Nieuwe promotie Belgacom adsl

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo,
ik heb gezien dat er op de site van Belgacom tijdens de maand december een promotie is op hun internet abonnementen nml 3 maanden gratis zonder enige verplichting,wil dit dan zeggen indien je bestelt dat je dan 3 maanden gratis surft en dat je na die 3 maanden indien het je niet zou aanstaan kosteloos kan opzeggen want ik vind daar geen info op hun site van terug,weet iemand wat die promotie juist inhoud?
Hoe moet je die opzeg juist doen en wanneer ?
Alvast bedankt voor de info. :wink:
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Dat klopt,

als je bijvoorbeeld op 31/12 nog een bestelling plaatst dan geniet je nog van de promo van december, ook al kom je maar in januari in dienst.

Neem nu dat je 10/1 in dienst komt dan kun je kosteloos opzeggen VOOR 10/4. Een telefoontje naar de klantendienst (0800/22800) is voldoende om de opzeg te doen. Hou rekening met 4 dagen opzeg.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bates schreef:Dat klopt,

als je bijvoorbeeld op 31/12 nog een bestelling plaatst dan geniet je nog van de promo van december, ook al kom je maar in januari in dienst.

Neem nu dat je 10/1 in dienst komt dan kun je kosteloos opzeggen VOOR 10/4. Een telefoontje naar de klantendienst (0800/22800) is voldoende om de opzeg te doen. Hou rekening met 4 dagen opzeg.
Heb je dat van de site zelf, ik kan die voorwaarden over deze promotie nergens terugvinden.
Als je mij een link zou kunnen geven , of anders ga ik morgen eens naar de belgacom shop bij ons in Leuven.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

fieldoxide schreef:
Bates schreef:Dat klopt,

als je bijvoorbeeld op 31/12 nog een bestelling plaatst dan geniet je nog van de promo van december, ook al kom je maar in januari in dienst.

Neem nu dat je 10/1 in dienst komt dan kun je kosteloos opzeggen VOOR 10/4. Een telefoontje naar de klantendienst (0800/22800) is voldoende om de opzeg te doen. Hou rekening met 4 dagen opzeg.
Heb je dat van de site zelf, ik kan die voorwaarden over deze promotie nergens terugvinden.
Als je mij een link zou kunnen geven , of anders ga ik morgen eens naar de belgacom shop bij ons in Leuven.
Bates kan het weten, hij werkt bij belgacom ...
binnen de 3 maanden moet je dan wel beslissen of je verder doet of niet
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Patje schreef:
fieldoxide schreef:
Bates schreef:Dat klopt,

als je bijvoorbeeld op 31/12 nog een bestelling plaatst dan geniet je nog van de promo van december, ook al kom je maar in januari in dienst.

Neem nu dat je 10/1 in dienst komt dan kun je kosteloos opzeggen VOOR 10/4. Een telefoontje naar de klantendienst (0800/22800) is voldoende om de opzeg te doen. Hou rekening met 4 dagen opzeg.
Heb je dat van de site zelf, ik kan die voorwaarden over deze promotie nergens terugvinden.
Als je mij een link zou kunnen geven , of anders ga ik morgen eens naar de belgacom shop bij ons in Leuven.
Bates kan het weten, hij werkt bij belgacom ...
binnen de 3 maanden moet je dan wel beslissen of je verder doet of niet
Aha perfect, iemand van aan de bron.
:wink:
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Jep, maar zelf wel tevreden Dommel klant 8)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

pas wel op als je belgacom zou nemen in afwachting van cityconnect, blijkbaar gaat dit niet samen. als je adsl zou nemen bij belgacom dan krijgt dommel een opzegbrief
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

