thuisnetwerk met nis 2007

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Dweez
Starter
Starter

Omdat ik problemen bleef houden met Comodo Firewall en Comodo Antivirus, terug overgestapt op Norton. Ik had een thuisnetwerkje (Telenet, 2 aansluitingen, 2 pc's met 2 ethernetkaarten, hub, gedeelde printer).
PC A IP-adres 192.168.0.1 PC B IP-adres 192.168.0.2 Subnetmask 225.225.224.0. Nu kunnen ze beiden op internet, maar sinds NIS2007 zien ze elkaar niet meer. In de configuratie van NIS beiden met naam en IP-adres in lijst vertrouwde zone gezet. Toch geen verbinding. Weet iemandwelke instelling ik over het hoofd zie aub ?
If User = 'Dweez' then ShowMessage('Hello there !');
DenDries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Steek ze eens in dezelfde werkgroep. En als ge nu uwe firewall uitzet, lukt het dan?
Dweez
Starter
Starter

Hoi,
ze zitten in dezelfde werkgroep en met firewall uitgeschakeld is het probleem opgelost.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ik had iets gelijkaardigs voor toen ik Comodo op mijn laptop installeerde. Maar heb na serieus zoekn voor een makkelijkere oplossing gekozen, een klain progje dat Network Magic heet, een maand gratis testen, en daarna pff zoveel kost het nu ook ni, en is serieus handig voor een thuisnetwerkje.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aangezien je duidelijk achter een router zit met een ingebouwde firewall en NAT is natuurlijk de vraag wat het nut nog is van een extra oplossing op je PC (de voordelen van een software firewall zijn beperkt).
Dweez
Starter
Starter

Bedankt voor de reakties, maar ik zit duidelijk niet achter een router, wel een hub. Network Magic geeft aan dat het bedoeld is om routerproblemen op te lossen en een extra oplossing is wel degelijk gewenst. Mocht het een router zijn dan snapte ik de opmerking wel.
Volgens mij is het een instelling in de Norton Firewall-configuratie, maar ik weet niet welke. Onder NIS2004 werkte alles wel perfect. Misschien mijn USRobotics router toch eens terug aansluiten ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dweez schreef:maar ik zit duidelijk niet achter een router, wel een hub.
Sorry, had even niet gelet op het feit dat je twee netwerkkaarten in je PC had steken. Als je toch een router hebt liggen begrijp ik wel niet waarom je voor dergelijke setup kiest.
Dweez
Starter
Starter

Zonder al te ver af te dwalen van dit topic : de configuratie van de router leverde nogal wat problemen op (online gaming, torrentdownloads, uitvallen tweede verbinding, etc). Daarom koos ik voor een softwarematige firewall, die nu blijkbaar ook roet in het eten gooit.
Ondertussen zijn er 2 laptops bijgekomen, dus overweeg ik de router terug te integreren, maar ik weet op voorhand al dat dat ook weer een hoop kopzorgen met zich mee gaat brengen. Alhoewel : nu met Network Magic :-D
Toch blijft de oorspronkelijke vraag : welke instelling van Nortorn blokkeert het thuisnetwerk ?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

check is dat TCP via poort 139 wordt toegestaan.
Please help, looking for a way to get rich and fast
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

BungaMan schreef:check is dat TCP via poort 139 wordt toegestaan.
137 tem 139, al gebruikt Windows voor filesharing eerder 445 in een pure TCP/IP configuratie.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

139 is voor de browser list, als dat al werkt zien we wel verder :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
Dweez
Starter
Starter

USRobotics router aangesloten & geconfigureerd. Network Magic geïnstalleerd. Alle PC's & laptops zien elkaar nu. Alleen, als ik op PC2 een nieuwe netwerklokatie wil toevoegen (gedeelde schijf) zegt hij : 'Onvoldoende schijfruimte op de server' en ik heb helemaal geen server draaien :???: :???: :???: :???:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”