Volumemeter update niet meer constant?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sinds deze maand is het zo dat de volumemeter (niet verbindingstijden, daar was het al zo) niet meer doortelt bij een lopende verbinding. Net zoals de situatie een tijdje geleden dus :).
Nog Skynetters die dit ervaren?
Laatst gewijzigd door Arrigi 29 dec 2006, 18:46, in totaal 1 gewijzigd.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

ik zal het eens in het oog houden
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Xi
Pro Member
Pro Member

snelle updates vinden pas plaats naar mate je limiet berijkt
tegen dat je aan je 10 of 30GB komt worden updates om het uur gedaan.

dit is zo sinds augustus(bij mij)
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Ik heb dat precies ook al gemerkt. Vroeger was de update om de (ongeveer) 3 uur. Nu was er in die laatste 36u geen enkele update gebeurt (ISPmon vernieuwt ieder uur). Nuja we zullen zien wat hij dus doet op einde maand (zoals hierboven gezegd) :)
Drewvt
Plus Member
Plus Member

Zit bij een vriend te surfen, hier is het ook. Al van gisteren over de 10gb heen, nog steeds breedband...
orpheus
Starter
Starter

geen paniek Drewvt k zit nu op 13 gig. (dus 3 gig teveel) en nog steeds breedband :) ze zijn blijkbaar in verlof op de hoofdzetel :p
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Wachten jullie maar tot jullie 36u lease om is :wink:
If you can't beat them, confuse them.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

dan gaan we naar dommel :-D
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zit anders al meer dan een week op smallband. Hier werkt het verdomd goed.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Debruineo schreef:Sinds deze maand is het zo dat de volumemeter (niet verbindingstijden, daar was het al zo) niet meet doortelt bij een lopende verbinding. Net zoals de situatie een tijdje geleden dus :).
Nog Skynetters die dit ervaren?
Ga naar een deftige provider zoals Dommel bvb dan heb je daar geen problemen mee om die meter in het oog te houden en de leechtruc te gebruiken.Wat ben ik blij dat ik daar nu al een jaar vanaf ben :lol: :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Al eens bedacht dat die leechtruc niet echt een truc is? Het verschil wordt afgetrokken van wat je volgende maand mag gebruiken...
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Goendi schreef:Al eens bedacht dat die leechtruc niet echt een truc is? Het verschil wordt afgetrokken van wat je volgende maand mag gebruiken...
nu misschien maar vroeger niet (ben zelf al 2 maand een tevreden dommel klant)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Goendi schreef:Al eens bedacht dat die leechtruc niet echt een truc is? Het verschil wordt afgetrokken van wat je volgende maand mag gebruiken...
Als Skynet klant kan ik dit met zekerheid ontkennen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

crapiecorn schreef:
Als Skynet klant kan ik dit met zekerheid ontkennen.
Let me second that.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

You're both wrong. Vraag maar na.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Nope leechtruc lukt niet meer op het laatste vd maand... wie meer verbruikt zal het de volgende maand wel zien dat het eraf getrokken wordt.
EDIT: een leechtruc was wel bedoeld om te doen de laatste dag vd maand, voor alles word gereset op 0 ..... dus de 22ste vd maand is geen leechtruc hé
Laatst gewijzigd door Patje 30 dec 2006, 12:24, in totaal 3 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Uhmm stel als je de eerste dag je 10GB verbruikt. Daarna upload je 30 dagen 27KB*60*60*24*30 = +- 67GB geraak je bijna 7 maanden op smallband zonder gebruik te maken van een of ander trukje.

Deze maand heb ik nog wel gebruik gemaakt van de 36h truk rond de 22st, toen werkte het nog.

In janurari ben toch volledig vrij terug, niet mijn zorg meer dus :p

De overige skynet klaten kunnen misschien hun volume dat ze niet gebruikt hebben in de voorbije jaren terug vragen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De 22ste is niet het einde vd maand... Geen idee welk trucje je dacht toe te passen die dag, maar je mag me gerust uitleggen hoe het dan wel werkte.

