router in bridge mode zetten ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

In de buurt staat in hotspot.

Echter met mijn standaard pcmia-kaartje in mijn laptop zit ik te veraf om ontvangst te kunnen hebben.

Nu dacht ik van mijn D-link G604t in te stellen als bridge, en zo toch verbinding te kunnen hebben met de hotspot.

Is dit mogelijk en heeft iemand een idee van hoever zo een D-link signalen kan ontvangen ?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik denk niet dat je een draadloze router zomaar als bridge kunt instellen, een wireless repeater zou je hiervoor wel kunnen gebruiken, op voorwaarde dat die repeater een beter ontvangst heeft dan jou netwerkkaartje.
tenzij die router een antenne met een hogere dbi waarde heeft zal het ook niet veel uitmaken vrees ik (moest je hem in bridged mode kunnen zetten), tenzij je de router op de beste positie tenopzichte van die hotspot plaatst en de laptop dan gewoon elders in huis.

Als je pcmia-kaartje een externe antenne ondersteund dan zou je een antenne met 7 of 9 dbi kunnen proberen er op aan te sluiten.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Er staat altijd welke afstand theoretisch haalbaar is, maar dat is zonder opstakels, en een 5dbi antenne stelt ook niet zoveel voor heb ik gemerkt (heb dat zelf).
Bij die wardrive set staat wel tot 10km, maar is met speciale buitenantennes, die met die bijgeleverde antenne.
Je kan eventueel dat pakket van siemens eens proberen, maar garanties heb je nooit :?
karine
Elite Poster
Elite Poster

Wat stel jij zelf voor ?

Welke usb-stick met welke antenne ?
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik weet niet of dat kan hoor. Normaalgezien moet je in de "uitzendende" router ook instellen welke AP's er zijn.
Ik veronderstel dat jij niet in de interface van die router geraakt.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef:Wat stel jij zelf voor ?

Welke usb-stick met welke antenne ?
Het beste is een ontvanger met externe antenne die je kan vervangen door een versie met hogere dbi waarde, moest het ontvangst niet blijken te voldoen, maar of er veel usb sticks te vinden zijn met externe antenne betwijfel ik.
Die siemens van jou kan je wel proberen, en moest zijn bereik niet voldoende zijn, dan kan je de antenne nog vervangen door eentje van 7 of 9 dbi. Maar het is natuurlijk moeilijk in te schatten hoever die hotspot staat en welke opstakels er zijn.

Maar als je nu al een goeie draadloze router hebt, dan kan je ook gewoon daarvoor eerst een betere antenne kopen en dat dan eens proberen.

Het beste is in ieder geval dus de ontvanger zo dicht mogelijk aan het raam te zetten aan de kant van het huis waar ook die hotspot zich ergens bevind, zodat je in je huis zelf al zo weinig mogelijk opstakels hebt.

Succes ermee ;-)

Sorry dat ik niet veel concreets kan geven, die toestellen kunnen allemaal zo fel verschillen dat het moeilijk vergelijken is om het beste te kiezen
karine
Elite Poster
Elite Poster

Kan ik hier eventueel later geen zwaardere antenne aanhangen ?
http://www.2com.nl/0,30,Wardrive-set.html
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef:Kan ik hier eventueel later geen zwaardere antenne aanhangen ?
http://www.2com.nl/0,30,Wardrive-set.html
Dat kan je inderdaad moest het nodig zijn
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Met al wat ik hier gezien heb ga je niet ver komen vrees ik... ik zou zeggen, ga eens te raden bij de mensen van Wireless Antwerpen (http://www.wirelessantwerpen.be/)
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de tip, zal daar eens kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”