Starten we een wikipedia-artikel?CueBoy schreef:Wie plaatst hier een link naar de definitie van "leechtruc" ?![]()
Is het al zo ver gekomen dat er wordt gediscussieerd over de definitie van een woord ??

Starten we een wikipedia-artikel?CueBoy schreef:Wie plaatst hier een link naar de definitie van "leechtruc" ?![]()
Is het al zo ver gekomen dat er wordt gediscussieerd over de definitie van een woord ??
Sorry, alweer fout (als we dan toch aan het woordneuken zijn) - je profiel in de centrale wordt in realtime op smallband gezet. Maar zelf ondervind je daar niks van (tot bij de volgende disconnect natuurlijk).Goendi schreef:Aan de andere kant wordt je tegenwoordig real time op smallband gezet.
@brooklyn, hoeveel van die mannekes of wat dan ook heb je eigenlijk?brooklyn schreef:dan gaan we naar dommel
Dat is jouw visie. Ik verwees naar roddels, en zei niet dat deze topic een roddel is. Nu ben ik akkoord dat er geen ruimte voor interpretatie mag zijn, maar als jij uit het woord roddels woorden als Al Qaeda & dergelijke haalt, dan noem ik dat niet meer interpreteren, maar eerder fantaseren.Laat me je nog een les (proberen) leren : op een forum vervallen alle mogelijke emoties die de schrijver ervaart - dit komt enerzijds omdat de geadresseerde de andere niet ziet (intonatie valt weg, gelaatsuitdrukking is niet zichtbaar...), anderzijds omdat het geschreven woord op verscheidene manieren kan geïnterpreteerd worden.
Dus als je iets post op een forum (of in een lezersbrief of waar dan ook), dan doe je dit best zo duidelijk mogelijk. Dwz. je laat voor de lezer geen mogelijkheid tot interpretatie.
Gevolg : als ik een post zie, dan lees ik wat er staat - en probeer ik daar niet bij na te denken.
Tip 1: probeer bij een ander niet wat je zelf niet wilt... (lessen leren). Of was dat weer een poging je de les te lezen? :p Nu ja, tip 2 dan maar:Verder hoef ik van jou geen les Nederlands te krijgen. Ter uwer informatie : volgens het woordenboek betekent "roddelen" betekent "kwaadspreken" of nog "met genoegen praten over anderen, m.n. in ongunstige zin". Dit topic heeft niks met kwaadspreken te maken.
Als je in het vervolg naar de Van Dale verwijst, sla hem dan ook eerst eens open
Loststaand van de betekenis van het woord, gaf ik enkel aan dat roddelen niet hetzelfde is als een complot, waar u in uw post ervoor op alludeerde.Voorts betwist ik evenmin je ervaring, ik geef enkel aan dat die leechtruc achterhaald is. Dat je zou liegen of een complot beramen heb ik ook evenmin beweerd. Roddels zijn overigens niet hetzelfde als een complot (mocht je me niet geloven, pak de Van Dale!).
Ik heb dit al talloze malen herlezen... Ik vind nog steeds niet waar ik in deze zin meldt dat deze post een roddel is... Ik zeg daar (en dat is een observatie, of persoonlijke ervaring zoals U ze ook klaarblijkelijk heeft) dat als je alles gelooft wat iedereen zegt je op den duur niet meer weet wat nog feiten zijn en wat roddel, en voeg er aan toe dat je best die mensen niet zomaar gelooft omdat veel mensen nu eenmaal heel sterk zijn in roddelen. Dat is een algemene vaststelling over mensen, niet over topic posts. Dat staat er toch niet? Of was die zin niet duidelijk genoeg? Er staat toch niet dat deze topic een roddel is? Nu we elkaar toch lessen Nederlands geven, leg me anders eens uit waar ik fout zit in mijn redenering? Gelieve wel geen interpretaties neer te pennen. Gewoon aangeven waar letterlijk staat dat deze post een roddel is volstaat hoor. Internet kent namelijk geen emoties.Als ik alles geloof wat iedereen zegt, gewoon omdat hij het zegt of omdat er tien zijn die het zeggen, dan weet je op den duur niet meer wat nu feiten zijn en wat roddel. En roddel, dat is nu één ding waar heel veel mensen heel goed in zijn.
