Blue-Sky schreef:De fout was hier lokaal bij mij, in doos 1 van belgacom waar het signaal binnenkomt, er was daar oxidatie, contacten gereinigd met contact 600, idem van de stekker welke in die doos zit, sindsdien terug volledig stabiel.
Op zaterdag 29 nov had ik opnieuw last van sync uitval, in de systray gaan de pijltjes knipperen van groen naar geel.
(onregelmatige onderbrekingen)
Omstreeks 15:00 had ik naar de storingsdienst gebeld, er werd vastgesteld dat er een probleem was met de lijn, de operator van dienst stelde voor om de snelheid te verlagen, dit heb ik niet aanvaard daar ik er van uitging dat dit niet de oorzaak van het probleem was.
(tot mijn verbazing moest ik nadien vaststellen dat er terug een probleem was in diezelfde doos, groot model zoals bij de splitter)
Opnieuw was er oxidatie op die jacks v/d doos, er was een technieker toegezegd voor maandag 1 dec 9 uur.
(wel had ik zelf die fout verholpen op zondag, kon echter de storingsdienst niet meer verwittigen wegens zondags gesloten)
Deze morgen rond 8:15 kreeg een tf gesprek van die technieker welke mij verwittigde dat hij rond 9 uur ter plaatse zou zijn, toen ik hem verklaarde dat de fout verholpen was vroeg hij naar de reden van het probleem.
Toen hij vernam dat het zich om oxidatie handelde in een wel iets ouder exemplaar van doos, verklaarde hij...deze oxidatie dat blijft maar zorgen voor storingen en deze komen vaak terug.
Hij stelde voor toch langs te komen om een nieuwe doos te plaatsen, 'k wou dit gewoon even vertellen.
De Service van Belgacom is dus uitstekend ! vriendelijke techniker