ADSL valt weg

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

hallo,

ik werk zelf voor euphony en heb een klant waarbij de adsl soms wegvalt. Blijkbaar hebben er nog klanten (ook niet-euphony) in die omgeving last van slechte lijn.
Noise margin upload is 23 DB download is 7 DB
Attenuation is 48 DB up en 47 DB down volgens de modem
kan iemand hier iets uit afleiden?

Steven
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Je zit nogal ver van de centrale en maar net op het randje van een onmogelijke lijn ('k was van plan te schrijven: "op het rand je van een stabiele lijn" = is dus een onstabiele lijn in uw geval).
Ik weet niet op welk lijn profiel je zit, maar indien mogelijk moet dit gedowngrade worden (= lagere snelheid).
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

lijnprofiel is 3360 op 512 volgens wat ik kon zien op de modem.
Aan wat kan jij zien dat die klant op het randje zit?

Steven
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik vermoed dat die db waarde voor de downspeed een beetje aan de lage kant ligt... (7db)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Exact dezelfde margins hier en de attenu is 55 dB, heb nog geen enkel disconnect (of probleem) had in een jaar dat ik al bij mn provider ben (dommel) maar ik vermoed dat ik een goede modem/router aangeschaft heb (speedtouch 546) ;-)
Maar als er disconnects mee gemoeid zijn vrees ik dat je idd het profiel gaat moeten laten downgraden…
svenska
Elite Poster
Elite Poster

kaise1 schreef:Maar als er disconnects mee gemoeid zijn vrees ik dat je idd het profiel gaat moeten laten downgraden…
Dit is niet altijd zo.
Ik zit met het probleem dat bijna elke avond rond 18u een constante syncuitval begint. Dit duurt zo tot 20-21u. Dommel beweert dat dit kan liggen aan iemand die in mijn straat zijn pc of BGC TV opzet en daardoor stoort. Men heeft me al op een andere DSLAM gezet, de sync omlaag gehaald (terwijl ik zeker wist dat het daar niet aan lag) en deze namiddag komt een BGC technicus me op een ander koperpaar zetten. Hopelijk werkt dit.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Ja maar als ge met zo’n slechte waarden zit zou je toch eerder denken dat ge wel wat te ver zit voor zo een profiel…
Had jij goede waarden ? allez omdat ze je lieten downgraden ook..
svenska
Elite Poster
Elite Poster

In zijn geval (7db) zal er inderdaad een downgrade moeten gebeuren.

Mijn waardes liggen tussen de 20 en de 30db, dus absoluut geen reden om me van 4,6 naar 3,3 Mbps te zetten.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Svekke schreef: en deze namiddag komt een BGC technicus me op een ander koperpaar zetten. Hopelijk werkt dit.

Yep, ben nogal currieus hoe dit afloopt ;-) laat dan ff wat weten hé als je wil…
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Hij is net geweest, er zijn geen vrije koperparen meer vrij van mijn huis naar de lokale kast in de straat. Maar nu is hij op weg naar de LEX om de verbinding tussen de LEX en de lokale kast te vervangen. En hij ging ook mijn sync terug opschroeven naar 4,6 Mbps...

Hopelijk gaat het iets uithalen :roll:

Ik kan dat na de overschakeling op een nieuwe kabel nog niet testen want meestal komen de problemen s'avonds en ik vertrek vanavond terug naar mijn kot (morgen examen) :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”