Ik weet dat al sinds juli dit jaar. Als je wenst wil ik wel even uitzoeken wanneer het van toepassing is geworden. Op de site van Belgacom is alvast niets te lezen over de toepassing van hun smallband regeling, buiten dat ze die recent op 128 kbps hebben gezet ipv 64 kbps.Ook is het Nederlands een taal met tijden, dwz. dat je kan uitdrukken of wat je schrijft het heden, het verleden of de toekomst is.
Je laatste post is de eerste waarin je het expliciet over de toekomst hebt. In al je andere posts was het (voor mij althans) niet duidelijk dat we over de toekomst aan het praten waren.
Was dit van in het begin duidelijk geweest, dan was deze gehele discussie er waarschijnlijk niet gekomen
er zijn 6 exemplarenBlue-Sky schreef:Off/topic@brooklyn, hoeveel van die mannekes of wat dan ook heb je eigenlijk?brooklyn schreef:dan gaan we naar dommel
Hier alvast twee exemplaren...
onwaarheden bevat. Alleen vertel mij nu eens duidelijk wat je al weet sinds juli dit jaar en wat er dus nu reeds van toepassing is.Goendi schreef:Ik weet dat al sinds juli dit jaar. Als je wenst wil ik wel even uitzoeken wanneer het van toepassing is geworden.
Die truk elke dag doen is geen leechtruc hé, en als je op 9.9GB staat en je gaat erover zal je wel merken wat er gebeurd....crapiecorn schreef:Uhm com'on. Je kan deze truk ELKE dag van de maand toepassen, geloof me , ik doe het al 4 jaar. Er is zelf een tijd geweest dat je 72h kon trekken.Goendi schreef:Het eerste deel klopt, het tweede niet. Het is GEEN glijdende meter, maar een statische. Dwz dat je die truc enkel kunt (kon) toepassen op de laatste dag vd maand volgens kalenderdatum. Als je het namelijk de dag ervoor of op een andere dag in de maand doet wordt het gewoon afgetrokken van uw volume hé slimmeWat ik versta onder leechtruk is het meer data binnen dan de voorziene 10GB door op het einde van je 10GB een nieuwe connectie te maken en deze aanhouden. Tijdens deze 36h maak je gebruik v/d volle 4mbit bw om zoveel mogelijk te downen ? Op welk moment in de maand dat je dit doet maakt toch NIETS uit. Bandwidth is even duur in het begin als einde van de maand.
En als je volume al op 9.9 staat maakt het toch niet uit ?
edit : pic toegevoegd om men punt te staven
toen ik na een week ofzo bij skynet aan 9.5 GB ofzo zat (zit nu bij dommel dus verleden tijdpatje schreef:Die truk elke dag doen is geen leechtruc hé, en als je op 9.9GB staat en je gaat erover zal je wel merken wat er gebeurd....
uw connectie rekken van 36 uur tot 72 heeft helemaal geen zin, want uw verbruik telt verder en als je boven uw 10GB zal gaan zal je wel merken of je prijs hebt
Buiten het feit dat het hier niet gaat over 3 tegen één : ik wil enkel duidelijkheid, moet je het echt niet gekker meer maken.patje schreef:Blijkbaar zijn we hier al met 3 tegen één (Goendi, meon en ikke) die het zo zeggen, maar men snapt het plaatje niet denk ik ... ofwel moet jouw lijntje nog aangepast worden en geniet je straks ook van deze onzin die wij vertellen...Time will tell
anders kan men idd hier verder doen met een welles niet spelletje
Het eerste deel van je zin : da's een kwestie van definitie (show me the linkpatje schreef:Die truk elke dag doen is geen leechtruc hé, en als je op 9.9GB staat en je gaat erover zal je wel merken wat er gebeurd....