xenne schreef:pas wel op als je belgacom zou nemen in afwachting van cityconnect, blijkbaar gaat dit niet samen. als je adsl zou nemen bij belgacom dan krijgt dommel een opzegbrief
oei,
dat wist ik niet,het zou gewoon maar zijn om mijn cityconnect abonnement te overbruggen aangezien er nog geen opleveringsdatum vastligt.
Heb ik hetzelfde voor indien ik een proefaanbod bij telenet neem? :|
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Nee, probleem bij Dommel/BGC is omdat het signaal over dezelfde (koper)kabel loopt.
Telenet (kabel-internet) loopt over een compleet andere kabel en infrastructuur.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Draco888 schreef:Nee, probleem bij Dommel/BGC is omdat het signaal over dezelfde (koper)kabel loopt.
Telenet (kabel-internet) loopt over een compleet andere kabel en infrastructuur.
Dus dan zou ik enkel voorlopig bij telenet een overbruggings abonnement kunnen afsluiten als ik dat goed versta ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Tuurlijk krijgt dommel geen opzegbrief... BRUO aansluitingen kunnen ze enkel zien dat het in gebruik is, en door wie, maar niet -wat-. En dat veronderstelt dat die lijn al geactiveerd is, wat niet het geval is.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Bates schreef:Dat klopt,

als je bijvoorbeeld op 31/12 nog een bestelling plaatst dan geniet je nog van de promo van december, ook al kom je maar in januari in dienst.

Neem nu dat je 10/1 in dienst komt dan kun je kosteloos opzeggen VOOR 10/4. Een telefoontje naar de klantendienst (0800/22800) is voldoende om de opzeg te doen. Hou rekening met 4 dagen opzeg.
opgelet, niet klopt niet hoor.
huidige opzegtermijn is 7 werkdagen.
vanaf 31 december 2007 wordt dit 1 maand.

gelieve daar rekening mee te houden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Goendi schreef:Tuurlijk krijgt dommel geen opzegbrief... BRUO aansluitingen kunnen ze enkel zien dat het in gebruik is, en door wie, maar niet -wat-. En dat veronderstelt dat die lijn al geactiveerd is, wat niet het geval is.
die info zou van dommel zelf komen, zie cityconnect topic :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

hollebollegijs schreef: opgelet, niet klopt niet hoor.
huidige opzegtermijn is 7 werkdagen.
vanaf 31 december 2007 wordt dit 1 maand.

gelieve daar rekening mee te houden.
Excuseer... dit klopt wel !
Jij hebt het over de PSTN lijn waarvoor een opzeg is van 7 dagen.. voor ADSL is dat DAG + 3 (dus 4 dagen) maar vanaf 01/01/2008 is het inderdaad 1 maand opzegtermijn.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

huidige voorwaarden die nog enkele dagen gelden (gelezen op de site van belgacom) : voor adsl go/plus

Artikel 15 Duur van het Contract.
Het Contract treedt in werking op de dag dat de aanvraag door Belgacom wordt aanvaard. Het Contract wordt gesloten voor een beginduur zoals vermeld in het Contract maar met een minimum van één (1) jaar. Indien de Klant het Contract ten laatste 7 dagen vóór het einde van de oorspronkelijke duur niet opzegt, zal dit Contract stilzwijgend worden verlengd voor onbeperkte duur.
nu jij.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Inderdaad nu ik,

het artikel 15 waarover jij spreekt gaat over het verstrijken van het jaarcontract! Concreet betekent dit, indien je het jaarcontract (1ste jaar dat je adsl hebt) wil beëindigen VOOR DE OORSPRONKELIJKE DUUR dat moet je dit 7 dagen op voorhand melden. Het contract wordt in het andere geval stilzwijgend verlengd. MAAR, na het 1ste jaar kun je gewoon volgens DAG + 3 gaan opzeggen !!

Bevestigd door verschillende supervisors..

CASE CLOSED imho :roll:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bates schreef:Inderdaad nu ik,

het artikel 15 waarover jij spreekt gaat over het verstrijken van het jaarcontract! Concreet betekent dit, indien je het jaarcontract (1ste jaar dat je adsl hebt) wil beëindigen VOOR DE OORSPRONKELIJKE DUUR dat moet je dit 7 dagen op voorhand melden. Het contract wordt in het andere geval stilzwijgend verlengd. MAAR, na het 1ste jaar kun je gewoon volgens DAG + 3 gaan opzeggen !!

