wifi 802.11G traaag ...

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
steve_jaspers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

dus, ik heb nu al enkele jaren een WAG54G v.2 van linksys.

heb ongeveer twee manden geleden nieuwe firmware erop gezet omdat ik via ftp niet meer kon uploaden (geen idee wat juist het probleem was ..)

maar ik heb nooit echt de lan functionaliteit benut, maar nu er een laptop is bijgekomen en ik af en toe toch wel eens iets van de pc op de laptop of vice versa wil zetten dan verloopt dit tergend traag !!!

wireless g heeft een snelheid van 54MBps dus ---> 6912 kbyte/s ... maar ik kom met moeite aan 1200kbyte/s ...

beide melden een wifi verbinding van 54Mbit te hebben en ze staan beiden vlakbij de router met 100% ontvangst ...

iemand een idee ??
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

steve_jaspers schreef:dus, ik heb nu al enkele jaren een WAG54G v.2 van linksys.

heb ongeveer twee manden geleden nieuwe firmware erop gezet omdat ik via ftp niet meer kon uploaden (geen idee wat juist het probleem was ..)
De WRV200 heeft dat probleem ook als je de laatste firmware er niet opzet. Is een bug.
steve_jaspers schreef: maar ik heb nooit echt de lan functionaliteit benut, maar nu er een laptop is bijgekomen en ik af en toe toch wel eens iets van de pc op de laptop of vice versa wil zetten dan verloopt dit tergend traag !!!

wireless g heeft een snelheid van 54MBps dus ---> 6912 kbyte/s ... maar ik kom met moeite aan 1200kbyte/s ...

beide melden een wifi verbinding van 54Mbit te hebben en ze staan beiden vlakbij de router met 100% ontvangst ...

iemand een idee ??
Probeer eens een ander kanaal.
Heb je draadloos al eens disconnects?
Afbeelding
TimDW
Member
Member

Alternatieve firmware er op zetten, werkt meestal met recentere (betere) drivers: Tomato of DD-WRT

Is alles van hetzelfde merk (ontvangers + router)?
Of ten minste van een A-merk (geen Ralink bvb)?
Indien Intel ontvanger => staat hij op max. verzendenergie?
Via FTP transferen gaat meestal een stuk sneller (als alternatief).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TimDW schreef:Indien Intel ontvanger => staat hij op max. verzendenergie?
Als hij nu reeds 100% heeft is dat niet nodig (en zelfs af te raden als je je router niet wil opstoken).
TimDW
Member
Member

r2504 schreef:(en zelfs af te raden als je je router niet wil opstoken).
Slechte ervaringen hiermee?
Hier zal het idd weinig uitmaken bij nader inzien...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TimDW schreef:Slechte ervaringen hiermee?
Hier zal het idd weinig uitmaken bij nader inzien...
Persoonlijk niet, maar toch al gelezen dat er net daardoor reeds routers de geest hebben gegeven. De koeling van die dingen is er gewoon niet op voorzien, en het is ook niet sociaal wat je wireless-buren betreft.
TimDW
Member
Member

r2504 schreef:Persoonlijk niet, maar toch al gelezen dat er net daardoor reeds routers de geest hebben gegeven. De koeling van die dingen is er gewoon niet op voorzien, en het is ook niet sociaal wat je wireless-buren betreft.
Hmm, ik denk dat je het toch op iets anders hebt dan.
Ik bedoel niet via die alternatieve firmware uw router gaan "boosten"...
Gewoon via apparaatbeheer bij de geavanceerde opties van uw Intel ontvanger, de verzendenergie op MAX zetten.
Het enige gevolg hiervan - zo dacht ik - is dat wanneer je op batterij werkt, deze rapper plat zal zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TimDW schreef:Gewoon via apparaatbeheer bij de geavanceerde opties van uw Intel ontvanger, de verzendenergie op MAX zetten.
Dan heb ik je inderdaad foutief verstaan.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

wireless g heeft een snelheid van 54MBps dus ---> 6912 kbyte/s
Op een ideale verbinding zal ja maar maximaal 50% van die snelheid halen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
steve_jaspers
Member
Member

mijn wifi kaart is inderdaad een ralink maar heb er zeer goede ervaringen mee en nooit geen disconnects..

en die 1200 dat is via ftp ... gewoon met gedeelde mappen gaat het even snel .. 1000 - 1200 ...

aan het kanaal kan het niet liggen want er zijn afspraken met de buren ivm wie welk kanaal neemt en er zit telkens minstens één kanaal tussen. ik heb kanaal 2 en de eerstvolgende is kanaal 5 ...

en alvast bedankt voor jullie feedback ;)
geert
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Heb je het ook al eens zonder encryptie (WEP/WAP) geprobeerd?

Maak ook gebruik van MAC filtering in je router als dit mogelijk is.
Kijk ook eens naar de nieuwe drivers van Ralink indien je WPA2 gebruikt: http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support.html

succes
steve_jaspers
Member
Member

ik heb nog niet zonder wpa geprobeerd .. zal dat eens testen als ze thuis is met lappie ..

en mac adres filteren vind ik zo een overbodige beveiliging als je wpa hebt .. en lastig als er mensen langskomen die ook ff willen surfen op mn wifi lan ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

steve_jaspers schreef:ik heb kanaal 2 en de eerstvolgende is kanaal 5 ...
Die overlappen gedeeltelijk... eigenlijk zijn er maar drie volledig gescheiden kanalen, namelijk 1 , 6 en 11.
steve_jaspers
Member
Member

r2504 schreef:
steve_jaspers schreef:ik heb kanaal 2 en de eerstvolgende is kanaal 5 ...
Die overlappen gedeeltelijk... eigenlijk zijn er maar drie volledig gescheiden kanalen, namelijk 1 , 6 en 11.
tsja .. aangezien we met 6 routers zitten in ons gebouw vind ik van 2 naar 5 nog niet zo slecht :p
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”