adsl verbinding slaat weg als er geen streaming is

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
dierensmart
Starter
Starter

Hello,
ik heb een internetverbindingsprobleempje (modem Philips SNA6600/18 annex A van Belgacom, waarbij ik ADSL aangesloten ben). Mijn energiebeheer : beeldscherm 30 min, vaste schijven-standby-slaapstand=nooit.
Probleem: 1. als de comp de nacht blijft aanstaan moet ik s morgens de powerknop gebruiken om hem opnieuw te starten (dus geen muisbeweging of rebooten)
2. als ik 2 uur een terrasje doe, middagmaal, kom ik terug en ofwel is de internetverbinding zeer traag (telefoonsnelheid) of is de internetverbindeing volledig weg. Dan moet ik rebooten (vervelend = meerdere accounts). Deze comp is 1 jaar oud. Probleem was vroeger erger, ik viel soms spontaan van internet, en dan heeft een belgacomtechnicus mij deze nieuwe modem gegeven en alle binnenleidingen en verbindingen vernieuwd. Daar ik nieuw was op internet dacht ik niet na over dit euvel. Ik woon op 3 km van de kern van Gent (deelgemeente) en mijn 2 naaste buren hebben dit probleem niet. Ik heb geen tweede computer in huis. Als de streaming (up-down) blijft : on-line spel, downloaden, whatever ...geen probleem.
De modem heb ik al eens 5 min uit het stopcontact gehaald=geen verschil. (resetten?)
Probleem van na 2 uur streamstilstand is er altijd, dag en nacht.
Snelheid op speedtest down 304 KByt/s up 48 KByt/s.
Wat nu ?????? :-D
dierensmart
Starter
Starter

Ik gebruik van in het begin zone alarm, maar mijn buurman ook
. De batterij op het moederbord is 6 mnd geleden vernieuwd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Het lijkt er dus eigenlijk eerder uw pc te zijn dan uw internet-verbinding. Heb je al eens ernstig gezocht naar spyware?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Kijk is in uw router..
maakt hij een nieuwe PPPOE verbinding, of wordt de PPPOE afgebroken?
als da nie het geval is, zou ik toch nekeer uw beveiligingssoft (alle soft) gewoon afzetten en zien wa em dan doet..
dierensmart
Starter
Starter

@MEON: Spywareblaster, A-vast, ZA, Vcleaner, Cure-it, AVG, A-squared,Ad-Aware, Spybot S&D.
@Dafke: Naar ik vernam heeft deze routerverbinding te maken met draadloos internetten (heb ik niet).
Ik zie 2 problemen: 1. afspringen tijdens de nacht van de comp, ondanks energierbeheer op NOOIT. 2.afspringen internet na twee uur zonder streaming. Morgen probeer ik dit probleem uit met in ZA in Progr Contr de functie -automatic internet block is disabled- in te schakelen .
See you.
dierensmart
Starter
Starter

Tussen haakjes ik heb als bareaublad Desktopsearch staan i.e. satellietfotoos die om het uur bijgewerkt worden. DUS streaming, wel niet veel, maar toch. I HATE COMPUTERS maar ongelooflijke tools.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

@Dafke schreef: Naar ik vernam heeft deze routerverbinding te maken met draadloos internetten (heb ik niet).See you.
Dit snap ik niet echt???

PPPOE is wanneer je modem (router) met zijn pass en username toegang krijgt tot ADSL. Dus eigenlijk wanneer je router connectie heeft met BGC, of ...

Dit heeft niets met wireless te maken hoor..

Waarom ik dit wil weten? Als het soft is op pc, zal je router geen nieuwe ppoe aanmaken, als het je router is; wel..
dierensmart
Starter
Starter

Mijn buurman heeft dezelfde router, dezelfde instellingen en ook ZA.
Zijn internet verbinding valt nooit weg. :-(

"maakt hij een nieuwe PPPOE verbinding, of wordt de PPPOE afgebroken"
Hoe kan ik dit controleren?:oops:
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

staat normaal in de log file van je verbinding..

ergens moet er een resume zijn (log) van wanneer er adsl verbinding is gemaakt..
dierensmart
Starter
Starter

Hoi,
Ik zal een sin de logfile bij Belgacom gaan kijken.
ZA uninst%inst doen, zal volgens sommigen ook helpen.
Energiebeheer is opgelost.
U mag deze vraag als opgelost beschouwen.
Met veel dank voor jullie aandacht.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”