Numerisatieprobleem Dell scanner

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Gisteren bij mijn oom langsgeweest. Hij heeft een klein probleem met zijn scanner. Weet het exacte model niet meer, maar denk dat het om een Dell All-in-One Printer 946 gaat

http://www.dell.com/content/products/pr ... l=en&s=biz

Afbeelding

Het zit em als volgt. Als ik een papier steek in de scanner en dan op "numériser" klik op het toestel (toestel is in frans, sry :-) ), dan krijg ik op de pc een wizard die opent. Op dat moment moet ik kiezen of ik het document als foto wil of tekst. Ik kies tekst en klik op "numériser" in de wizard om het bestand te kunnen opslaan. Ik krijf 3 keuzes: als .rtf als .pdf en als .txt. Maakt niet uit welk formaat, ik sla ze op. Ik open het bewuste bestand en klaar is keer

Het probleem zit em echter als we met de paper feeder werken. Alles is hetzelfde zoals met het manueel plaatsen van het papier op de scanplaat. Ik krijg dus het document te zien maar als ik het wil opslaan, loopt het mis. Ik kan het opslaan, maar als ik dat opgeslagen document open, dan blijkt het document blanco te zijn ...

Als ik het document via de feeder echter als foto opsla, dan (als ik me nog goed herinner) werkt het wel ...

Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Ik heb al aan iemand gevraagd die wat van PC's kent en die zei da het een software fout kon zijn. Wat is jullie mening of eventueel oplossing?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Héél domme opmerking waarschijnlijk, maar dan zijn we er van af :wink:
Je hebt het papier toch niet verkeerd ingevoerd ? Maw. dat de (blanco) achterkant werd gescand.
If you can't beat them, confuse them.
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Het probleem zit em echter als we met de paper feeder werken. Alles is hetzelfde zoals met het manueel plaatsen van het papier op de scanplaat. Ik krijg dus het document te zien maar als ik het wil opslaan, loopt het mis.
Het antwoord op je vraag staat toch duidelijk in mijn post??
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

ik zou ook eerder zeggen dat het een software fout is, heb je de laatste twain drivers geinstalleerd?
Frigobox
Pro Member
Pro Member

gimic schreef:ik zou ook eerder zeggen dat het een software fout is, heb je de laatste twain drivers geinstalleerd?
Wat is dat? Van drivers heb ik al gehoord, maar Twain drivers?

Mijn oom heeft die scanner pas recentelijk gekocht. Zouden die drivers helpen?
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Heb nog steeds geen oplossing? Wat raden jullie mij aan? Contact opnemen met Dell of zo?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”