Hallo
Ik heb zo'n grijze modem van belgacom voor adsl en belgacom tv
ik zit ook op een 9 mbits profiel...
Op deze modem zitten 2 laptops,een belgacom tv aansluiting en deze modem is ook geconfigureerd voor Voip via 3 starsnet...
Ik heb vaak last van happeringen op tv...
kan het dat deze modem gewoon al deze bewerkingen niet aan kan? 2 laptops belgacom tv en voip?
Mss is deze te veel belast?
Kan iemand hier iets emer over zeggen?
Grtzzz
Vraagjes probs belgacom adsl modem/router philips
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15162
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Kan je in je router admin (192.168.1.1) eens gaan naar adsl settings -> status en je noise margin en zo posten?
Lijkt erop dat ze je misschien wel eens op 7 Mbit gaan moeten zetten (zoals ik). Ik had vroeger ook dit probleem
.
Lijkt erop dat ze je misschien wel eens op 7 Mbit gaan moeten zetten (zoals ik). Ik had vroeger ook dit probleem

- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
ik vond hier ook een topic van BennekenGoztow schreef:Kan je in je router admin (192.168.1.1) eens gaan naar adsl settings -> status en je noise margin en zo posten?
Lijkt erop dat ze je misschien wel eens op 7 Mbit gaan moeten zetten (zoals ik). Ik had vroeger ook dit probleem.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#201318
En ook deze:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#203579
Lijkt er op dat de noise margin toch een beetje aan de lage kant is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
ik heb in bijlage de gegevens van de modem gezet...Goztow schreef:Kan je in je router admin (192.168.1.1) eens gaan naar adsl settings -> status en je noise margin en zo posten?
Lijkt erop dat ze je misschien wel eens op 7 Mbit gaan moeten zetten (zoals ik). Ik had vroeger ook dit probleem.
Groetjes,
Ik merk op sinds ik de firmware van de modem geupdate heb van versie 0,75 naar 0,81 dat ik precies meer probs heb kan dat?
Kan ik ergens terug die firmware vindne van vroeger?
- Bijlagen
-
- internet.jpg
- (116.31 KiB) 46 keer gedownload
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
op momenten dat je problemen hebt zou je eens moeten kijken naar de noise margins, deze dat je nu gepost hebt zijn behoorlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
Belgacom heeft wat geschroefd aan mijn profiel,helaas een lager profiel maar zijn de waardes nu goed?xenne schreef:op momenten dat je problemen hebt zou je eens moeten kijken naar de noise margins, deze dat je nu gepost hebt zijn behoorlijk
ik heb in bijlage ene nieuw fotoke geplaatst
- Bijlagen
-
- Naamloos.jpg
- (129.44 KiB) 49 keer gedownload
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
Ik had altijd De mogelijkheid voor op te nemen en naar andere zender te zien...Vieten schreef:De nieuwe waardes zijn goed.
Had je ten onrechte 2 streams (9Mb) gekregen?
tot vandaag is dit dus afgenomen,ze beweren bij belgacom dat de centrale dit nog niet aankon bij me hiere....
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
waardes zijn nog beter nu... maar ze waren eigenlijk al niet echt slecht te noemen. misschien toch een kwestie van te veel verbruik 

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
Teveel verbruik hoezo?xenne schreef:waardes zijn nog beter nu... maar ze waren eigenlijk al niet echt slecht te noemen. misschien toch een kwestie van te veel verbruik
Ik snap belgacom toch niet goed ze...
Ik zit op een ADSL2+ profiel en woon 1,7 km van de centrale...
en een degelijk 9 mbits porfiel kan ik niet halen volgens hun...
Is het trouwens normaal dat iedere avond vanaf 18 u mijn downstream noise margin zakt van +- 20 DB naar 7 of 8 DB
en soms nog wat lager?
,,?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
dat is dan wel degelijk de reden van uw problemen (van dat verbruik mag je vergeten). met uw lager profiel zal je het normaal niet meer hebben. het is wel normaal dat op drukke momenten de SNR wat zakt ja. wel raar dat je op 1,7km problemen hebtbenneken2312 schreef:Is het trouwens normaal dat iedere avond vanaf 18 u mijn downstream noise margin zakt van +- 20 DB naar 7 of 8 DB
en soms nog wat lager?
,,?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
De 1 ne dag kan ik perfect een profiel van 9 mbits aan de andere dag syncroniseerde hij op 8 enz Mbits belgacom technieker was al 3 keer langs geweest en vond ni de reden....xenne schreef:dat is dan wel degelijk de reden van uw problemen (van dat verbruik mag je vergeten). met uw lager profiel zal je het normaal niet meer hebben. het is wel normaal dat op drukke momenten de SNR wat zakt ja. wel raar dat je op 1,7km problemen hebtbenneken2312 schreef:Is het trouwens normaal dat iedere avond vanaf 18 u mijn downstream noise margin zakt van +- 20 DB naar 7 of 8 DB
en soms nog wat lager?
