Vraagjes probs belgacom adsl modem/router philips

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Hallo

Ik heb zo'n grijze modem van belgacom voor adsl en belgacom tv
ik zit ook op een 9 mbits profiel...
Op deze modem zitten 2 laptops,een belgacom tv aansluiting en deze modem is ook geconfigureerd voor Voip via 3 starsnet...

Ik heb vaak last van happeringen op tv...
kan het dat deze modem gewoon al deze bewerkingen niet aan kan? 2 laptops belgacom tv en voip?

Mss is deze te veel belast?

Kan iemand hier iets emer over zeggen?

Grtzzz
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Kan je in je router admin (192.168.1.1) eens gaan naar adsl settings -> status en je noise margin en zo posten?

Lijkt erop dat ze je misschien wel eens op 7 Mbit gaan moeten zetten (zoals ik). Ik had vroeger ook dit probleem :(.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Goztow schreef:Kan je in je router admin (192.168.1.1) eens gaan naar adsl settings -> status en je noise margin en zo posten?

Lijkt erop dat ze je misschien wel eens op 7 Mbit gaan moeten zetten (zoals ik). Ik had vroeger ook dit probleem :(.
ik vond hier ook een topic van Benneken
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#201318
En ook deze:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#203579

Lijkt er op dat de noise margin toch een beetje aan de lage kant is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Kan je in je router admin (192.168.1.1) eens gaan naar adsl settings -> status en je noise margin en zo posten?

ik heb in bijlage de gegevens van de modem gezet...

Groetjes,

Ik merk op sinds ik de firmware van de modem geupdate heb van versie 0,75 naar 0,81 dat ik precies meer probs heb kan dat?
Kan ik ergens terug die firmware vindne van vroeger?
Bijlagen
internet.jpg
(116.31 KiB) 46 keer gedownload
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

op momenten dat je problemen hebt zou je eens moeten kijken naar de noise margins, deze dat je nu gepost hebt zijn behoorlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
benneken2312
Plus Member
Plus Member

xenne schreef:op momenten dat je problemen hebt zou je eens moeten kijken naar de noise margins, deze dat je nu gepost hebt zijn behoorlijk
Belgacom heeft wat geschroefd aan mijn profiel,helaas een lager profiel maar zijn de waardes nu goed?
ik heb in bijlage ene nieuw fotoke geplaatst
Bijlagen
Naamloos.jpg
(129.44 KiB) 49 keer gedownload
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

De nieuwe waardes zijn goed.
Had je ten onrechte 2 streams (9Mb) gekregen?
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Vieten schreef:De nieuwe waardes zijn goed.
Had je ten onrechte 2 streams (9Mb) gekregen?
Ik had altijd De mogelijkheid voor op te nemen en naar andere zender te zien...
tot vandaag is dit dus afgenomen,ze beweren bij belgacom dat de centrale dit nog niet aankon bij me hiere....
xenne
Elite Poster
Elite Poster

waardes zijn nog beter nu... maar ze waren eigenlijk al niet echt slecht te noemen. misschien toch een kwestie van te veel verbruik :???:
benneken2312
Plus Member
Plus Member

xenne schreef:waardes zijn nog beter nu... maar ze waren eigenlijk al niet echt slecht te noemen. misschien toch een kwestie van te veel verbruik :???:
Teveel verbruik hoezo?
Ik snap belgacom toch niet goed ze...
Ik zit op een ADSL2+ profiel en woon 1,7 km van de centrale...
en een degelijk 9 mbits porfiel kan ik niet halen volgens hun...

Is het trouwens normaal dat iedere avond vanaf 18 u mijn downstream noise margin zakt van +- 20 DB naar 7 of 8 DB
en soms nog wat lager?
,,?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

benneken2312 schreef:Is het trouwens normaal dat iedere avond vanaf 18 u mijn downstream noise margin zakt van +- 20 DB naar 7 of 8 DB
en soms nog wat lager?
,,?
dat is dan wel degelijk de reden van uw problemen (van dat verbruik mag je vergeten). met uw lager profiel zal je het normaal niet meer hebben. het is wel normaal dat op drukke momenten de SNR wat zakt ja. wel raar dat je op 1,7km problemen hebt
benneken2312
Plus Member
Plus Member

