Sync uitval?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sinds een 3 tal dagen heb ik regelmatig uitval van de verbinding (sync)valt uit, om na een 30 tal seconden a 1 minuut terug te synchroniseren.
Mijn modem Eicon USB, vroeger heel zelden uitval, nu de laatste 3 dagen teveel.
Actueel is de downstream 1760, normaal is deze hier altijd 3300 (op de werkbalk naast de klok)
Actueel zijn deze onderbrekingen veelvuldig, zijn er nog users die identieke problemen hebben :???:
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik weet dat er gisteren een nationaal probleem was bij skynet, maar dat is vandaag op 10 uur opgelost volgens de status pagina

voor de rest weet ik niet van een storing
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Hoi Blue-Sky

Wij (zijnde Elrocco en mezelf) hebben een soortgelijk probleem gehad, ttz.
- we waren 100% zeker dat we niks aan onze configuratie (PC) aangepast hadden
- we waren 100% zeker van onze binnenbekabeling

Na een aantal telefoontjes naar de helpdesk (en het obligate uitmeten van de lijn en het krijgen van het standaard Helpdesk antwoord "Het probleem ligt bij u, aan uw PC") hebben ze uiteindelijk een technieker langsgestuurd. Waarna natuurlijk bleek dat de fout bij hen lag, nl. aan een defecte kaart in hun centrale.

Concluderend kan ik dus eigenlijk maar één ding zeggen : als het probleem zich blijft manifesteren, bel dan eens de Helpdesk, laat je lijn eens uitmeten... en laat je vooral niet afschepen.

CueBoy.
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb dan toch maar eens de helpdesk gebeld, morgen voormiddag sturen ze een technieker langs!
Wou ik eerst niet doen wegens berichten " netstatus ".
Volgens hun meting is er ergens een probleem, 'k zal zeker iets laten weten hoe het afloopt :-(
(downstream = actueel 352) flauwtjes!
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Dat je een beetje terughoudend was de Helpdesk te bellen, dat zullen sommigen op dit forum graag horen :-) Herinner je je de discussie omtrent de Helpdesk, de manier waarop ze klanten behandelen, .... ? :-D

In ieder geval : succes !

Nog een kleine zijsprong : de eerste maal dat de technieker bij mij langsgekomen is, heeft'm alleen maar de configuratie van de PC en de binnenbekabeling nagekeken, en omdat ik op dat ogenblik een stabiele verbinding had, is'm niet gaan kijken naar de centrale.
Misschien is het daarom geen slecht idee je synch-losses te staven adhv. de verbindingstijden (die je kan vinden op de e-care site van Skynet, zoals je ongetwijfeld wel weet)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De fout was hier lokaal bij mij, in doos 1 van belgacom waar het signaal binnenkomt, er was daar oxidatie, contacten gereinigd met contact 600, idem van de stekker welke in die doos zit, sindsdien terug volledig stabiel.
(3360 downstream) neven klokje
Heb trouwens de storingsdienst verwittigd dat de storing opgelost is.
(onder voorbehoud, men weet nooit, 'k zal hun terug bellen indien nodig)
Wel raar deze stekker en doos waarvan sprake, daar komt nooit iemand aan, behalve ik zelf bij opkomend onweer :?
(indien zich dat nog eens herhaald, zal ik daar een nieuwe doos plaatsen)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 26 aug 2003, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Eind goed, al goed :-D

Nu alleen nog hopen dat de communicatie bij Belgacom goed is, en dat er morgen toch geen technieker aan je deur staat...
elrocco
Plus Member
Plus Member

En zo is er terug een mogelijke oplossing geboden voor synchronisatieprobs.Het kan dus echt vanalles zijn.Maar als de technieker je al bij de eerste beurt kan helpen....dan kan je alleen maar weer vlug een tevreden adsl-gebruiker zijn!
Inderdaad...het kan anders lopen...zoals CueBoy eerder vermeldde.
Intussen heb ik geen problemen meer ondervonden met m'n lijntje.
Gelukkig dus!

Elrocco 8-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hehe, nice mooi opgelost.

maar je ziet dus: zeg nooit van te voren... ik heb niks aan mijn configuratie gewijzigd, of mijn bekabbeling is 100% in orde.. soms schuilt het in een klein hoekje...

