Binnenbekabeling

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Aangezien ik hogere snelheid ozu moeten hebben bij edpnet, en zij het steken op mijn binnenbekabeling, zou ik graag willen weten wat er aan zou kunnen schorten...
Binnenbekabeling: is dat dat vanaf de straat tot in uw huis?
Heb adsl2+ router, allemaal met goeie utp kabels enz..
Kabel van straat tot in ons huis(tot aan een Alcatal bakje, waar vanaf daar de draad vertrekt voor in de modem), is in 2002 gelegd door Belgacom.

Waar zou er een probleem kunnen zitten?
ik haal 550kb/s met edpnet, en zit op 1 km vd centrale
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

frado schreef:Aangezien ik hogere snelheid ozu moeten hebben bij edpnet, en zij het steken op mijn binnenbekabeling, zou ik graag willen weten wat er aan zou kunnen schorten...
Binnenbekabeling: is dat dat vanaf de straat tot in uw huis?
Heb adsl2+ router, allemaal met goeie utp kabels enz..
Kabel van straat tot in ons huis(tot aan een Alcatal bakje, waar vanaf daar de draad vertrekt voor in de modem), is in 2002 gelegd door Belgacom.

Waar zou er een probleem kunnen zitten?
ik haal 550kb/s met edpnet, en zit op 1 km vd centrale
Al een andere modem getest en bvb wat gedownload vanaf belnet of heanet.ie ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Wat onder de verantwoordelijkheid van BGC valt: bekabeling tot (en met?) het eerste contactdoosje in uw huis. Vanaf dat doosje, dus de stekkers van de toestellen die er op zitten (telefoon,fax,modem, splitter) zijn voor uw rekening, alsook de bekabeling van dat eerste aansluitingspunt (contactdoosje) naar eventueel andere contactdoosjes.

Maar wat is dat voor alcateldoosje?

En surft ge draadloos of niet?
rds
Plus Member
Plus Member

probeer je modem zo dicht mogelijk bij het punt te zetten waar uw telefoonlijn binnenkomt. Je kan binnenshuis beter afstanden overbruggen met UTP kabel dan met telefoonkabel. Als er ergens signaalverlies is op het stuk in uw huis kan UTP 10 keer rapper een pakket herzenden (100 Mbit) dan dat je het weer moet opvragen via de telefoonlijn (8 Mbps is max van ADSL)

Bovendien zit je met je telefoonkabel op het einde van de kabel. Elke meter erbij maakt het signaal nog zwakker. Als je uw modem korter plaats en iets meer UTP moet hebben dat maakt minder uit omdat vanaf de modem een 100% signaal vertrekt. Bezie het als een lange kabel waar je in het midden een repeater (uw modem) plaats die de signalen terug versterkt.
frado
Elite Poster
Elite Poster

heb al verscheidene modems gehad, snelheid steeds dezelfde
Ik surf niet draadloos. Alcatal doosje kan ik weinig over zeggen :s . Daar kwam een draad binnen, en vertrok dan weer naar beneden, later hebben we er nog een 2e telefoondraad aangehangen omdat onze modem ergens anders stond. Wordt wel maar 1 kabel van gebruikt ofc.
Mja, van telefoonkabel. dat van de straat tot +- aan modem is toch al een ferm eindje zu. Toch zeker 50 m of meer
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wat is je sync snelheid... en je modem waardes ?
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Wat is je sync snelheid... en je modem waardes ?
wou het ook net vragen ;) als je dat niet weet kan je wel blijve raden naar de mogelijk oorzaak
frado
Elite Poster
Elite Poster

Aub(komt uit ADSL stats van de modem)
http://img381.imageshack.us/img381/5205/syncssj3.jpg
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Met de waarden in je modem is er niks mis hoor, Die zijn compleet normaal. Waarom je snelheid dan niet hoger ligt, daar heb ik geen antwoord op.
Afbeelding
Joris84
Pro Member
Pro Member

attainable line rate van 10mbit is laag voor uw lijn. Je spreekt over een 2de kabel die je aan de splitter hebt gehangen voor adsl op een andere plaats? Ik zou deze al eens loskoppelen van de splitter. Er is toch geen telefoontoestel of iets dergelijk bij aangesloten op de draad voor adsl?

