ik heb een internetverbindingsprobleempje (modem Philips SNA6600/18 annex A van Belgacom, waarbij ik ADSL aangesloten ben). Mijn energiebeheer : beeldscherm 30 min, vaste schijven-standby-slaapstand=nooit.
Probleem: 1. als de comp de nacht blijft aanstaan moet ik s morgens de powerknop gebruiken om hem opnieuw te starten (dus geen muisbeweging of rebooten)
2. als ik 2 uur een terrasje doe, middagmaal, kom ik terug en ofwel is de internetverbinding zeer traag (telefoonsnelheid) of is de internetverbindeing volledig weg. Dan moet ik rebooten (vervelend = meerdere accounts). Deze comp is 1 jaar oud. Probleem was vroeger erger, ik viel soms spontaan van internet, en dan heeft een belgacomtechnicus mij deze nieuwe modem gegeven en alle binnenleidingen en verbindingen vernieuwd. Daar ik nieuw was op internet dacht ik niet na over dit euvel. Ik woon op 3 km van de kern van Gent (deelgemeente) en mijn 2 naaste buren hebben dit probleem niet. Ik heb geen tweede computer in huis. Als de streaming (up-down) blijft : on-line spel, downloaden, whatever ...geen probleem.
De modem heb ik al eens 5 min uit het stopcontact gehaald=geen verschil. (resetten?)
Probleem van na 2 uur streamstilstand is er altijd, dag en nacht.
Snelheid op speedtest down 304 KByt/s up 48 KByt/s.
Wat nu ??????