Omdat ik problemen bleef houden met Comodo Firewall en Comodo Antivirus, terug overgestapt op Norton. Ik had een thuisnetwerkje (Telenet, 2 aansluitingen, 2 pc's met 2 ethernetkaarten, hub, gedeelde printer).
PC A IP-adres 192.168.0.1 PC B IP-adres 192.168.0.2 Subnetmask 225.225.224.0. Nu kunnen ze beiden op internet, maar sinds NIS2007 zien ze elkaar niet meer. In de configuratie van NIS beiden met naam en IP-adres in lijst vertrouwde zone gezet. Toch geen verbinding. Weet iemandwelke instelling ik over het hoofd zie aub ?
thuisnetwerk met nis 2007
Ik had iets gelijkaardigs voor toen ik Comodo op mijn laptop installeerde. Maar heb na serieus zoekn voor een makkelijkere oplossing gekozen, een klain progje dat Network Magic heet, een maand gratis testen, en daarna pff zoveel kost het nu ook ni, en is serieus handig voor een thuisnetwerkje.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Aangezien je duidelijk achter een router zit met een ingebouwde firewall en NAT is natuurlijk de vraag wat het nut nog is van een extra oplossing op je PC (de voordelen van een software firewall zijn beperkt).
Bedankt voor de reakties, maar ik zit duidelijk niet achter een router, wel een hub. Network Magic geeft aan dat het bedoeld is om routerproblemen op te lossen en een extra oplossing is wel degelijk gewenst. Mocht het een router zijn dan snapte ik de opmerking wel.
Volgens mij is het een instelling in de Norton Firewall-configuratie, maar ik weet niet welke. Onder NIS2004 werkte alles wel perfect. Misschien mijn USRobotics router toch eens terug aansluiten ?
Volgens mij is het een instelling in de Norton Firewall-configuratie, maar ik weet niet welke. Onder NIS2004 werkte alles wel perfect. Misschien mijn USRobotics router toch eens terug aansluiten ?
If User = 'Dweez' then ShowMessage('Hello there !');
-
- Deel van't meubilair
Sorry, had even niet gelet op het feit dat je twee netwerkkaarten in je PC had steken. Als je toch een router hebt liggen begrijp ik wel niet waarom je voor dergelijke setup kiest.Dweez schreef:maar ik zit duidelijk niet achter een router, wel een hub.
Zonder al te ver af te dwalen van dit topic : de configuratie van de router leverde nogal wat problemen op (online gaming, torrentdownloads, uitvallen tweede verbinding, etc). Daarom koos ik voor een softwarematige firewall, die nu blijkbaar ook roet in het eten gooit.
Ondertussen zijn er 2 laptops bijgekomen, dus overweeg ik de router terug te integreren, maar ik weet op voorhand al dat dat ook weer een hoop kopzorgen met zich mee gaat brengen. Alhoewel : nu met Network Magic
Toch blijft de oorspronkelijke vraag : welke instelling van Nortorn blokkeert het thuisnetwerk ?
Ondertussen zijn er 2 laptops bijgekomen, dus overweeg ik de router terug te integreren, maar ik weet op voorhand al dat dat ook weer een hoop kopzorgen met zich mee gaat brengen. Alhoewel : nu met Network Magic

Toch blijft de oorspronkelijke vraag : welke instelling van Nortorn blokkeert het thuisnetwerk ?
-
- Deel van't meubilair
137 tem 139, al gebruikt Windows voor filesharing eerder 445 in een pure TCP/IP configuratie.BungaMan schreef:check is dat TCP via poort 139 wordt toegestaan.
USRobotics router aangesloten & geconfigureerd. Network Magic geïnstalleerd. Alle PC's & laptops zien elkaar nu. Alleen, als ik op PC2 een nieuwe netwerklokatie wil toevoegen (gedeelde schijf) zegt hij : 'Onvoldoende schijfruimte op de server' en ik heb helemaal geen server draaien