Uw modem synchroniseert ook op 6.1mbit, bij mode staat er G.DMT, dit is normaal voor een gewone adsl1 lijn, ik dacht dat er voor adsl2+ iets anders zou moeten staan. Kan je dit aanpassen of op automatisch zetten?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Joris84 schreef:attainable line rate van 10mbit is laag voor uw lijn. Je spreekt over een 2de kabel die je aan de splitter hebt gehangen voor adsl op een andere plaats? Ik zou deze al eens loskoppelen van de splitter. Er is toch geen telefoontoestel of iets dergelijk bij aangesloten op de draad voor adsl?

Uw modem synchroniseert ook op 6.1mbit, bij mode staat er G.DMT, dit is normaal voor een gewone adsl1 lijn, ik dacht dat er voor adsl2+ iets anders zou moeten staan. Kan je dit aanpassen of op automatisch zetten?
't Is niet omdat TS een ADSL2+ modem heeft dat er ook ADSL2+ uit zijn draadjes komen. Bij mijn weten heeft EDPnet enkel gewone ADSL.
De sync snelheden zijn trouwens de geadverteerde dacht ik? 6Mbit down en 640 up?
Afbeelding
Joris84
Pro Member
Pro Member

Sub Zero schreef:
Joris84 schreef:attainable line rate van 10mbit is laag voor uw lijn. Je spreekt over een 2de kabel die je aan de splitter hebt gehangen voor adsl op een andere plaats? Ik zou deze al eens loskoppelen van de splitter. Er is toch geen telefoontoestel of iets dergelijk bij aangesloten op de draad voor adsl?

't Is niet omdat TS een ADSL2+ modem heeft dat er ook ADSL2+ uit zijn draadjes komen. Bij mijn weten heeft EDPnet enkel gewone ADSL.
De sync snelheden zijn trouwens de geadverteerde dacht ik? 6Mbit down en 640 up?
Idd ik ging er van uit dat hij een adsl max24 lijntje had. Blijkbaar is dit niet zo dus negeer mijn vorige reply dan maar.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Hij zal op smalband staan, of kan dat niet bij dit abonnement?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Met de waarden in je modem is er niks mis hoor, Die zijn compleet normaal. Waarom je snelheid dan niet hoger ligt, daar heb ik geen antwoord op.
Ja ik zit met hetzelfde idee (of gebrek er aan).
Uw noise margins zijn goed, attenuation toont dat ge idd op 1-1.5km zit.
Uw lijnprofiel is 6mbit/640kbit.
. . .

Maar waar haalt ge die 550kbyte?
Probeer eens wat meer speedtests: hier, op speedtest.nl, op speedtest.net
En wees zeker dat er geen enkele andere app uw lijn gebruikt op dat moment he.

Hmm die HEC errors vielen me ook wel op: http://www.cisco.com/en/US/products/hw/ ... 4160.shtml
The Cell HEC Errs count indicates that the BTM is receiving ATM cells that have a corrupted header error checksum (HEC). This typically indicates a problem on the transmission path.
frado
Elite Poster
Elite Poster

niet op smallband, en geen andere app's op die adsl lijn.
Die snelheid weet ik omdat ik dingen download vanwaar ik zeker ben dat ze zeer snel zijn, en ik zie dat mijn snelheid alitjd blijft hangen rond de 540-550kb/s
frado
Elite Poster
Elite Poster

Maar wat is dat nut van dat bakje dan eigenlijk? Want dat lag er al toen er gewoon maar 1 lijn op hing. Of zou dat gewoon een splitter zijn die ze er legden voor evt later? Denk niet dat dat BGC stijl is though :D
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Tracht anders een de breedband tweak test te doen op broadbandreports:
http://www.dslreports.com/tools

Maar anders..tjah...mij lijkt het wel alsof er iets niet helemaal juist is met die HEC errors.

En dat kastje, gen idee, misschien een full rate splitter??
frado
Elite Poster
Elite Poster

mja, daarmee is het nog nie opgelost :(
frado
Elite Poster
Elite Poster

Heb eens gekeken naar dat bakje boven;
1000 ADSL LP van alcatel.
Kan dit een invloed hebben?
even gegoogled en zie daar alles met ISDN, ISDN. Maar ik eb toch een PSTN lijn?
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Dit bakje?

Bij een van mijn klanten hebben we dat ook hangen. Da's ook gewoon ADSL over PSTN bij hem hoor... en daar werkt het prima.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”