En volume terugvragen? Je krijgt een bepaalde maandelijkse hoeveelheid die je mag opmaken, als ze je factureren voor het oververbruik zouden ze evengoed in hun recht zijn hoor
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:You're both wrong. Vraag maar na.
Tuurlijk :roll: , dat verbruik dat bij het begin van de maand steeds op nul staat, dat heb ik gedroomd.
Neem het van mij aan : als je (bij een Go) over de 10Gb gaat, dan staat je teller bij het begin van de volgende maand op nul.
Ik zal zelfs meer zeggen : als je op smalband over een "maandsprong" gaat, en je verbreekt je verbinding dus op de eerste van de maand, dan nog staat je teller op nul.

Maar je hebt gelijk hoor : ik ben mis, en weet niet waar ik het over heb.
Ofwel ben ik natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd. :roll:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef: En volume terugvragen? Je krijgt een bepaalde maandelijkse hoeveelheid die je mag opmaken, als ze je factureren voor het oververbruik zouden ze evengoed in hun recht zijn hoor
Dan spelen ze toch met de wetten van de logica. Als je meer gebruikt wordt dit van de volgende maand afgetrokken dus wat je minder verbruikt zou ook dan logisch gezien bij de volgende maand opgeteld moeten worden.

Factureren voor oververbruikt volume kunnen ze al helemaal niet, zeker niet als dit verkeer op smallband gebeurt
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ofwel ben ik natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd
Inderdaad. Je hebt het mis. Misschien zie je niet goed, of is de weergave niet correct, of ben je niet eens over je volume gegaan of heb je een volume pack aangekocht, maar hoe dan ook; je hebt het mis. Zoals ik reeds zei, vraag maar na. Bij Belgacom zullen ze u net hetzelfde antwoorden...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

CueBoy schreef:
Goendi schreef:You're both wrong. Vraag maar na.
Tuurlijk :roll: , dat verbruik dat bij het begin van de maand steeds op nul staat, dat heb ik gedroomd.
Neem het van mij aan : als je (bij een Go) over de 10Gb gaat, dan staat je teller bij het begin van de volgende maand op nul.
Ik zal zelfs meer zeggen : als je op smalband over een "maandsprong" gaat, en je verbreekt je verbinding dus op de eerste van de maand, dan nog staat je teller op nul.

Ofwel ben ik natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd. :roll:
Ja, de laatste 6 jaar ben ik ook wel elke maand op 0 begonnen. Al heb ik maanden soms 100GB aan legaal verkeer gemaakt.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 30 dec 2006, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal de screenshots overmorgen posten... zullen we eens zien wie er hier blind is.
Djeezus :roll:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dan spelen ze toch met de wetten van de logica. Als je meer gebruikt wordt dit van de volgende maand afgetrokken dus wat je minder verbruikt zou ook dan logisch gezien bij de volgende maand opgeteld moeten worden.
Dat lijkt een logische redenering, met dit verschil dat het niet de logica is. Je hebt recht om maandelijks 10 GB te gebruiken. Je hebt dus ook recht om er 1, 4 of 5 te gebruiken. Maar je hebt geen recht om er 11 te gebruiken. Dus is de logica dat je er 10 max gebruikt, en dat 1 je afgetrokken wordt. Omgekeerd geldt niet, omdat je evengoed ipv 5GB die maand 7gb of 10 GB had mogen gebruiken, maar dat is niet gebeurd. begrijp me niet verkeerd, ondanks dat ik zeg dat het niet de logica is, zou ik het zeker verdedigbaar vinden (overigens Proximus past die regel wel toe met hun internet abbo's).
Factureren voor oververbruikt volume kunnen ze al helemaal niet, zeker niet als dit verkeer op smallband gebeurt
Tuurlijk kan dat wel! Je hebt recht op 10, niet op 11. Geloof me, ik betaal ook oververbruik op een ander. Er zijn genoeg bedrijven die dat toepassen als het op traffiek aankomt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

verklaar dit dan eens :

ps geen volume packs aangekocht :
Bijlagen
okt.jpg
(34.53 KiB) 987 keer gedownload
nov.jpg
(42.43 KiB) 50 keer gedownload
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zal de screenshots overmorgen posten... zullen we eens zien wie er hier blind is.
Djeezus
Ik vroeg niet om screenshots, ik zei:
Zoals ik reeds zei, vraag maar na. Bij Belgacom zullen ze u net hetzelfde antwoorden...
Iets wat ik eerder ook al zei:
Hollebollegijs? :)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

crapiecorn schreef:verklaar dit dan eens :

ps geen volume packs aangekocht :
Goendi zal wel beweren dat je NU op smalband zit...

/edit : hij was me voor - hij weet het gewoon beter... Vermoeiende man zenne, gij :-)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Ik vroeg niet om screenshots, ik zei:
Zoals ik reeds zei, vraag maar na. Bij Belgacom zullen ze u net hetzelfde antwoorden...
Iets wat ik eerder ook al zei:
Neen, inderdaad, je vroeg niet om screenshots.
Maar blijkbaar heb jij de theoretische wijsheid in pacht, en neem je van 2 mensen die in de praktijk iets anders hebben ondervonden, niet aan dat wat je zegt niet klopt.
Dus vertel ons dan eens hoe we je kunnen overtuigen dat je je mening moet bijstellen ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mij moet je niet overtuigen... Is toch niet mogelijk aangezien ik het uit betrouwbare inside info van Belgacom weet. Geloof me, die leechtruc is wel degelijk niet meer mogelijk. Of hun methode werkt is een andere vraag, maar ze is in ieder geval aangepast zodat het leechen op de laatste dag niet meer mogelijk is.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Goendi schreef:Mij moet je niet overtuigen... Is toch niet mogelijk aangezien ik het uit betrouwbare inside info van Belgacom weet. Geloof me, die leechtruc is wel degelijk niet meer mogelijk. Of hun methode werkt is een andere vraag, maar ze is in ieder geval aangepast zodat het leechen op de laatste dag niet meer mogelijk is.
Volledig mee eens :-) die info staat trouwens ook op het forum van Belgacom, het leechen deed men vaak het laatste uur...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

/edit : hij was me voor - hij weet het gewoon beter... Vermoeiende man zenne, gij
Aha! Dit klopt wél! :) Volledig mee akkoord!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:... het leechen op de laatste dag niet meer mogelijk is.
Stel dat je gelijk hebt - wat is de business logica hierachter ?
De "truuk" op de laatste dag van de maand niet meer toelaten, maar wel op alle andere dagen van de maand ?? Ik zie de logica er niet van in.
patje schreef:die info staat trouwens ook op het forum van Belgacom
Een forum als een ander... of het nu het Belgacom forum is of niet, er zullen altijd wel pipo's zijn die volledig in het donker tasten, en zomaar wat info neerploffen :wink:
(en of ik mezelf daar bij reken of niet, mag je zelf uitmaken)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Stel dat je gelijk hebt - wat is de business logica hierachter ?
De "truuk" op de laatste dag van de maand niet meer toelaten, maar wel op alle andere dagen van de maand ?? Ik zie de logica er niet van in.
Simpel: het is geen glijdende meter maar een statische. Die meter telt op kalendermaanden, niet op 30 dagen periode.
Een forum als een ander... of het nu het Belgacom forum is of niet, er zullen altijd wel pipo's zijn die volledig in het donker tasten, en zomaar wat info neerploffen
Akkoord. Ook akkoord dat er veel pipo's zijn. Echter, de hoeveelheid pipo's die het zeggen doen er niet toe. Het is diegene die het zegt die er toe doet. Voorbeeld: Guy Verhofstadt meldt dat de koning dood is, iedereen zal hem geloven. Prins Filip, hetzelfde. Als Prins Laurent het echter zegt zal men eerder geneigd zijn dit met een korrel zout te nemen en belt men allemaal naar het paleis om te vragen of het waar is. Nochtans is Prins Laurent een lid van de familie niet? Daarom dat ik dus zei, als je mij niet gelooft vraag het aan hollebollegijs of aan Belgacom zelf. Als ze het daar niet direct met 100% zekerheid weten, dan kunnen ze het altijd escaleren of uitzoeken niet? :)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Wat maakt het dan uit ? Dan doe je het gewoon een dag of 2 vroeger. Ik heb het eerlijk gezegd nooit gehaald tot de laatste dag :-)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

*zucht* Als je het een dag eerder of 2 dagen eerder doet is het geen leechtruc meer want dan wordt het wel degelijk van je maandelijks volume afgehaald... Het ging over de leechtruc. Dat is wat men noemt het overdadig down- en uploaden op de laatste dag van de maand, wanneer je een connectie hebt die begint in de laatste dag vd maand en eindigt in de eerste dag vd volgende maand. Op die manier kon je vroeger ineens enorm veel downloaden zonder hierdoor op smallband te komen omdat je volume de dag er na weer op de normale waarde stond.

Mijn vraag: had je die term 'leechtruc' wel begrepen?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik versta onder leechtruk is het meer data binnen dan de voorziene 10GB door op het einde van je 10GB een nieuwe connectie te maken en deze aanhouden. Tijdens deze 36h maak je gebruik v/d volle 4mbit bw om zoveel mogelijk te downen ? Op welk moment in de maand dat je dit doet maakt toch NIETS uit. Bandwidth is even duur in het begin als einde van de maand.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat ik versta onder leechtruk is het meer data binnen dan de voorziene 10GB door op het einde van je 10GB een nieuwe connectie te maken en deze aanhouden. Tijdens deze 36h maak je gebruik v/d volle 4mbit bw om zoveel mogelijk te downen ? Op welk moment in de maand dat je dit doet maakt toch NIETS uit. Bandwidth is even duur in het begin als einde van de maand.
Het eerste deel klopt, het tweede niet. Het is GEEN glijdende meter, maar een statische. Dwz dat je die truc enkel kunt (kon) toepassen op de laatste dag vd maand volgens kalenderdatum. Als je het namelijk de dag ervoor of op een andere dag in de maand doet wordt het gewoon afgetrokken van uw volume hé slimme :p
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Een leechtruc zoals ik 'm versta staat toe dat je meer kan downloaden op 1 maand op breedband dan dat je eigenlijk mag.
Dus, stel dat ik op 30 december om 11 uur met 9,9 GB op de teller de connectie verbreek en terug opbouw zit ik nog steeds in breedband (want: binnen de limiet). Ik download nu vollenbak in breedbandperiode en sleur er op die manier een waanzinnige 2 GB binnen (ik blijf beschaafd). Ik heb nu 11,9 GB kunnen downloaden op breedband (meer dan eigenlijk toegestaan) en zal op 31 december om 23 uur herconnecteren. Op 1 januari staat de teller terug op 0 en heb je terug breedband. Weliswaar heb ik dan 1 uur smallband, maar daar valt mee te leven eh :).
En dat is de leechtruc zoals de meesten hem hier bedoelen.
Dat je disconnect niet in de nieuwe maand mag liggen weten we ondertussen. De mensen die dat geprobeerd hebben en gemerkt hebben dat ze de nieuwe maand op smallband beginnen zijn hier al vaak genoeg komen wenen :)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Wie plaatst hier een link naar de definitie van "leechtruc" ? :?
Is het al zo ver gekomen dat er wordt gediscussieerd over de definitie van een woord ??

/edit :
Voor mij is dat toch ook de "meerhoeveelheid" die je verbruikt als het volume waarvoor je betaalt, opgebruikt is.
Het moment in de tijd waarop je dit verbruikt, lijkt mij inderdaad van geen belang.
Laatst gewijzigd door CueBoy 30 dec 2006, 14:47, in totaal 2 gewijzigd.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
Het eerste deel klopt, het tweede niet. Het is GEEN glijdende meter, maar een statische. Dwz dat je die truc enkel kunt (kon) toepassen op de laatste dag vd maand volgens kalenderdatum. Als je het namelijk de dag ervoor of op een andere dag in de maand doet wordt het gewoon afgetrokken van uw volume hé slimme :p
Uhm com'on. Je kan deze truk ELKE dag van de maand toepassen, geloof me , ik doe het al 4 jaar. Er is zelf een tijd geweest dat je 72h kon trekken.
En als je volume al op 9.9 staat maakt het toch niet uit ?

edit : pic toegevoegd om men punt te staven
Bijlagen
bla.jpg
(53.13 KiB) 67 keer gedownload
Laatst gewijzigd door crapiecorn 30 dec 2006, 14:53, in totaal 2 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”