Linksys WRT54GC probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb dus een wrt54gc en ben redelijk tevreden geweest van dat ding . Maar sins enkele dagen niks anders dan problemen en kreeg het niet opgelost . Backup eens terug gezet en sinsdien kan ik niks meer aanvangen met dat ding . Ondertussen al eens een hardware reset gedaan maar nog steeds zonder sucses .
Geen enkel ip adres neemt de router aan zowel het standaart niet als het geen wat ik had in gesteld. De router werkt wel via de bekabeling (kan wel niet inloggen op de router ) maar bedoel het netwerk opzich. De wireless verbing kan ik niet tot stand brengen opdat hij mijn wepkey niet aanvaard , voormoedelijk is dit door de rest .

Kan er iemand een tip geven hoe ik die router terug bruikbaar kan maken ?
Al is het de standaart instellingen zodoende dat ik terug van nul kan beginnen . Nu ben ik er niks mee :-(
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Kijk eens in je handleiding, normaal gezien heeft je router wel een knopje waarmee je hem terug op de originele instellingen kunt zetten, zoals hij uit de doos kwam.
Gewoon ff inhouden, en hop. (meestal 3-5seconden).

Heb even online de engelse handleiding gelezen:
The Bottom Panel
The Router’s Reset button is located on the bottom panel. To access the button, turn the stand perpendicular to
the Router. Use a sharp object like a pencil to push in the button.
RESET Button There are two ways to reset the Router's factory defaults. Either press the RESET button,
for approximately eight seconds, or restore the defaults from the Administration tab -
Factory Defaults in the Router's Web-based Utility.
Dus:
1)je router zijn voetje verdraaien
2) met een pen of iets gelijkaardig de resetknop indrukken gedurende 8seconden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Kijk eens in je handleiding, normaal gezien heeft je router wel een knopje waarmee je hem terug op de originele instellingen kunt zetten, zoals hij uit de doos kwam.
Gewoon ff inhouden, en hop. (meestal 3-5seconden).

Heb even online de engelse handleiding gelezen:
The Bottom Panel
The Router’s Reset button is located on the bottom panel. To access the button, turn the stand perpendicular to
the Router. Use a sharp object like a pencil to push in the button.
RESET Button There are two ways to reset the Router's factory defaults. Either press the RESET button,
for approximately eight seconds, or restore the defaults from the Administration tab -
Factory Defaults in the Router's Web-based Utility.
Dus:
1)je router zijn voetje verdraaien
2) met een pen of iets gelijkaardig de resetknop indrukken gedurende 8seconden
Draco ,

dat heb ik dus gedaan 10 seconden en dan zie je de leds allemaal branden . Na die reset nopes , niks mee aan te vangen dan . Snap er nul de balle van .
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Sorry, ben altijd handiger geweest in die zaken zelf op te lossen (vaak door een hooptrial and error) dan het uit te leggen.
Maar gaat het dan niet om hem met de setup CD in te stellen?

Anders (ff uit men hoofd)
1) reset de router (wat je al gedaan hebt geloof ik)
2) kijk eens of je wireless adapter op je PC wel degelijk aanstaat
3) zorg dat (in het geval er andere netwerken beschikbaar zijn) je met het juiste netwerk verbonden bent
4) open firefox/IE en typ: 192.168.1.1
5) voeg je PC(s) toe aan de mac lijst van je router
6) stel de rest in WPA, naam van je netwerk

Als ge in de buurt zou wonen zouk zeggen ik spring ff binnen, dan zou da snel geregeld zijn, ma ja. (ben eerder van de hands-on approach alst op PCs aankomt weet ge)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Sorry, ben altijd handiger geweest in die zaken zelf op te lossen (vaak door een hooptrial and error) dan het uit te leggen.
Maar gaat het dan niet om hem met de setup CD in te stellen?

Anders (ff uit men hoofd)
1) reset de router (wat je al gedaan hebt geloof ik)
2) kijk eens of je wireless adapter op je PC wel degelijk aanstaat
3) zorg dat (in het geval er andere netwerken beschikbaar zijn) je met het juiste netwerk verbonden bent
4) open firefox/IE en typ: 192.168.1.1
5) voeg je PC(s) toe aan de mac lijst van je router
6) stel de rest in WPA, naam van je netwerk

Als ge in de buurt zou wonen zouk zeggen ik spring ff binnen, dan zou da snel geregeld zijn, ma ja. (ben eerder van de hands-on approach alst op PCs aankomt weet ge)
Draco ,

Bedankt voor je handige uitleg . Het is me gelukt om de router te resette , na een 10 keer lukte me het . Wat wel raar is dat hij niet het standaard ip gebruikte maar die met 2.1 van achter . Wel straf want op de router zelf staat het ip vermeld met 1.1 . Maar goed alles bold weer naar behoren nu . Nogmaals bedankt makker ;-)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Graag gedaan hoor.

Daarom zijn we hier he, om van elkaar te leren, en elkaar te helpen. :wink:
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Graag gedaan hoor.

Daarom zijn we hier he, om van elkaar te leren, en elkaar te helpen. :wink:
Zeer knap van je ;-)
Je blijkt goed op de hoogte te zijn van netwerken . Zou ik je nog eens een vraag mogen stellen ? Ik zou mijn netwerk willen vernieuwen .
Heb hier een desktop met gigabit netwerkkaart en een laptop ook .
De kabels die van de kamers komen zijn centraal terug te vinden in de garage ,echter wel aan de garagepoort zelf dus het verste weg van waar ik meestal zit in de living. Nu meestal gebruik ik de laptop met wireless verbinding maar mits de wireless router zover staat is de verbinding niet echt goed . Nu zou ik dus een wireless router willen aanschaffen met gigabit switch en de nieuwe technologie N draft . Deze zou volgens de merken doode hoeken beter doen verdwijnen en verder signaal kunnen leveren . Plus de snelheid zou een stuk sneller moeten zijn dan de huidige routers . Wat denk jij daar van ? Of is het beter gewoon een degelijke router te zetten in de garage en ergens in de living een draadloos accespoint te zetten ? Het is ook wel zo dat wanneer ik in de living een accespoint of tweede router zou zetten dat de verbinding sterk zal verbeteren naar den hof toe . Als N router had ik de Linksys WRT330N in gedachten ; verlopig is die nog niet beschikbaar maar ik kan verlopig wel even verder . Geef je mening hier over eens als je wil .
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Goed op de hoogte, bwa zelf vind ik van niet, maar ik luister goed, en geef mijn ogen de kost als het over iets gaat dat me interesseert.

Over je vraag, je kan verschillende kanten op, zoals je zelf reeds aangaf.
Zelf wacht ik op de officiële N-standaard voor ik een nieuwe WiFi koop, deze zou inderdaad een beter signaal geven en over langere afstand, ook binnen.

Dus voorlopig zou ik je Accespoint centraler zetten in je huis, onder voorwaarde dat je binnen bekabeling deftig is he. Das simpel te testen trouwens, gewoon enkele speedtests doen met je accespoint op de twee locaties en dan vergelijken. Als je modem ook advanced gegevens zoals downstream attenuation en margin kan testen (geloof dat de meeste linksys routers/modems dit kunnen) dan kan je deze ook is vergelijken, zien hoeveel verschil dit maakt.

Bij mij staat mijn router/modem trouwens op mijn slaapkamer en zit er meer dan 10meter telefoonkabel tussen waar de lijn ons huis binnenkomt en waar mijn router er op aangesloten zit, en ik haal toch nog 420kbyte down en 45kbyte constant, op 3,8km van de centrale. De binnen bekabeling is dan ook OK, door een vriend die BGC technieker is aangelegd. (WiFi staat trouwens boven omdat ik zo mijn signaal over onze achterbouw in de tuin kan krijgen ;) )

Gewoon is testen zou ik zeggen, en wachten op de N-standaard he, die zou eind dit jaar/ eerste kwartaal van 2008 in de winkels moeten liggen.

EDIT: denk net aan iets, als je zou willen kan je ook nog een tweede WiFi router kopen en deze als signaalversterker kunnen gebruiken, nog een derde optie dus.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Ja mogelijkheden genoeg inderdaat wat wat gaat het beste werken ?
Ik merk wel dat er een hoop verschil zit tussen merken en modellen .
Zo had ik hier met een smc router meer verbroken verbindingen dan bijvoorbeeld men linksys . En wat betrefd die N zouden de huidige routers niet aanpasbaar zijn mits firmware update ? Ik heb trouwens gelezen dat asus daar garantie op geeft dat de huidige toestellen mits een update naar de standaart zal kunnen geflasht worden . Als het type het toch niet kan dan geven ze je een nieuwe router in de plaats van de vorige dat je had aangkocht . Das wel positief ;-) Maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet veel gehoord over ( wireless )routers van dit merk . Heb me van de week wel een nieuwe asus laptop kado gedaan en daar ben ik wel heel kontent van .
Het zal nog wat lezen worden denk ik en misschien zoals je al zegd nog even wachten .Kan nu toch terug verder ;-)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Het beste werken . .tja hangt van vele factoren af he, dat kan ik niet zomaar zeggen (de dikte en plaatsing van je muren, de kwaliteit van je bnnenbekabeling, de prestaties van de toekomstige N standaard,etc,etc)

Over die N-standaard, die gaat zowel hardware matig als softwarematig zijn, dus je zal een nieuw toestel moeten kopen.
MAAR sommige fabrikanten, zoals degene die je vermeld bregen een "pre-N" toestel op de markt waar de hardware zal overeenkomen met wat ze voor de definitieve N-standaard van hun toestellen in gedachte hebben. Bij deze toestellen zal je IDD enkel de firmware moeten updaten.
Echter, niets garandeert je dat die toestellen even goed zullen werken als de definitieve N-Standaard. Er kunnen immers nog veel (onverwachte) veranderingen doorgevoerd worden in zowel soft als hardware tussen de pre en definitieve N-Standaard toestellen.
Nu is het dus aan iedereen voor zich om voor hem/haar zelf uit te maken of ze dat risico willen lopen, of liever sneller een N-standaard toestel hebben.

De grote merken van WiFi routers zijn Linksys,US-robotics en Dlink, vooral over de eerste twee hoor ik goede dingen. Zelf heb ik een Belkin, die lang niet slecht is maar in sommige gevallen een klein probleempje heeft met de 36u disconnect bij adsl (enkel als je een nieuw IP adres hebt).

ASUS . . goede MoBo's naar mijn mening, maar wist ook niet dat ze WiFi routers maakten, geen ervaring mee, en niets over gehoord.

Wat het beste zou werken? Weet je, als ik in jouw situatie zou zijn zou ik gewoon de modem/router naar een meer centrale plaats in je huis brengen, tenzij je binnen bekabeling echt slecht is zal dat bijna niet te merken zijn (kwa snelheid en stabiliteit van je internet).
Als je het er voor over hebt kun je nog een tweede router (WiFi) kopen en deze als versterker gebruiken. Theoretisch kan dit makkelijk en simpel gebeuren (hoewel ik van iemand hier gelezen heb dat het bij hem in de praktijk iets minder vlot ging lol).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Draco888 schreef:Over die N-standaard, die gaat zowel hardware matig als softwarematig zijn, dus je zal een nieuw toestel moeten kopen.
Vandaag de dag is er in dergelijke toestellen nog maar weinig dedicated hardware te vinden... de meeste kritieke onderdelen zijn volledig software controlled. De kans dus dan een huidige pre-N router niet zal geupgrade kunnen worden is enorm klein.
Draco888 schreef:Echter, niets garandeert je dat die toestellen even goed zullen werken als de definitieve N-Standaard. Er kunnen immers nog veel (onverwachte) veranderingen doorgevoerd worden in zowel soft als hardware tussen de pre en definitieve N-Standaard toestellen.
Nogmaals... door het feit dat zelfs hardware vandaag de dag eigenlijk software is geworden gaat dit verhaal niet echt op.
Draco888 schreef:Nu is het dus aan iedereen voor zich om voor hem/haar zelf uit te maken of ze dat risico willen lopen, of liever sneller een N-standaard toestel hebben.
Dat is een correcte stelling.
Draco888 schreef:Wat het beste zou werken? Weet je, als ik in jouw situatie zou zijn zou ik gewoon de modem/router naar een meer centrale plaats in je huis brengen, tenzij je binnen bekabeling echt slecht is zal dat bijna niet te merken zijn (kwa snelheid en stabiliteit van je internet).
Je modem laat je best staan daar waar je telefoonkabel binnenkomt... de stelling is nog altijd dat iedere meter kabel een meter teveel is. Voor hem is dat trouwens zijn centraal punt wat ideaal is. (en hij ook niet zomaar kan veranderen).

Aangezien het lijkt alsof hij overal UTP heeft liggen kan hij gewoon een AP plaatsen daar waar dit het beste resultaat geeft. (het wireless gedeelte kan hij dan uitschakelen op z'n router in de garage aangezien dit enkel maar conflicten zal geven).
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Mja ik ben iemand die echt wel de "definitieve" versie wilt als er een nieuwe standaard uitkomt, ook al zijn de hardware veranderingen tussen de pre en definitieve versie waarschijnlijk miniem.
Maar dat is zoals ik al zei ieder zijn eigen voorkeur he.

En dat van die kabel, je hebt volledig gelijk, hoe dichter bij de bron hoe beter normaal gezien, maar andere factoren kunnen deze stelling bijsturen he, zoals in het geval van een betere WiFi dekking indien je van een plaats verder in huis je WiFi plaatst.
Je verliest wel een beetje signaal (hoeveel hangt af van de kwaliteit van je bekabeling) maar ja het is een trade off die je zelf maar moet bekijken of je die waard vind of niet. (daarom dat ik aan rade het eens te testen op de twee locaties : speedtesten en de noise margins opnemen en vergelijken).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Draco888 schreef:de "definitieve" versie wilt
Tja, wat is definitief hé in de softwarewereld. Voor de meeste pre-N apparatuur is de stap naar de echte N trouwens louter een administratieve aangelegenheid.
Draco888 schreef:maar andere factoren kunnen deze stelling bijsturen he, zoals in het geval van een betere WiFi dekking indien je van een plaats verder in huis je WiFi plaatst.
Vandaar dat je moet kiezen voor beide voordelen... modem bij de telefoonlijn, AP op de beste plaats in je huis. Er is niemand die zegt dat een modem en AP hetzelfde toestel moeten zijn en dus op dezelfde locatie moeten staan !
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Draco888 schreef:de "definitieve" versie wilt
Tja, wat is definitief hé in de softwarewereld. Voor de meeste pre-N apparatuur is de stap naar de echte N trouwens louter een administratieve aangelegenheid.
Daarom dat ik daar steeds voorzichtig met ben geweest he " "definitieve" " (haakjes). Maar er zijn meer mensen (zoals ik) die gewoon geen risico willen nemen op dit gebied, niet iedereen is een early adopter he.
Bovendien weet ik ook wel dat definitief in de PC wereld nooit zo definitief is :wink:
r2504 schreef:
Draco888 schreef:maar andere factoren kunnen deze stelling bijsturen he, zoals in het geval van een betere WiFi dekking indien je van een plaats verder in huis je WiFi plaatst.
Vandaar dat je moet kiezen voor beide voordelen... modem bij de telefoonlijn, AP op de beste plaats in je huis. Er is niemand die zegt dat een modem en AP hetzelfde toestel moeten zijn en dus op dezelfde locatie moeten staan !

Je hebt gelijk, maar ik vermoed dat zijn Linksys zowel zijn modem als router/ WiFi is. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn he, maar zo kwam het op me over.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Draco888 schreef:Je hebt gelijk, maar ik vermoed dat zijn Linksys zowel zijn modem als router/ WiFi is. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn he, maar zo kwam het op me over.
Hij schreef... ik zou willen aanschaffen... dus zijn opties liggen blijkbaar nog open, vandaar dat ik hem een oplossing zonder compromis wou voorstellen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef:Heb dus een wrt54gc en ben redelijk tevreden geweest van dat ding .
Als hij die N-draft router koopt heeft hij idd de optie die je beschreef.

BTW . . is het je al opgevallen dat we hier de hele tijd al over semantics (weet verdorie niet wat het Nederlandse word ervoor is lol) bezig zijn :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Draco888 schreef:BTW . . is het je al opgevallen dat we hier de hele tijd al over semantics (weet verdorie niet wat het Nederlandse word ervoor is lol) bezig zijn :lol:
Ik plaats liefst de puntjes op de i. Zelfs al geef je de volledige uitleg, dan zijn er nog mensen die slechts de helft lezen en zo krijg je wilde verhalen die een eigen leven gaan leiden.

In ieder geval, met verkrachte eenden weet hij ondertussen wel wat de mogelijkheden zijn :wink:
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

jaja de basis heb ik duidelijk begrepen .
maar het zijn de verschillende mogelijkheden die het moeilijk maken voor een nieuw netwerk op te stellen .
1 ADSL modem staat in de garage
2 smc router staat er naast , en verzorgd de dialin
3 Linksys staat in de living .

Dat was mijn eerste setup , echter laat de smc me wat in de steek en heb ik die er tussen uit gedaan . Hij zorgde voor teveel disconnects en werd soms te warm waardoor hij vast sloeg en dat er een reset nodig was om heb terug werkende te krijgen .

De huidige setup is de linksys in de garage naast de modem . Verbindingen kwa bekabeling zijn uitstekend en geen props enkel het wifi gedeelte laat wat af weten .Ik heb van de week ook een nieuwe laptop gekocht en wilde dus eens nagaan wat de opties zijn voor een verniewd netwerk met gigbit snelheid en betere wireless .

Wat me verstandig lijkt is de huidige linksys te laten staan in de garage in afwachting tot de nieuwe wrt330N uit komt . Dan de huidige linksys router enkel gebruiken als router , de wrt330n dan ergens in de living zetten achter de tv ofzo .de huidige router de ip's laten uitdelen en de wrt330 gebruiken als wireless router.( laptop wireless , xbox360 bekabeld , en media speler bekabeld ) alles deze toestellen staan in de living. Server staat boven op buro . Enige nadeel is dat de huidige geen gigabit switch heeft . dus daar zal ik dan nog een andere router moeten voor aanschaffen . Maar met dit in gedachten kan ik altijd wel eerst zien wat het resultaat is met enkel die wrt330 in de garage te plaatsen .Kwa bekabeling is da zeker snor enkel de wireless zal het nog moeten uitwijzen .
Ben wel benieuwd wanneer de WRT330N beschikbaar zal worden .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:en de wrt330 gebruiken als wireless router.
Gebruiken als wireless AP zal je bedoelen... anders doet hij namelijk nogmaals NAT, en dat wil je absoluut niet.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:en de wrt330 gebruiken als wireless router.
Gebruiken als wireless AP zal je bedoelen... anders doet hij namelijk nogmaals NAT, en dat wil je absoluut niet.
idd ;-)

maar hoe word het dan benoemd als je nu een router hebt die ips uitdeeld en een tweede router die je dan eigenlijk alleen maar gebruikt als switch ( bekabeld of met een AP)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:maar hoe word het dan benoemd als je nu een router hebt die ips uitdeeld en een tweede router die je dan eigenlijk alleen maar gebruikt als switch ( bekabeld of met een AP)
Wel, in dat geval noemt men het een access point... want die tweede "router" doet namelijk niets meer aan routing. Of dit nu in combinatie is met die eerste router of niet maakt niets uit.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:maar hoe word het dan benoemd als je nu een router hebt die ips uitdeeld en een tweede router die je dan eigenlijk alleen maar gebruikt als switch ( bekabeld of met een AP)
Wel, in dat geval noemt men het een access point... want die tweede "router" doet namelijk niets meer aan routing. Of dit nu in combinatie is met die eerste router of niet maakt niets uit.

ok bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”