Netconnect: frequente disconnects en geen verbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tsjerno
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2007, 14:56

hallo,

Mijn broer heeft last van vrij veel disconnects en momenten waar hij bijvoorbeeld 3 uur niet kan verbinden.

Dingen die ik al uitgeprobeerd heb:
Andere kabel
Andere modem
Pc dichter gezet bij de aansluiting van telefoon voor kabellengte te minderen

Hij woont 300 meter van mij maar ik heb compleet geen problemen.
Er wordt geen router gebruikt.

Waaraan kan dit nog allemaal aan liggen? Dommel helpdesk is voorlopig niet echt hulpzaam geweest.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

misschien de splitter nog eens veranderen. en modem zetten waar telefoonkabel binnenkomt om problemen met de binnenbekabeling volledig uit te sluiten.

wat zijn de SNR waarden?

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tsjerno
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2007, 14:56

Hoe meet je SNR waarden?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

tsjerno schreef:Hoe meet je SNR waarden?
kan je normaal wel ergens in modem terug vinden, hoe hoger de waarde hoe beter. onder de 6 kan disconnects opleveren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”