,,?
De belgacom technieker had mij een ander koperpaar gegeven dat hielp ook niet.
dan heeft hij me in de centrale op een andere poort gezet.... ook dit haalde niets uit...de bekabeling was ook overal in orde
Nu hebben ze eigenhandig dan mijn profiel dan maar verlaagt:(
ik betaal nu voor die optie voor op te nemen,terwijl ik dan evengoe ernaar kan zien he want als ik opneem kan ik geen andere zender meer bekijken....
Vroeger durfde ik wel eens iets opnemen,en terwijl dan gewoon mijn radio opzetten via belgacom (via surround systeem)
Groetjes,
Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Wat moet dat dan zijn met VDSL ?
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Toch niet echt normaal dat die waarden zo laag zijn, op 1.7km
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.
Heeft niks te maken met hun Adsl2+ profiel, maar wel alles met de kwaliteit van uw kabel (van huis tot centrale) die mogelijk aan het rotten is) u zegt het zelf dat ze al een ander koper paar hebben gebruikt, met hetzelfde resultaat... omdat ze een vermoeden hebben dat uw kabel kwalitatief niet goed genoeg meer is ....benneken2312 schreef:Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Wat moet dat dan zijn met VDSL ?
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
Patje schreef:Toch niet echt normaal dat die waarden zo laag zijn, op 1.7km
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.Heeft niks te maken met hun Adsl2+ profiel, maar wel alles met de kwaliteit van uw kabel (van huis tot centrale) die mogelijk aan het rotten is) u zegt het zelf dat ze al een ander koper paar hebben gebruikt, met hetzelfde resultaat... omdat ze een vermoeden hebben dat uw kabel kwalitatief niet goed genoeg meer is ....benneken2312 schreef:Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Wat moet dat dan zijn met VDSL ?
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
Ja maar als binnenkort VDSL hiere komt gaan ze toch nog steeds die kabel gebruiken? dus ik mag er vanuit gaan dat ik hiere probs ga blijven hebben?
Grtz
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Nope, als er Vdsl komt dan wordt er een rop geplaatst in uw buurt, klein stukje van uw huis naar de rop blijft gewoon koperbenneken2312 schreef:Patje schreef:Toch niet echt normaal dat die waarden zo laag zijn, op 1.7km
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.Heeft niks te maken met hun Adsl2+ profiel, maar wel alles met de kwaliteit van uw kabel (van huis tot centrale) die mogelijk aan het rotten is) u zegt het zelf dat ze al een ander koper paar hebben gebruikt, met hetzelfde resultaat... omdat ze een vermoeden hebben dat uw kabel kwalitatief niet goed genoeg meer is ....benneken2312 schreef:Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Wat moet dat dan zijn met VDSL ?
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
Ja maar als binnenkort VDSL hiere komt gaan ze toch nog steeds die kabel gebruiken? dus ik mag er vanuit gaan dat ik hiere probs ga blijven hebben?
Grtz
en vanuit de rop vertrekt er een nieuwe (kabel) glasvezel naar de centrale, dus een groot deel van de afstand -> van rop naar centrale
zou een nieuwe glasvezel kabel krijgen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 14:07
Ahzow op goed geluk dan...Patje schreef:Nope, als er Vdsl komt dan wordt er een rop geplaatst in uw buurt, klein stukje van uw huis naar de rop blijft gewoon koper en vanuit de rop vertrekt er een nieuwe (kabel) glasvezel naar de centrale, dus een groot deel van de afstand -> huis centrale zou een nieuwe glasvezel kabel krijgenbenneken2312 schreef:Patje schreef:Toch niet echt normaal dat die waarden zo laag zijn, op 1.7km
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.Heeft niks te maken met hun Adsl2+ profiel, maar wel alles met de kwaliteit van uw kabel (van huis tot centrale) die mogelijk aan het rotten is) u zegt het zelf dat ze al een ander koper paar hebben gebruikt, met hetzelfde resultaat... omdat ze een vermoeden hebben dat uw kabel kwalitatief niet goed genoeg meer is ....benneken2312 schreef:Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Wat moet dat dan zijn met VDSL ?
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
Ja maar als binnenkort VDSL hiere komt gaan ze toch nog steeds die kabel gebruiken? dus ik mag er vanuit gaan dat ik hiere probs ga blijven hebben?
Grtz
Ik vind het wel spijtig dat belgacom dan zomaar mijn profiel verlaagd...
zonder eens deftig naar het probleem te zien...
ze hebben toch lassers?
grtz