fritzbox 7050 => ATA?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
justchill
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hoi,

ik vraag me af, kan ik de fritzbox 7050 wlan gebruiken als ATA en hoe moet je die dan schakelen?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

justchill schreef:Hoi,

ik vraag me af, kan ik de fritzbox 7050 wlan gebruiken als ATA en hoe moet je die dan schakelen?
Dat kan. Je router of switch gaat dan naar LAN-A van je Fritz!box 7050, je stelt deze laatste in als "ip client in een bestaand netwerk" (settings/Internet), en je telefoon hang je bvb aan Fon1.

Eventueel nog (in je router) enkele poorten forwarden naar het IP adres van je Fritz!box.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Edward Valckx schreef:

Dat kan. Je router of switch gaat dan naar LAN-A van je Fritz!box 7050, je stelt deze laatste in als "ip client in een bestaand netwerk" (settings/Internet), en je telefoon hang je bvb aan Fon1.

Eventueel nog (in je router) enkele poorten forwarden naar het IP adres van je Fritz!box.
en tijd instellen en saven via telefooncodes(tip!).
justchill
Member
Member

Edward Valckx schreef:

thx,
dit is hoe hij/het nu staat:

- TN modem => GigaSwitch => PC1 + PC2 + FRITZ7050@LAN A
- DECT foon op FON S0.

NB: op deze manier kan ik wel niet aan de settings van de 7050.

=> Dit werkt; en ik kan bellen en surfen op beide PC's tegelijk.
Echter hoe is dit mogelijk? PC1 en PC2 krijgen alle 2 een IP van telenet (heb comfortnet_xl); heeft de fritz dan geen IP nodig om te bellen?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

justchill schreef:NB: op deze manier kan ik wel niet aan de settings van de 7050.
In dit speciale geval is er toch een manier. Je hangt je PC aan LAN-B, en je moet dan een bepaald manueel IP adres instellen op je PC. De Fritz!box heeft namelijk nog een tweede IP adres waarom hij altijd bereikbaar is (in een andere range). Weet wel niet meer van buiten welk, eventueel kan ik dat wel eens opzoeken.
justchill schreef:=> Dit werkt; en ik kan bellen en surfen op beide PC's tegelijk.
Echter hoe is dit mogelijk? PC1 en PC2 krijgen alle 2 een IP van telenet (heb comfortnet_xl); heeft de fritz dan geen IP nodig om te bellen?
Je hebt geen router in deze configuratie, en dus moeten al uw IP adressen van Telenet komen. Uiteraard heeft uw Fritz!box een IP adres nodig. Ik ben niet zo vertrouwd met de abonnementen van Telenet, dus ik weet niet hoeveel Telenet er U maximaal geeft in uw geval.
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 02 okt 2008, 09:11, in totaal 1 gewijzigd.
justchill
Member
Member

Edward Valckx schreef:
justchill schreef:=> Dit werkt; en ik kan bellen en surfen op beide PC's tegelijk.
Je hebt geen router in deze configuratie, en dus moeten al uw IP adressen van Telenet komen. Uiteraard heeft uw Fritz!box een IP adres nodig. Ik ben niet zo vertrouwd met de abonnementen van Telenet, dus ik weet niet hoeveel Telenet er U maximaal geeft in uw geval.
Wel, dat is 2; maar toch lijkt de fritz er geen nodig te hebben..
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

justchill schreef:Wel, dat is 2; maar toch lijkt de fritz er geen nodig te hebben..
Zeer eigenaardig :-)
Via de methode die ik hierboven schreef, zou je toch eens op de webinterface moeten kunnen kijken... Zal eens zien of ik dat bepaalde IP adres nog kan vinden ergens.
justchill
Member
Member

Nu de 2e PC is een htpc en daarmee moet 'k ni echt kunnen surfen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

je meot even beslissen of je de router gebruikt van de fritz of niet(zou het niet aanbevelen):

http://sluzby.volny.cz/img/navody/zariz ... ccount.htm

select: Internet connection via LAN
Share existing Internet connection in the network (IP Client)
Configure the IP address manually
IP address:in range van je siemens router
Default gateway:adres siemens

Dat andere adres werkt niet als je het als ip client gebruikt!

Maar stel ff manueel de tijd in en save via een code(zie userbase, via telefoon) om veelvoorkomende problemen te verhelpen.
justchill
Member
Member

Wat is een IP client?
Ik heb geen router; alles staat nu op een switch. De fritz staat nu als ATA.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:je meot even beslissen of je de router gebruikt van de fritz of niet(zou het niet aanbevelen)
Wat is er mis met de router van de Fritz!box?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”