ADSL zeer gevoelig voor die zaken... das beetje jammer, maar kom, gewoon ervoor zorgen dat dit allemaal pico bello in orde is.
I love it when a plan comes together!
bert
Member
Member

Ik heb de laatste tijd ook synchronisatie problemen. Normaal heb ik een dikke 2 Mbps snelheid, wat ik zeer acceptabel vind. Sinds enkele weken valt deze snelheid soms terug tot 800 Kbps, 400 Kbps, en gisteren zelfs 127 Kbps. Bij Belgacom doet men telkens een reset van de lijn, heropstarten en klaar is kees. Gisteren vertelde een Belgacom man mij dat ik zelf kan resetten, door de telefoonkabel uit te trekken. Dat schijnt te werken, maar... ik vind toch niet dat het een goede oplossing is. Die RJ telefoonstekkers zijn m.i. niet gemaakt om geregeld in/uit geplugd te worden. Ter info : op mijn lijn zou er "28 % storing zitten" dixit Belgacom.
Iemand een idee ?
Mvg
Bert
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De technieker van Belgacom heeft het juist.
Zie schema, wat op hetzelfde neerkomt als je schreef.
http://www.userbase.be/forum/download.php?id=154
Bijlagen
Splitter.jpg
(16.91 KiB) 2653 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 13 okt 2005, 08:40, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als BGC zegt dat er 28% storing op zit dan is dat niet al te best. Ofwel ligt dat aan hen.. en moeten zij iets doen, ofwel is je binneninstallatie niet in orde. Maw: alle contacten checken, eens laten controleren,.. verifieren of de splitters wel correct zitten etc etc.

Zie eens verder in het forum naar andere oplossingen.
Gast

28%, weet ook niet direct op wat dat slaagt, het enige percentage dat we zien in een lijntest is de relative capacity, en daarbij is 28% zeer goed.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Blue-Sky schreef:De fout was hier lokaal bij mij, in doos 1 van belgacom waar het signaal binnenkomt, er was daar oxidatie, contacten gereinigd met contact 600, idem van de stekker welke in die doos zit, sindsdien terug volledig stabiel.
Op zaterdag 29 nov had ik opnieuw last van sync uitval, in de systray gaan de pijltjes knipperen van groen naar geel. (onregelmatige onderbrekingen)
Omstreeks 15:00 had ik naar de storingsdienst gebeld, er werd vastgesteld dat er een probleem was met de lijn, de operator van dienst stelde voor om de snelheid te verlagen, dit heb ik niet aanvaard daar ik er van uitging dat dit niet de oorzaak van het probleem was.
(tot mijn verbazing moest ik nadien vaststellen dat er terug een probleem was in diezelfde doos, groot model zoals bij de splitter)
Opnieuw was er oxidatie op die jacks v/d doos, er was een technieker toegezegd voor maandag 1 dec 9 uur. (wel had ik zelf die fout verholpen op zondag, kon echter de storingsdienst niet meer verwittigen wegens zondags gesloten)
Deze morgen rond 8:15 kreeg een tf gesprek van die technieker welke mij verwittigde dat hij rond 9 uur ter plaatse zou zijn, toen ik hem verklaarde dat de fout verholpen was vroeg hij naar de reden van het probleem.
Toen hij vernam dat het zich om oxidatie handelde in een wel iets ouder exemplaar van doos, verklaarde hij...deze oxidatie dat blijft maar zorgen voor storingen en deze komen vaak terug.
Hij stelde voor toch langs te komen om een nieuwe doos te plaatsen, 'k wou dit gewoon even vertellen.
De Service van Belgacom is dus uitstekend ! vriendelijke techniker :-)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Niet hélemaal akkoord Blue-Sky...

Akkoord dat het tof is dat de Technieker voorstelt alsnog een nieuwe doos te plaatsen.. maar de persoon in 1st Line, dat is support waar ik niet kan mee leven.. direct zeggen: downgrade... nope.. gaat er bij mij niet in.. er moet véél meer onderzocht worden alvorens die beslissing kan genomen worden..lijkt mij in dit geval de makkelijkheidsoplossing kiezen....

Maw: of dit nu voor rekening van IPG of BGC is.. maakt mij niet uit.. die support is niet goed!

Btw, staat er nu een nieuwe doos?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Wat ik hiermee wou zeggen is dat men toch bereidwillig was een technieker te sturen, weliswaar door het feit dat ik niet akkoord was met het voorstel om de snelheid te verlagen.
Ja, er staat een splinternieuwe doos en de tevredenheid over de Service gaat dan vooral naar de technieker welke hier ter plaatse was.
Het is dus waar dat men op het gratis nummer voor ADSL nogal vlug voorsteld om de snelheid naar beneden te zetten, dat had Sub Zero al eens geschreven.
(al goed dat een ouwe vos zich niet zo snel laat in de zak zetten) :twisted:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”