Email en ssl

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Snickerbar
Starter
Starter

Ondersteunt Skynet SSL voor POP3 en SMTP?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

je mag geen eigen mail server draaien dus....
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Dafke schreef:je mag geen eigen mail server draaien dus....
Dat heeft niets met zijn vraag te maken he ...

Nee Skynet mailservers ondersteunen niet.
Snickerbar
Starter
Starter

ditCh schreef:
Dafke schreef:je mag geen eigen mail server draaien dus....
Nee Skynet mailservers ondersteunen niet.
Jammer :-(
Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet ondersteunen... als ik nu met mijn iPod email wil opvragen via een public WiFi access point wil ik toch liever via ssl mail ophalen...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Samen met die beperkte 50MB vind ik persoonlijk gezegd het nooit en in geen enkel geval interessant om nog een mailbox bij uw ISP (Skynet/Telenet/.. maakt allemaal nog niet veel uit) te gebruiken.

Vroeger had ik die zelf, en dan zit die binnen de kortste keren ook vol. Switchen van ISP maakt zoiets dan ook weeral ineens erg moeilijk.
Laatst gewijzigd door TomG 24 jan 2008, 20:51, in totaal 1 gewijzigd.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Snickerbar schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet ondersteunen... als ik nu met mijn iPod email wil opvragen via een public WiFi access point wil ik toch liever via ssl mail ophalen...
Maak een Gmail account aan als hoofdadres dat je wil gebruiken en steek al die skynet en andere mailboxen gewoon in Gmail, Gmail haalt die dan gewoon op via POP3 en je kan dan van het eender waar je mails via SSL binnenhalen, en zelfs via IMAP!
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Ken schreef:
Snickerbar schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet ondersteunen... als ik nu met mijn iPod email wil opvragen via een public WiFi access point wil ik toch liever via ssl mail ophalen...
Maak een Gmail account aan als hoofdadres dat je wil gebruiken en steek al die skynet en andere mailboxen gewoon in Gmail, Gmail haalt die dan gewoon op via POP3 en je kan dan van het eender waar je mails via SSL binnenhalen, en zelfs via IMAP!
Sorry maar dat vind ik even onveilig:

- Google haalt je email op in clear-text en dat passeert dan heel Internet bij wijze van spreken (om maar te zwijgen van amerikaanse providers en hoe die hun verkeer gemonitored wordt)
- Je mail komt dan netjes in Gmail te staan en de vraag is of dat dan veilig is?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

fryelectro schreef:- Google haalt je email op in clear-text en dat passeert dan heel Internet bij wijze van spreken (om maar te zwijgen van amerikaanse providers en hoe die hun verkeer gemonitored wordt)
Iedereen die naar jou mailt mailt in clear text. SMTP is per definitie clear text dus elke router waarlangs je mailtje passeert kan in principe meeluisteren! OMG OMG OMG!

Het is natuurlijk niet zo dat omdat je paranoïde bent ze misschien niet achter aan je zitten hé...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Inderdaad, alle mailtraffic verloopt in clear text hoor...
Enkele interne traffic bij providers zelf kan beveiligd zijn adhv SSL of andere encryptie.

Maar ooooo wie gaat net jou mailtje kunnen lezen? 't Gaat immers toch allemaal in pakketjes...
dbr
Premium Member
Premium Member

fryelectro schreef:
Ken schreef:
Snickerbar schreef:...
Sorry maar dat vind ik even onveilig:

- Google haalt je email op in clear-text en dat passeert dan heel Internet bij wijze van spreken (om maar te zwijgen van amerikaanse providers en hoe die hun verkeer gemonitored wordt)
- Je mail komt dan netjes in Gmail te staan en de vraag is of dat dan veilig is?
Met alle respect voor je anit-amerika houding, wil ik je toch even wijzen op het volgende:

Gmail gebruikt ssl voor smtp en pop, beveiligd dus. skynet gebruikt geen ssl nog andere beveiliging voor mail, wat zou veiliger zijn?

Amerika heeft (nog) geen bewaarplicht, hoe bedoel je gemonitored?
Goed als je plannen hebt om de nieuwe wtc torens of iets anders in Amerika op te blazen, dan weten ze je te vinden maar dan vinden ze je niet door je email maar door andere technieken.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”