Bevestigd door verschillende supervisors..

CASE CLOSED imho :roll:
Maar zoals reeds aangegeven is dit geen optie voor mij zeker voor de overbrugging van mijn cityconnect abonnement ?
Zou eventueel een tijd adsl willen nemen bij belgacom tot mijn cityconnect abonnement opgeleverd wordt .
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Bates schreef:Inderdaad nu ik,

het artikel 15 waarover jij spreekt gaat over het verstrijken van het jaarcontract! Concreet betekent dit, indien je het jaarcontract (1ste jaar dat je adsl hebt) wil beëindigen VOOR DE OORSPRONKELIJKE DUUR dat moet je dit 7 dagen op voorhand melden. Het contract wordt in het andere geval stilzwijgend verlengd. MAAR, na het 1ste jaar kun je gewoon volgens DAG + 3 gaan opzeggen !!

Bevestigd door verschillende supervisors..

CASE CLOSED imho :roll:
kijk, ik ga hier niet verder over praten,dat brengt ons nergens, maar ik heb de dienst marketing gecontacteerd hiervoor.
zie artikel 17 :
Na het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur mag de klant op elk moment opzeggen, mits een opzegtermijn van minimaal 7 dagen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Dan moet dat toch eens grondig verduidelijkt worden want ik heb het hier aan 5 mensen gevraagd intern en die zeggen mij ook dat in de praktijk dag + 3 wordt toegepast.

Enfin, ik zal het even doorgeven dat daar een nieuwe duidelijke communicatie over komt.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

Zal ik verduidelijking brengen!
Probeer eens een opzeg in OMS geef ASAP in en je zal zien dat de datum automatisch 4 dagen verder zal staan.
Dus in dit geval is dag + 3 correct!

Peace! :-)

Trouwens ja kan een adsl only aanvragen op het 2de koperpaar dat binnenkomt enkel een nieuwe aansluitdoos is nodig.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

peewee schreef:Zal ik verduidelijking brengen!
Probeer eens een opzeg in OMS geef ASAP in en je zal zien dat de datum automatisch 4 dagen verder zal staan.
Dus in dit geval is dag + 3 correct!
Amen, rofl...

ook bekend met het israelisch systeem dus.. :roll:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

peewee schreef: Trouwens ja kan een adsl only aanvragen op het 2de koperpaar dat binnenkomt enkel een nieuwe aansluitdoos is nodig.
Ik vroeg mij net af of dit mogelijk was. :)
Ben je zeker dat het zou lukken?
Mijn vader heeft nu FullADSL, maar de verbinding is zeer slecht, en zou eventueel Belgacom willen testen op het tweede koperpaar, en daar na een beslissing nemen.
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Err, en waarom niet is vragen om nu van koperpaar te wisselen?
Kan uw problemen met FullDSL oplossen. (als het probleem te wijten is aan een slecht koperpaar)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb dus ook zo een ADSL go abbo aangevraagd op 31/12. Nu krijg ik vandaag een brief in de bus met de inloggegevens, maar daarin staat dat ik 3 maanden gratis krijg bij mijn afsluiting van een jaarcontract !

Het was toch 3 maanden zonder enige aankoopverplichting ? Verder staat
er ook nog dat indien ik voor het jaar opzeg, ik de resterende maanden moet betalen.

Kan ik nu nog opzeggen na 3 maanden, of heb ik geen poot om op te staan ?

Greetz,
Deva
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

devastator schreef:Ik heb dus ook zo een ADSL go abbo aangevraagd op 31/12. Nu krijg ik vandaag een brief in de bus met de inloggegevens, maar daarin staat dat ik 3 maanden gratis krijg bij mijn afsluiting van een jaarcontract !

Het was toch 3 maanden zonder enige aankoopverplichting ? Verder staat
er ook nog dat indien ik voor het jaar opzeg, ik de resterende maanden moet betalen.

Kan ik nu nog opzeggen na 3 maanden, of heb ik geen poot om op te staan ?

