testen en developen, en die gaan die omgevingen normaalgezien niet over meerdere machines verspreiden.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”