xenne schreef:
benneken2312 schreef:Is het trouwens normaal dat iedere avond vanaf 18 u mijn downstream noise margin zakt van +- 20 DB naar 7 of 8 DB
en soms nog wat lager?
,,?
dat is dan wel degelijk de reden van uw problemen (van dat verbruik mag je vergeten). met uw lager profiel zal je het normaal niet meer hebben. het is wel normaal dat op drukke momenten de SNR wat zakt ja. wel raar dat je op 1,7km problemen hebt
De 1 ne dag kan ik perfect een profiel van 9 mbits aan de andere dag syncroniseerde hij op 8 enz Mbits belgacom technieker was al 3 keer langs geweest en vond ni de reden....
De belgacom technieker had mij een ander koperpaar gegeven dat hielp ook niet.
dan heeft hij me in de centrale op een andere poort gezet.... ook dit haalde niets uit...de bekabeling was ook overal in orde
Nu hebben ze eigenhandig dan mijn profiel dan maar verlaagt:(
ik betaal nu voor die optie voor op te nemen,terwijl ik dan evengoe ernaar kan zien he want als ik opneem kan ik geen andere zender meer bekijken....
Vroeger durfde ik wel eens iets opnemen,en terwijl dan gewoon mijn radio opzetten via belgacom (via surround systeem)

Groetjes,

Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Wat moet dat dan zijn met VDSL ?
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Toch niet echt normaal dat die waarden zo laag zijn, op 1.7km
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.
benneken2312 schreef:Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Bij belgacom vinde ze dat normaal dat mijn lijn slecht was vermits ik meer dan een km van de centrale zat...
Heeft niks te maken met hun Adsl2+ profiel, maar wel alles met de kwaliteit van uw kabel (van huis tot centrale) die mogelijk aan het rotten is) u zegt het zelf dat ze al een ander koper paar hebben gebruikt, met hetzelfde resultaat... omdat ze een vermoeden hebben dat uw kabel kwalitatief niet goed genoeg meer is ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Patje schreef:Toch niet echt normaal dat die waarden zo laag zijn, op 1.7km
kan even goed zijn dat er een stuk vd kabel ondergronds aan de rotte kant is ... of een machine in de buurt die storing veroorzaakt op de lijn, aangezien het meestal s'avonds is rond 18 uur.
benneken2312 schreef:Ps: hun huidige adsl2+ profiel is al zo gevoelig op 1,7 km van de centrale...
Heeft niks te maken met hun Adsl2+ profiel, maar wel alles met de kwaliteit van uw kabel (van huis tot centrale) die mogelijk aan het rotten is) u zegt het zelf dat ze al een ander koper paar hebben gebruikt, met hetzelfde resultaat... omdat ze een vermoeden hebben dat uw kabel kwalitatief niet goed genoeg meer is ....

Ja maar als binnenkort VDSL hiere komt gaan ze toch nog steeds die kabel gebruiken? dus ik mag er vanuit gaan dat ik hiere probs ga blijven hebben?

Grtz
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

benneken2312 schreef:

Ja maar als binnenkort VDSL hiere komt gaan ze toch nog steeds die kabel gebruiken? dus ik mag er vanuit gaan dat ik hiere probs ga blijven hebben?

Grtz
Nope, als er Vdsl komt dan wordt er een rop geplaatst in uw buurt, klein stukje van uw huis naar de rop blijft gewoon koper
en vanuit de rop vertrekt er een nieuwe (kabel) glasvezel naar de centrale, dus een groot deel van de afstand -> van rop naar centrale
zou een nieuwe glasvezel kabel krijgen
Afbeelding Afbeelding
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Patje schreef:
benneken2312 schreef:

Grtz
Nope, als er Vdsl komt dan wordt er een rop geplaatst in uw buurt, klein stukje van uw huis naar de rop blijft gewoon koper en vanuit de rop vertrekt er een nieuwe (kabel) glasvezel naar de centrale, dus een groot deel van de afstand -> huis centrale zou een nieuwe glasvezel kabel krijgen
Ahzow op goed geluk dan...
Ik vind het wel spijtig dat belgacom dan zomaar mijn profiel verlaagd...
zonder eens deftig naar het probleem te zien...
ze hebben toch lassers?
grtz
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”