Greetz,
Deva
bellen naar belgacom
toen ik telefoonlijn moest laten vrhuizen kreeg ik ook van 66 euro voor "activatie" maar dat moest ik "negeren" hebben ze mij gezegd
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Bates schreef:
peewee schreef:Zal ik verduidelijking brengen!
Probeer eens een opzeg in OMS geef ASAP in en je zal zien dat de datum automatisch 4 dagen verder zal staan.
Dus in dit geval is dag + 3 correct!
Amen, rofl...

ook bekend met het israelisch systeem dus.. :roll:
mij lukt het wel in oms om de adsl de dag na inleiding op te zeggen hoor.
maar ja je moet het systeem een beetje kennen. :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

LoSeR schreef: bellen naar belgacom
toen ik telefoonlijn moest laten vrhuizen kreeg ik ook van 66 euro voor "activatie" maar dat moest ik "negeren" hebben ze mij gezegd
Paar weken geleden kreeg ik ook de factuur voor het betalen van heractivatie van m'n discovery line ... Was dit dan ook gratis (eind november)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef:
Bates schreef:
peewee schreef:Zal ik verduidelijking brengen!
Probeer eens een opzeg in OMS geef ASAP in en je zal zien dat de datum automatisch 4 dagen verder zal staan.
Dus in dit geval is dag + 3 correct!
Amen, rofl...

ook bekend met het israelisch systeem dus.. :roll:
mij lukt het wel in oms om de adsl de dag na inleiding op te zeggen hoor.
maar ja je moet het systeem een beetje kennen. :-D
OMS ?

Kan ik nu kosteloos opzeggen na 3 maanden, of niet ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

devastator schreef:
hollebollegijs schreef:
Bates schreef:
peewee schreef:Zal ik verduidelijking brengen!
Probeer eens een opzeg in OMS geef ASAP in en je zal zien dat de datum automatisch 4 dagen verder zal staan.
Dus in dit geval is dag + 3 correct!
Amen, rofl...

ook bekend met het israelisch systeem dus.. :roll:
mij lukt het wel in oms om de adsl de dag na inleiding op te zeggen hoor.
maar ja je moet het systeem een beetje kennen. :-D
OMS ?

Kan ik nu kosteloos opzeggen na 3 maanden, of niet ?
aanvraag in december gedaan, antwoord ja
aanvraag dit jaar, antwoord, nee
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

voila en op je bevestigingsbrief staat de standaardprijs maar dat er geen rekening wordt gehouden met de eventuele promotie.
als je wil pm je gegevens dan zal ik eens kijken, moest er iets fout zijn zal ik dat wel rechtzetten.

en ja hollebollgijs, das ni van het systeem kennen iedereen kan zelfs onmiddelijk op 2 uur tijd een adsl opzeggen via OMS
maar als je de standaard neemt is het automatisch +3 dagen.
Maar laat het er nu bij want het heef geen zin om daarop in te gaan.
Er zijn zoveel zaken die ni kloppen in de positieve zin.
Opzeg van comfortview, multi, power,... allemaal jaarcontracten daar wordt niks voor aangerekend dus of da nu 7 dagen is of 4 dagen da gaat het ni uitmaken
The world is not enough!
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

peewee schreef:voila en op je bevestigingsbrief staat de standaardprijs maar dat er geen rekening wordt gehouden met de eventuele promotie.
als je wil pm je gegevens dan zal ik eens kijken, moest er iets fout zijn zal ik dat wel rechtzetten.

en ja hollebollgijs, das ni van het systeem kennen iedereen kan zelfs onmiddelijk op 2 uur tijd een adsl opzeggen via OMS
maar als je de standaard neemt is het automatisch +3 dagen.
Maar laat het er nu bij want het heef geen zin om daarop in te gaan.
Er zijn zoveel zaken die ni kloppen in de positieve zin.
Opzeg van comfortview, multi, power,... allemaal jaarcontracten daar wordt niks voor aangerekend dus of da nu 7 dagen is of 4 dagen da gaat het ni uitmaken
check pm
alvast bedankt !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”