dat verwacht je volgens mij té veel. ze garanderen antwoord binnen de 5 werkdagen, lijkt me meer dan voldoende, jammer genoeg kunnen ze dit de laatste tijd niet meer waarmaken. voor dringende zaken dus bellen. maar kijk naar de 2 grote providers, die bieden zelfs geen emailsupportStormlord schreef: Ik kan nog enigzins begrip op brengen dat niet alle mails binnen de 8u kunnen worden opgelost voor accounts zonder SLA, maar ik verwacht binnen de redelijke termijn van 2-3 werkdagen toch ten laatste een antwoord te zien op een normaal support ticket (ook ZONDER SLA)
Dommel - Pro's en Contra's
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Telenet levert die wel, Belgacom ook. Telenet is alleen nóg trager dan Dommel => 1,5 maand eer antwoord.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik wacht al 2 maanden op een ticket van Dommel ... ik heb daarentegen met Telenet nooit slechte ervaringen gehad met de support ( zowel via mail als telefonisch ).Lord Utopia schreef:Telenet levert die wel, Belgacom ook. Telenet is alleen nóg trager dan Dommel => 1,5 maand eer antwoord.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
verschil is dat bij telenet/belgacom dit geen "primaire" middel is om te communicerenLord Utopia schreef:Telenet levert die wel, Belgacom ook. Telenet is alleen nóg trager dan Dommel => 1,5 maand eer antwoord.
want ze hebben gratis nummers welke ze ook altijd vermelden (of bij telenet nu ook 015 nummer)
Je moet de dag van vandaag met Telenet dan wel chance hebben dat je iemand aan de telefoon krijgt die weet waarover die spreekt. Dat leid soms tot gevallen waar je enkele keren mag bellen. En je mag dan vaak terugbellen omdat ze het vergeten zijn of dat het nog niet in orde is.
Heb het zelf nog meegemaakt vorige week. En dan mag het nog een gratis nummer zijn maar de tijd (denk dat ik wachten + gesprekken dik over een uur en een half zat) die je verspilt zijn voor mij ook kostbaar.
En dat is iets wat niet enkel mij is overkomen als je de berichtgeving van de laatste tijd bekijkt. Het is net of velen er op zitten te besparen.
Heb het zelf nog meegemaakt vorige week. En dan mag het nog een gratis nummer zijn maar de tijd (denk dat ik wachten + gesprekken dik over een uur en een half zat) die je verspilt zijn voor mij ook kostbaar.
En dat is iets wat niet enkel mij is overkomen als je de berichtgeving van de laatste tijd bekijkt. Het is net of velen er op zitten te besparen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Xenne,dat verwacht je volgens mij té veel. ze garanderen antwoord binnen de 5 werkdagen, lijkt me meer dan voldoende, jammer genoeg kunnen ze dit de laatste tijd niet meer waarmaken. voor dringende zaken dus bellen. maar kijk naar de 2 grote providers, die bieden zelfs geen emailsupport
binnen de 2-3 werkdagen antwoorden zou standaard moeten zijn bij alle providers en dat is een erg redelijke termijn: eens die gepasseerd zijn is de redelijke termijn overschreden.
Als het langer duurt is dat gewoon SLECHTE service. Het is erg jammer dat de situatie tegenwoordig zo is dat men dat maar normaal vindt dat een helpdesk niet binnen de 3 werkdagen antwoordt. Een GOEDE provider zorgt ervoor dat 75% van de emails binnen de 24u (op werkdagen) verwerkt is. Mensen met een SLA daarentegen verwachten OPLOSSINGEN binnen de 4 of 8 uur max.! Ze zouden zoiets eens moeten proberen als provider in Amerika bijvoorbeeld. Als ze daar niet binnen de 2 dagen een antwoord geven hebben zijn ze waarschijnlijk hun klant kwijt aan iemand anders of hebben ze een advocaat op hun dak!
Ik kan perfect begrijpen dat sommige zaken niet vanaf de eerste ticket reply zijn opgelost trouwens, maar dat ze al beginnen met hun tickets te behandelen en te beantwoorden zoals het hoort!
Trouwens: 5 werkdagen maken ze gewoonlijk ook niet waar - en dat toch al zeker een maand of 4-5 (ik heb weken moeten wachten en meerdere tickets moeten openen om een vast IP te verkrijgen op mijn netconnect plus (dat was in september/oktober).
Ik heb sinds 27 november tot GISTEREN gewacht + meerdere rappels moeten sturen vooraleer mijn facturatieadres werd aangepast, en dan valt het nog af te wachten dat ik niet dubbel wordt gefactureerd en dat er effectief de juiste facturatiegegevens op de nieuwe factuur die ik later deze maand krijg gaan staan.
Je mag bij Dommel van geluk spreken als 1 op de 5 tickets die je opent ooit beantwoord worden.
Op het gros van hun tickets antwoorden ze gewoon NIET, en dat zijn zaken die niet kunnen, we moeten aanklagen en niet zomaar moeten accepteren. Voor mijn part mogen ze gerust 2-3 EUR per maand extra aanrekenen voor een betere support en responstijd op tickets ALS we dan ook daadwerkelijk een duidelijke verbetering krijgen (24-48u).
Het wil trouwens niet zeggen dat omdat de concurrentie op dat vlak ook vaak serieus de mist in gaat dat het bij Dommel ook zo moet zijn.
Het is erg jammer, maar dat is toch wel een ernstig minpunt. Van de prijzen en formules die ze aanbieden heb ik niet te klagen - technisch is alles ook "ok" : niet perfect, maar ok - de routering is redelijk, kwaliteit/throughput ook (voor een gewone ADSL verbinding) - hoewel niet "spectaculair" en ik al een paar keer korte downtimes gezien heb - maar de scherpe prijs voor hoge data hoeveelheid maakt wel wat goed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja is waar, maar bv zoals onlangs iemand vroeg of dat je mag downgraden, of van die "simpele" problemen.Silence schreef:Je moet de dag van vandaag met Telenet dan wel chance hebben dat je iemand aan de telefoon krijgt die weet waarover die spreekt. Dat leid soms tot gevallen waar je enkele keren mag bellen. En je mag dan vaak terugbellen omdat ze het vergeten zijn of dat het nog niet in orde is.
Er moet een weg zijn om "simpele" manieren GOEDKOOP te kunnen oplossen
PS: zelfs dure nummer van telenet zuigt in technische vragen