hopelijk krijg daar het sch**t niet van zoals je zelf zegtis trouwens de druppel waardoor ik plots besloot om naar dommel te gaan: ik begon te downloaden om 23h eind oktober en toen ik klaar was de volgende dag op november zat ik al GVD op smallband
Ja, so ? Wat is je punt ?patje schreef:@cueboy
blijkbaar is het al de eerste keer niet dat je in discussie gaat over die leechtruc met sommigen op het forum, juni 2006
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 0f4450e0f9
Dat is't juist - ik ga elke maand over mijn limiet. Dus ik heb het antwoord... maar blijkbaar is dat niet hetzelfde antwoord als dat van jou. Daarom wil ik graag dat jullie eens concreet antwoorden op concrete cases die voorgelegd worden.patje schreef:probeer dan eens over uw limiet te gaan, dan heb je meteen uw antwoord
Sorry dat ik dit zeg, maar ik denk dat je absoluut geen idee hebt waarover je praat.patje schreef:Die truk elke dag doen is geen leechtruc hé, en als je op 9.9GB staat en je gaat erover zal je wel merken wat er gebeurd....crapiecorn schreef:Uhm com'on. Je kan deze truk ELKE dag van de maand toepassen, geloof me , ik doe het al 4 jaar. Er is zelf een tijd geweest dat je 72h kon trekken.Goendi schreef:Het eerste deel klopt, het tweede niet. Het is GEEN glijdende meter, maar een statische. Dwz dat je die truc enkel kunt (kon) toepassen op de laatste dag vd maand volgens kalenderdatum. Als je het namelijk de dag ervoor of op een andere dag in de maand doet wordt het gewoon afgetrokken van uw volume hé slimmeWat ik versta onder leechtruk is het meer data binnen dan de voorziene 10GB door op het einde van je 10GB een nieuwe connectie te maken en deze aanhouden. Tijdens deze 36h maak je gebruik v/d volle 4mbit bw om zoveel mogelijk te downen ? Op welk moment in de maand dat je dit doet maakt toch NIETS uit. Bandwidth is even duur in het begin als einde van de maand.
En als je volume al op 9.9 staat maakt het toch niet uit ?
edit : pic toegevoegd om men punt te staven
uw connectie rekken van 36 uur tot 72 heeft helemaal geen zin, want uw verbruik telt verder en als je boven uw 10GB zal gaan zal je wel merken of je prijs hebt
Ze willen niet vermijden dat je over je 10GB gaat, ze zetten je op 128kbps eens je erover gaat. Ik zei al dat ze dat in realtime doen. Wat leid je daar uit af? (kwestie van de pap eens met de lepel in de mond te geven).Ik denk niet dat het nog veel zin voor hier verder op in te gaan tot iemand concreet kan vertellen welke "maatregel" dit dan mag zijn en hoe deze dat gaat verhelpen. Uiteindelijk hebben ze al vanalles geprobeerd maar heeft nog niets dit kunnen verhelpen. Hiermee bedoel ik zorgen dat er niet over de 10GB gegaan kan worden op breedband. (einde/begin v/d maand maakt niet uit)
Concreet betekend dit dat het op jou niet van toepassing is uiteraard. Dat lijkt me overduidelijk! Nee even serieus, er zal wel een logische verklaring voor zijn. Om eerlijk te zijn heb ik weinig zin om er achter te gokken, en aangezien je vertikt om het aan Belgacom te vragen, zitten we bijgevolg vast. Dus weet je.... Geloof jij die screenshots maar of zo?Dat is't juist - ik ga elke maand over mijn limiet. Dus ik heb het antwoord... maar blijkbaar is dat niet hetzelfde antwoord als dat van jou. Daarom wil ik graag dat jullie eens concreet antwoorden op concrete cases die voorgelegd worden.
Inderdaad. Voor iemand met een dermate uitmuntende kennis van de Nederlandse taal vind ik deze opmerking toch minder briljant. We kunnen natuurlijk even je IP tracken, inbreken op je pc, je login achterhalen, je paswoord voor de e-services laten resetten terwijl we je telefoonnummer spoofen, inloggen, je volumemeter en connectietijden raadplegen en tenslotte hier de conclusies posten. Sounds like a plan!Maar, net zoals crapiecorn, krijg ook ik blijkbaar geen antwoord op een simpele vraag.
