Email en ssl
-
- Starter
Ondersteunt Skynet SSL voor POP3 en SMTP?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Dat heeft niets met zijn vraag te maken he ...Dafke schreef:je mag geen eigen mail server draaien dus....
Nee Skynet mailservers ondersteunen niet.
-
- Starter
JammerditCh schreef:Nee Skynet mailservers ondersteunen niet.Dafke schreef:je mag geen eigen mail server draaien dus....

Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet ondersteunen... als ik nu met mijn iPod email wil opvragen via een public WiFi access point wil ik toch liever via ssl mail ophalen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Samen met die beperkte 50MB vind ik persoonlijk gezegd het nooit en in geen enkel geval interessant om nog een mailbox bij uw ISP (Skynet/Telenet/.. maakt allemaal nog niet veel uit) te gebruiken.
Vroeger had ik die zelf, en dan zit die binnen de kortste keren ook vol. Switchen van ISP maakt zoiets dan ook weeral ineens erg moeilijk.
Vroeger had ik die zelf, en dan zit die binnen de kortste keren ook vol. Switchen van ISP maakt zoiets dan ook weeral ineens erg moeilijk.
Laatst gewijzigd door TomG 24 jan 2008, 20:51, in totaal 1 gewijzigd.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Maak een Gmail account aan als hoofdadres dat je wil gebruiken en steek al die skynet en andere mailboxen gewoon in Gmail, Gmail haalt die dan gewoon op via POP3 en je kan dan van het eender waar je mails via SSL binnenhalen, en zelfs via IMAP!Snickerbar schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet ondersteunen... als ik nu met mijn iPod email wil opvragen via een public WiFi access point wil ik toch liever via ssl mail ophalen...
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Sorry maar dat vind ik even onveilig:Ken schreef:Maak een Gmail account aan als hoofdadres dat je wil gebruiken en steek al die skynet en andere mailboxen gewoon in Gmail, Gmail haalt die dan gewoon op via POP3 en je kan dan van het eender waar je mails via SSL binnenhalen, en zelfs via IMAP!Snickerbar schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet ondersteunen... als ik nu met mijn iPod email wil opvragen via een public WiFi access point wil ik toch liever via ssl mail ophalen...
- Google haalt je email op in clear-text en dat passeert dan heel Internet bij wijze van spreken (om maar te zwijgen van amerikaanse providers en hoe die hun verkeer gemonitored wordt)
- Je mail komt dan netjes in Gmail te staan en de vraag is of dat dan veilig is?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Iedereen die naar jou mailt mailt in clear text. SMTP is per definitie clear text dus elke router waarlangs je mailtje passeert kan in principe meeluisteren! OMG OMG OMG!fryelectro schreef:- Google haalt je email op in clear-text en dat passeert dan heel Internet bij wijze van spreken (om maar te zwijgen van amerikaanse providers en hoe die hun verkeer gemonitored wordt)
Het is natuurlijk niet zo dat omdat je paranoïde bent ze misschien niet achter aan je zitten hé...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Inderdaad, alle mailtraffic verloopt in clear text hoor...
Enkele interne traffic bij providers zelf kan beveiligd zijn adhv SSL of andere encryptie.
Maar ooooo wie gaat net jou mailtje kunnen lezen? 't Gaat immers toch allemaal in pakketjes...
Enkele interne traffic bij providers zelf kan beveiligd zijn adhv SSL of andere encryptie.
Maar ooooo wie gaat net jou mailtje kunnen lezen? 't Gaat immers toch allemaal in pakketjes...
Met alle respect voor je anit-amerika houding, wil ik je toch even wijzen op het volgende:fryelectro schreef:Ken schreef:Sorry maar dat vind ik even onveilig:Snickerbar schreef:...
- Google haalt je email op in clear-text en dat passeert dan heel Internet bij wijze van spreken (om maar te zwijgen van amerikaanse providers en hoe die hun verkeer gemonitored wordt)
- Je mail komt dan netjes in Gmail te staan en de vraag is of dat dan veilig is?
Gmail gebruikt ssl voor smtp en pop, beveiligd dus. skynet gebruikt geen ssl nog andere beveiliging voor mail, wat zou veiliger zijn?
Amerika heeft (nog) geen bewaarplicht, hoe bedoel je gemonitored?
Goed als je plannen hebt om de nieuwe wtc torens of iets anders in Amerika op te blazen, dan weten ze je te vinden maar dan vinden ze je niet door je email maar door andere technieken.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -