Ik heb helemaal boven (donker daglicht werend zolderkamerke) een wireless modem/router staan. daar connecten pc's op, zowel wired als wireless. op de eerste verdieping zou ik de USR willen zetten als AP zodanig dat ik met laptop op gelijkvloers een goed signaal heb via AP. Is het mogelijk om ook nog wired op de AP aan te sluiten zodat de AP het wired signaal doorstuurt via wireless? Heb hier al genoeg liggen prutsen maar denk nog iets verkeerd te doen. Als het mogelijk is zoek ik nog wat verder :)
net gezien dat ik nog niet de AP discovery heb gedaan op mijn modem/router. straks is doen maar als er al iemand wilt antwoorden, doe maar.
[edit] AP Discovery was in orde maar dat verbetert niks. Heb wel bij AP Discovery pre-shared key die blijkbaar gelijk moet zijn aan die van mijn security settings. In modem/router staat AP ingesteld als repeater. Kan hem ook nog als bridge instellen maar wil 1 wireless netwerk dus moet als repeater.
vigor modem/router http://www.draytek.com/demo/Vigor2800/index.htm
wireless LAN kiezen en dan WDS.
USR8054 als AP
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Blijkbaar heb je zelf het antwoord gevonden... zomaar een tweede AP zetten is niet echt aangeraden, je hebt inderdaad WDS nodig.
yup, maar met WDS ingesteld wilt het dus nog niet lukken. Wat ik vooral aan de praat wil krijgen is de wired aan ap. Ik vraag me dus af als die in ap werkt dat die dan enkel als ap (radiosignaal opnieuw doorsturen) werkt zonder andere functionaliteit.
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Deel van't meubilair
Ik veronderstel van wel... een WDS stuurt enkel de wireless door, maar ik weet het niet met zekerheid (anders heb je eigenlijk een wireless bridge, wat sommige apparaten ook kunnen - bv. een WRT54G met DD-WRT firmware).BungaMan schreef:yup, maar met WDS ingesteld wilt het dus nog niet lukken. Wat ik vooral aan de praat wil krijgen is de wired aan ap. Ik vraag me dus af als die in ap werkt dat die dan enkel als ap (radiosignaal opnieuw doorsturen) werkt zonder andere functionaliteit.
Op alle2 de WDS instellen zodat ze al hun verkeer ook naar elkaar doorsturen en aanvaarden.
Op de wireless zonder internet geef je dan als default route het IP adres in van de wireless met internet. Dus alles op netwerk 192.168.1.0 mask 255.255.255.0 gaat dan naar ip van wireless 1 (waarschijnlijk 192.168.1.1)
Wat je kan doen is wireless 1 ip's laten uitdelen vanaf 192.168.1.2 en wireless 2 vanaf 192.168.1.100. Dan zitten ze in hetzelfde subnet. Als je geen 100 pc's hebt zullen ze niet zo snel in elkaars range komen om ip conflicten te veroorzaken.
Op de wireless zonder internet geef je dan als default route het IP adres in van de wireless met internet. Dus alles op netwerk 192.168.1.0 mask 255.255.255.0 gaat dan naar ip van wireless 1 (waarschijnlijk 192.168.1.1)
Wat je kan doen is wireless 1 ip's laten uitdelen vanaf 192.168.1.2 en wireless 2 vanaf 192.168.1.100. Dan zitten ze in hetzelfde subnet. Als je geen 100 pc's hebt zullen ze niet zo snel in elkaars range komen om ip conflicten te veroorzaken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Deel van't meubilair
Dit is via DD-WRT voor een Linksys... maar misschien bevat het nuttige info in het algemeen; http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Of je schakelt de dhcp server op de 2e uit zodat alle ip adressen van de 1e komen. Dat doe ik thuis.BungaMan schreef:Wat je kan doen is wireless 1 ip's laten uitdelen vanaf 192.168.1.2 en wireless 2 vanaf 192.168.1.100. Dan zitten ze in hetzelfde subnet. Als je geen 100 pc's hebt zullen ze niet zo snel in elkaars range komen om ip conflicten te veroorzaken.
Code: Selecteer alles
inet <---> wrt54g (master met dhcp/dns) <---wds---> wrt54gl
| |
wired pc wired pc
ATA box
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Deel van't meubilair
Maar dan gebruik je een wireless bridge (en geen idee of andere routers zonder DD-WRT dit zomaar kunnen)... wat iets anders is dan een modem in bridged mode plaatsen.devilkin schreef:hiervoor gebruik ik DD-WRT v23SP2 op beide toestellen, werkt perfect.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Maar dan kan je toch niet meer wireless connecten op beide?devilkin schreef:hiervoor gebruik ik DD-WRT v23SP2 op beide toestellen, werkt perfect.Code: Selecteer alles
inet <---> wrt54g (master met dhcp/dns) <---wds---> wrt54gl | | wired pc wired pc ATA box
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Toch wel, werkt zonder problemen op beide toestellen - de clients schakelen automatisch tussen de 2 toestellen afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding - dit gebeurd vrijwel naadloos.flt schreef:Maar dan kan je toch niet meer wireless connecten op beide?devilkin schreef:hiervoor gebruik ik DD-WRT v23SP2 op beide toestellen, werkt perfect.Code: Selecteer alles
inet <---> wrt54g (master met dhcp/dns) <---wds---> wrt54gl | | wired pc wired pc ATA box
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4