op deze link vindt men de wave 1 versie van sp1 (dus ook in het nederlands); lees goed de release opmerkeningen en schakel u antivirus uit tijdens de update. Bij mij heeft ie 45 min geduurd zonder geen enkel probleem.
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=nl
ofwel kan men nog verder wachten tot hij optioneel of via de auto update binnenkomt.
VISTA SP1 nederlands geïnstalleerd
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- brooklyn
- Elite Poster
mooi ik zal die ook eens installeren.
544 mb
544 mb

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
heb ze ook binnen gehaald, duurde hier wel veel langer (ongeveer 01H15min)... geen problemen met installatie. verwijderen van kleine files gaat precies veel sneller, voor de rest nog geen verschil gemerkt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Gisteren ook geinstalleerd,
geen problemen gehad met de installatie,heeft wel enige tijd geduurd eer de update binnen was,pc gaat precies wel iets sneller maar heb het nog niet echt kunnen uittesten.
geen problemen gehad met de installatie,heeft wel enige tijd geduurd eer de update binnen was,pc gaat precies wel iets sneller maar heb het nog niet echt kunnen uittesten.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik hier eerst eens een check gedaan via Windows Update maar die had geen updates beschikbaar... dan maar via de link de download gedaan, de upload laten lopen (ging prima) en daarna vond de Windows Update nog een fix.Diod schreef:Windows Update heeft me juist laten weten dat ik SP1 (eindelijk) kan downloaden... 121,5 MB
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Normaal, via de site haal je ook alle vorige updates binnen. Soms moet je je pc eens herinstalleren en dan moet je enkel de sp1 installeren en niet alles downloaden; ik heb hem op cd staan omdat ik verschillende pc's update. Als je al alle updates had binnen gehaald wordt de file idd veel kleiner (65MB). 

- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Heb de standalone versie gedownload, ik was volgens microsoft update volledig up date, geen SP1 te zien ...
ben nu aant intstalleren ...
ben nu aant intstalleren ...
heb het ook geinstalleerd en het valt op dat mijn pc sneller gaat als voordien. ook draadloze netwerken worden bijvoorbeeld op 123 gevonden terwijl dat ervoren even duurde.
ben zeer content van vista en nog meer na de installatie van sp1.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Is helaas geen algemene verbetering. Hier is het _nog steeds_ even traag op nieuwe machines (ik bedoel het reconnecten met de servers na een disconnect). Ach ja.Rafken schreef:heb het ook geinstalleerd en het valt op dat mijn pc sneller gaat als voordien. ook draadloze netwerken worden bijvoorbeeld op 123 gevonden terwijl dat ervoren even duurde.
Wat erger is : bij een falen van een upgrade (OPGELET : MENSEN DIE EEN BITDEFENDER 10 hebben : de upgrade draait gegarandeerd de soep in !!!) heeft SP1 de lelijke eigenschap om je restorepoints te corrupten, zodat er geen weg terug is !!!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Tip voor de mensen die upgraden naar SP1: in SP1 zit een toolke (vsp1cln.exe) dat ervoor zorgt dat de oude pre SP1 files gewist worden. Dit kan rap enkele GB schelen in je Windows dir.
Ik kan zelfs op m'n nieuw systeem geen vista installeren !
Het gekende probleem met SATA heb ik voor. Dan heb je al eens geen IDE aansluitingen meer en is alles op de snelle SATA, dan wil vista nog niet installeren !!
Workaround: dvd eruit halen en een IDE dvd steken..
dat is dus de logica van Microsoft..
Nu t'is heel simpel, mijn PC verhuisd morgen van eigenaar en kheb al gebeld met een apple store om een macbook te reserveren...
Vista s**** big time
Het gekende probleem met SATA heb ik voor. Dan heb je al eens geen IDE aansluitingen meer en is alles op de snelle SATA, dan wil vista nog niet installeren !!
Workaround: dvd eruit halen en een IDE dvd steken..
dat is dus de logica van Microsoft..
Nu t'is heel simpel, mijn PC verhuisd morgen van eigenaar en kheb al gebeld met een apple store om een macbook te reserveren...
Vista s**** big time
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Er zijn in totaal 3 KB patches die best geïnstalleerd worden ALVORENS je SP1 erover gooit, afhankelijk van je setup.
Deze verhelpen een aantal problemen die ervoor zorgen dat Vista niet meer opstart na de installatie van SP1.
Ik heb ze gisteren op de MS Roadshow op een presentatie zien staan maar ze waren alweer van het scherm voor ik de nummers kon overschrijven (Hans gaat soms wat snel door de slides
)
Ze gingen die powwerpoints doormailen maar ik heb nog niks gekregen .. ik zal de KB artikelnummers posten als ze terugvind.
Deze verhelpen een aantal problemen die ervoor zorgen dat Vista niet meer opstart na de installatie van SP1.
Ik heb ze gisteren op de MS Roadshow op een presentatie zien staan maar ze waren alweer van het scherm voor ik de nummers kon overschrijven (Hans gaat soms wat snel door de slides

Ze gingen die powwerpoints doormailen maar ik heb nog niks gekregen .. ik zal de KB artikelnummers posten als ze terugvind.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Zijn dit niet die updates die je moet installeren om een SP1 te kunnen installeren? Deze zijn terug te vinden op windows update.Sven.VdS schreef:Er zijn in totaal 3 KB patches die best geïnstalleerd worden ALVORENS je SP1 erover gooit, afhankelijk van je setup.
Ik heb ze gisteren op de MS Roadshow op een presentatie zien staan maar ze waren alweer van het scherm voor ik de nummers kon overschrijven (Hans gaat soms wat snel door de slides)