De vraag is niet aan mij gericht, maar kom : waarom gebeurt dit niet bij mij ? Of misschien beter geformuleerd : waarom merk ik daar niks van ?Goendi schreef:Ze willen niet vermijden dat je over je 10GB gaat, ze zetten je op 128kbps eens je erover gaat. Ik zei al dat ze dat in realtime doen. Wat leid je daar uit af? (kwestie van de pap eens met de lepel in de mond te geven).
Lijkt mij nogal wiedes dat ik het niet aan Belgacom ga vragen.Goendi schreef:Concreet betekend dit dat het op jou niet van toepassing is uiteraard. Dat lijkt me overduidelijk! Nee even serieus, er zal wel een logische verklaring voor zijn. Om eerlijk te zijn heb ik weinig zin om er achter te gokken, en aangezien je vertikt om het aan Belgacom te vragen, zitten we bijgevolg vast. Dus weet je.... Geloof jij die screenshots maar of zo?CueBoy schreef:Dat is't juist - ik ga elke maand over mijn limiet. Dus ik heb het antwoord... maar blijkbaar is dat niet hetzelfde antwoord als dat van jou. Daarom wil ik graag dat jullie eens concreet antwoorden op concrete cases die voorgelegd worden.
Begrijpend lezen 1-on-1 :Goendi schreef: Inderdaad. Voor iemand met een dermate uitmuntende kennis van de Nederlandse taal vind ik deze opmerking toch minder briljant. ... Sounds like a plan!
Ik begin hier stilletjesaan aan de intellectuele capaciteiten van sommigen te twijfelen... En dat terwijl ik van mezelf vind dat ik mezelf vandaag overtroffen heb in duidelijkheid (gestructureerde posts, geen al te persoonlijke aanvallen, duidelijke vragen, zoekend naar een bevredigend antwoord - én niet naar "mijn gelijk", ...).CueBoy schreef:Stel :
. ik ben Belgacom ADSL Go klant (geen opties - dus limiet 10Gb)
. ik heb geen volumepak aangekocht (en ik heb er ook geen overgedragen van vorige maand)
. ik overschrijd mijn limiet
. ik sluit mijn laatste breedband connectie (diegene waarin ik over mijn limiet ga) af op de laatste kalenderdag van de maand. Volume verbruikt op dat moment : 13Gb.
. de maandsprong wordt bijgevolg gedaan met een smalband verbinding die ik afsluit op de eerste van de (volgende) maand. In deze (smalband)verbinding verbruik ik in totaal nog eens 500Mb.
Wat gebeurt er, volgens jou, de daaropvolgende maand met mijn limiet ?
Begin ik op nul ?
Wordt het teveel verbruikte volume afgetrokken van de limiet van de maand daarop ? Enkel het breedbandvolume ? Ook het smalbandvolume ?
Wordt het teveel verbruikte volume aangerekend ?
Of gaan we terug naar het definiëren van het woord "leechtruc" ? (voor alle duidelijkheid : dan houdt voor mij deze discussie op)
Ik dacht eerder zoiets als:Helpdesk officer : Helpdesk Belgacom, met x. Hoe kan ik u helpen ?
CueBoy : Goeiedag, u spreekt me y. Op het internet zegt "men" mij dat ik met mijn Belgacom ADSL Go abonnement in realtime op smalband wordt gezet als ik mijn limiet overschrijdt. Dit gebeurt niet. Hoe komt dat ?
Ga je tegenwoordig over op smallband TIJDENS je lopende connectie? Of wordt je hard gedisconnect VOOR de 36 uren om zijn om zo terug te connecteren met smallband? Of geen van beiden, waarbij je dus de smallband pas ervaart als je volgende 36 uren beginnen?Goendi schreef:Ze willen niet vermijden dat je over je 10GB gaat, ze zetten je op 128kbps eens je erover gaat. Ik zei al dat ze dat in realtime doen. Wat leid je daar uit af? (kwestie van de pap eens met de lepel in de mond te geven).
Ik heb dit getest de 22ste van deze maand en ik werd NIET realtime op smallband gezet maar pas na 36h. Het zou me verwonderen als dit alleen bij mij zo was.meon schreef:Ga je tegenwoordig over op smallband TIJDENS je lopende connectie? Of wordt je hard gedisconnect VOOR de 36 uren om zijn om zo terug te connecteren met smallband? Of geen van beiden, waarbij je dus de smallband pas ervaart als je volgende 36 uren beginnen?Goendi schreef:Ze willen niet vermijden dat je over je 10GB gaat, ze zetten je op 128kbps eens je erover gaat. Ik zei al dat ze dat in realtime doen. Wat leid je daar uit af? (kwestie van de pap eens met de lepel in de mond te geven).
En hoppa, nu zitten we terug bij de definitie van het woord "leechtruc".Goendi schreef:Ik dacht eerder zoiets als:Helpdesk officer : Helpdesk Belgacom, met x. Hoe kan ik u helpen ?
CueBoy : Goeiedag, u spreekt me y. Op het internet zegt "men" mij dat ik met mijn Belgacom ADSL Go abonnement in realtime op smalband wordt gezet als ik mijn limiet overschrijdt. Dit gebeurt niet. Hoe komt dat ?
'Wat gebeurd er op de laatste dag van de maand? Wordt het verbruik me in maand x of in maand y aangerekend?'
En dan zeg je iets over intellect...
Voila, da's nu wat crapiecorn en ik al vanin het begin van deze discussie beweren.crapiecorn schreef:Ik heb dit getest de 22ste van deze maand en ik werd NIET realtime op smallband gezet maar pas na 36h. Het zou me verwonderen als dit alleen bij mij zo was.meon schreef:Ga je tegenwoordig over op smallband TIJDENS je lopende connectie? Of wordt je hard gedisconnect VOOR de 36 uren om zijn om zo terug te connecteren met smallband? Of geen van beiden, waarbij je dus de smallband pas ervaart als je volgende 36 uren beginnen?Goendi schreef:Ze willen niet vermijden dat je over je 10GB gaat, ze zetten je op 128kbps eens je erover gaat. Ik zei al dat ze dat in realtime doen. Wat leid je daar uit af? (kwestie van de pap eens met de lepel in de mond te geven).
De afrekening van het volume wordt inderdaad steeds gemaakt bij het einde van een 36-uren sessie oftewel bij het einde van de sessie wanneer deze onderbroken wordt door de klant.Ik heb dit getest de 22ste van deze maand en ik werd NIET realtime op smallband gezet maar pas na 36h. Het zou me verwonderen als dit alleen bij mij zo was.
Ja.Ga je tegenwoordig over op smallband TIJDENS je lopende connectie? Of wordt je hard gedisconnect VOOR de 36 uren om zijn om zo terug te connecteren met smallband? Of geen van beiden, waarbij je dus de smallband pas ervaart als je volgende 36 uren beginnen?
Dat kan zijn zeker?Ik heb dit getest de 22ste van deze maand en ik werd NIET realtime op smallband gezet maar pas na 36h. Het zou me verwonderen als dit alleen bij mij zo was.
Tuurlijk. Dat was ik eigenlijk al heel de tijd aan het doen. Ik heb namelijk weinig behoefte constructief te discussieren met iemand die me kwasi vierkant uitlacht omdat ik enkel aangeef dat die leechtruc niet meer mogelijk is. Mij niet gelaten hoor. Je doet maar...Sorry hoor, maar ipv. gewoon te antwoorden op een simpele vraag, schijn jij liever te antwoorden naast de kwestie. Of nog erger : je probeert mij gewoon te schofferen.
Eigenlijk niet hoor. Misschien discussie beginnen over wat een duidelijk antwoord is. Wat denk je?En ja, ik kan er ook niet aan doen dat ik niet Jan Modaal ben die jou én je goeie contact bij Belgacom niet zomaar gelooft.
Ik heb de indruk dat ik van onze twee de enige ben die probeer een klaar en duidelijk antwoord te krijgen/geven, en dat ik ook de enige ben die duidelijk weet wat de ander neerpent.
Nee pat, het is wel degelijk de bedoeling om dit realtime te doen. Ook zorgen ze er voor dat je volume in je laatste sessie van 36 uur op het einde vd maand stopt om middernacht, en aanvangt om 00.01 bvb. Op die manier zullen ze die leechtruc willen vermijden neem ik aan. Ook is die limitering een cap, geen profielaanpassing overigens. Er bestaat geen 128kbps profiel.De afrekening van het volume wordt inderdaad steeds gemaakt bij het einde van een 36-uren sessie oftewel bij het einde van de sessie wanneer deze onderbroken wordt door de klant
Ja, hier kan ik me volledig bij aansluiten, maar dit is toch niets nieuw ? Wat hier beweert wordt is dat je realtime op smallband komt, dus op het moment dat je over 10GB gaat en dat is absoluut niet van toepassing.patje schreef:De afrekening van het volume wordt inderdaad steeds gemaakt bij het einde van een 36-uren sessie oftewel bij het einde van de sessie wanneer deze onderbroken wordt door de klant.Ik heb dit getest de 22ste van deze maand en ik werd NIET realtime op smallband gezet maar pas na 36h. Het zou me verwonderen als dit alleen bij mij zo was.
Indien het begin van eender welke sessie plaatsvindt op de laatste dag van de maand en eindigt op het begin van de daaropvolgende maand, dan wordt de afrekening van het volume gemaakt op de HUIDIGE teller, de teller van de daaropvolgende maand dus.
Wanneer je op smallband zit en je een volumepack bestelt, dien je eerst de verbinding eens te verbreken om je snelheidsverhoging terug te activeren.
Nog iets, Wanneer je een volumepack bestelt wordt deze meteen toegevoegd aan je huidige telling.
Indien je dus al 24u op smallband zit, je hebt 1 Gig gedownload en daarna een volumepack besteld, dan zal deze Gig van je volumepack gaan zodat je uiteindelijk bij de volgende sessie nog maar 4 Gig meer over hebt.
De boodschap is dus steeds: wanneer je een volumepack nodig hebt, verbreek dan eerst eens de verbinding alvorens deze te bestellen.
Probleem is dat de meeste mensen het woord leechtruck gebruiken voor de laatste uren vd maand , wat eigenlijk niet zo correct is.![]()
Hopelijk is dit een positief antwoord....
meer van dit op http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=50698
Voorbeeld van één van jouw duidelijke antwoorden zeker ?Goendi schreef:Ja.meon schreef: Ga je tegenwoordig over op smallband TIJDENS je lopende connectie? Of wordt je hard gedisconnect VOOR de 36 uren om zijn om zo terug te connecteren met smallband? Of geen van beiden, waarbij je dus de smallband pas ervaart als je volgende 36 uren beginnen?
Djeezus... Als je vindt dat ik je uitlach, dan vind ik dat spijtig en dan was dit zeker de bedoeling niet.Goendi schreef:Tuurlijk. Dat was ik eigenlijk al heel de tijd aan het doen. Ik heb namelijk weinig behoefte constructief te discussieren met iemand die me kwasi vierkant uitlacht omdat ik enkel aangeef dat die leechtruc niet meer mogelijk is. Mij niet gelaten hoor. Je doet maar...CueBoy schreef:Sorry hoor, maar ipv. gewoon te antwoorden op een simpele vraag, schijn jij liever te antwoorden naast de kwestie. Of nog erger : je probeert mij gewoon te schofferen.
Dit vat jouw persoontje samen : onfeilbaar, niet vatbaar voor de mening van een ander.Goendi schreef:Als je het liever vertikt om het na te vragen, hou dan gerust je mening. Kom me echter niet zeggen hoe mis ik wel niet ben met wat ik zeg, ik weet waarover ik spreek.
Daar sluit ik mij bij aan.patje schreef:ik blijf weg uit deze topic, zoekt het zelf maar verder uit.....