Hoi,
ik vraag me af, kan ik de fritzbox 7050 wlan gebruiken als ATA en hoe moet je die dan schakelen?
fritzbox 7050 => ATA?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat kan. Je router of switch gaat dan naar LAN-A van je Fritz!box 7050, je stelt deze laatste in als "ip client in een bestaand netwerk" (settings/Internet), en je telefoon hang je bvb aan Fon1.justchill schreef:Hoi,
ik vraag me af, kan ik de fritzbox 7050 wlan gebruiken als ATA en hoe moet je die dan schakelen?
Eventueel nog (in je router) enkele poorten forwarden naar het IP adres van je Fritz!box.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
en tijd instellen en saven via telefooncodes(tip!).Edward Valckx schreef:Dat kan. Je router of switch gaat dan naar LAN-A van je Fritz!box 7050, je stelt deze laatste in als "ip client in een bestaand netwerk" (settings/Internet), en je telefoon hang je bvb aan Fon1.justchill schreef:Hoi,
Eventueel nog (in je router) enkele poorten forwarden naar het IP adres van je Fritz!box.
thx,Edward Valckx schreef:Dat kan. Je router of switch gaat dan naar LAN-A van je Fritz!box 7050, je stelt deze laatste in als "ip client in een bestaand netwerk" (settings/Internet), en je telefoon hang je bvb aan Fon1.justchill schreef:Hoi,
dit is hoe hij/het nu staat:
- TN modem => GigaSwitch => PC1 + PC2 + FRITZ7050@LAN A
- DECT foon op FON S0.
NB: op deze manier kan ik wel niet aan de settings van de 7050.
=> Dit werkt; en ik kan bellen en surfen op beide PC's tegelijk.
Echter hoe is dit mogelijk? PC1 en PC2 krijgen alle 2 een IP van telenet (heb comfortnet_xl); heeft de fritz dan geen IP nodig om te bellen?
-
- Elite Poster
In dit speciale geval is er toch een manier. Je hangt je PC aan LAN-B, en je moet dan een bepaald manueel IP adres instellen op je PC. De Fritz!box heeft namelijk nog een tweede IP adres waarom hij altijd bereikbaar is (in een andere range). Weet wel niet meer van buiten welk, eventueel kan ik dat wel eens opzoeken.justchill schreef:NB: op deze manier kan ik wel niet aan de settings van de 7050.
Je hebt geen router in deze configuratie, en dus moeten al uw IP adressen van Telenet komen. Uiteraard heeft uw Fritz!box een IP adres nodig. Ik ben niet zo vertrouwd met de abonnementen van Telenet, dus ik weet niet hoeveel Telenet er U maximaal geeft in uw geval.justchill schreef:=> Dit werkt; en ik kan bellen en surfen op beide PC's tegelijk.
Echter hoe is dit mogelijk? PC1 en PC2 krijgen alle 2 een IP van telenet (heb comfortnet_xl); heeft de fritz dan geen IP nodig om te bellen?
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 02 okt 2008, 09:11, in totaal 1 gewijzigd.
Wel, dat is 2; maar toch lijkt de fritz er geen nodig te hebben..Edward Valckx schreef:Je hebt geen router in deze configuratie, en dus moeten al uw IP adressen van Telenet komen. Uiteraard heeft uw Fritz!box een IP adres nodig. Ik ben niet zo vertrouwd met de abonnementen van Telenet, dus ik weet niet hoeveel Telenet er U maximaal geeft in uw geval.justchill schreef:=> Dit werkt; en ik kan bellen en surfen op beide PC's tegelijk.
-
- Elite Poster
Zeer eigenaardigjustchill schreef:Wel, dat is 2; maar toch lijkt de fritz er geen nodig te hebben..

Via de methode die ik hierboven schreef, zou je toch eens op de webinterface moeten kunnen kijken... Zal eens zien of ik dat bepaalde IP adres nog kan vinden ergens.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
je meot even beslissen of je de router gebruikt van de fritz of niet(zou het niet aanbevelen):
http://sluzby.volny.cz/img/navody/zariz ... ccount.htm
select: Internet connection via LAN
Share existing Internet connection in the network (IP Client)
Configure the IP address manually
IP address:in range van je siemens router
Default gateway:adres siemens
Dat andere adres werkt niet als je het als ip client gebruikt!
Maar stel ff manueel de tijd in en save via een code(zie userbase, via telefoon) om veelvoorkomende problemen te verhelpen.
http://sluzby.volny.cz/img/navody/zariz ... ccount.htm
select: Internet connection via LAN
Share existing Internet connection in the network (IP Client)
Configure the IP address manually
IP address:in range van je siemens router
Default gateway:adres siemens
Dat andere adres werkt niet als je het als ip client gebruikt!
Maar stel ff manueel de tijd in en save via een code(zie userbase, via telefoon) om veelvoorkomende problemen te verhelpen.
-
- Elite Poster
Wat is er mis met de router van de Fritz!box?silencer schreef:je meot even beslissen of je de router gebruikt van de fritz of niet(zou het niet aanbevelen)