Nog Skynetters die dit ervaren?
Ga naar een deftige provider zoals Dommel bvb dan heb je daar geen problemen mee om die meter in het oog te houden en de leechtruc te gebruiken.Wat ben ik blij dat ik daar nu al een jaar vanaf benDebruineo schreef:Sinds deze maand is het zo dat de volumemeter (niet verbindingstijden, daar was het al zo) niet meet doortelt bij een lopende verbinding. Net zoals de situatie een tijdje geleden dus.
Nog Skynetters die dit ervaren?
nu misschien maar vroeger niet (ben zelf al 2 maand een tevreden dommel klant)Goendi schreef:Al eens bedacht dat die leechtruc niet echt een truc is? Het verschil wordt afgetrokken van wat je volgende maand mag gebruiken...
Als Skynet klant kan ik dit met zekerheid ontkennen.Goendi schreef:Al eens bedacht dat die leechtruc niet echt een truc is? Het verschil wordt afgetrokken van wat je volgende maand mag gebruiken...
Let me second that.crapiecorn schreef:Als Skynet klant kan ik dit met zekerheid ontkennen.Goendi schreef:Al eens bedacht dat die leechtruc niet echt een truc is? Het verschil wordt afgetrokken van wat je volgende maand mag gebruiken...
TuurlijkGoendi schreef:You're both wrong. Vraag maar na.
Dan spelen ze toch met de wetten van de logica. Als je meer gebruikt wordt dit van de volgende maand afgetrokken dus wat je minder verbruikt zou ook dan logisch gezien bij de volgende maand opgeteld moeten worden.Goendi schreef: En volume terugvragen? Je krijgt een bepaalde maandelijkse hoeveelheid die je mag opmaken, als ze je factureren voor het oververbruik zouden ze evengoed in hun recht zijn hoor
Inderdaad. Je hebt het mis. Misschien zie je niet goed, of is de weergave niet correct, of ben je niet eens over je volume gegaan of heb je een volume pack aangekocht, maar hoe dan ook; je hebt het mis. Zoals ik reeds zei, vraag maar na. Bij Belgacom zullen ze u net hetzelfde antwoorden...Maar je hebt gelijk hoor : ik ben mis, en weet niet waar ik het over heb.
Ofwel ben ik natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd
Ja, de laatste 6 jaar ben ik ook wel elke maand op 0 begonnen. Al heb ik maanden soms 100GB aan legaal verkeer gemaakt.CueBoy schreef:TuurlijkGoendi schreef:You're both wrong. Vraag maar na., dat verbruik dat bij het begin van de maand steeds op nul staat, dat heb ik gedroomd.
Neem het van mij aan : als je (bij een Go) over de 10Gb gaat, dan staat je teller bij het begin van de volgende maand op nul.
Ik zal zelfs meer zeggen : als je op smalband over een "maandsprong" gaat, en je verbreekt je verbinding dus op de eerste van de maand, dan nog staat je teller op nul.
Maar je hebt gelijk hoor : ik ben mis, en weet niet waar ik het over heb.
Ofwel ben ik natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd.
Dat lijkt een logische redenering, met dit verschil dat het niet de logica is. Je hebt recht om maandelijks 10 GB te gebruiken. Je hebt dus ook recht om er 1, 4 of 5 te gebruiken. Maar je hebt geen recht om er 11 te gebruiken. Dus is de logica dat je er 10 max gebruikt, en dat 1 je afgetrokken wordt. Omgekeerd geldt niet, omdat je evengoed ipv 5GB die maand 7gb of 10 GB had mogen gebruiken, maar dat is niet gebeurd. begrijp me niet verkeerd, ondanks dat ik zeg dat het niet de logica is, zou ik het zeker verdedigbaar vinden (overigens Proximus past die regel wel toe met hun internet abbo's).Dan spelen ze toch met de wetten van de logica. Als je meer gebruikt wordt dit van de volgende maand afgetrokken dus wat je minder verbruikt zou ook dan logisch gezien bij de volgende maand opgeteld moeten worden.
Tuurlijk kan dat wel! Je hebt recht op 10, niet op 11. Geloof me, ik betaal ook oververbruik op een ander. Er zijn genoeg bedrijven die dat toepassen als het op traffiek aankomt.Factureren voor oververbruikt volume kunnen ze al helemaal niet, zeker niet als dit verkeer op smallband gebeurt
Ik vroeg niet om screenshots, ik zei:Ik zal de screenshots overmorgen posten... zullen we eens zien wie er hier blind is.
Djeezus
Iets wat ik eerder ook al zei:Zoals ik reeds zei, vraag maar na. Bij Belgacom zullen ze u net hetzelfde antwoorden...
Hollebollegijs? :)You're both wrong. Vraag maar na.
Goendi zal wel beweren dat je NU op smalband zit...crapiecorn schreef:verklaar dit dan eens :
ps geen volume packs aangekocht :
Neen, inderdaad, je vroeg niet om screenshots.Goendi schreef:Ik vroeg niet om screenshots, ik zei:Iets wat ik eerder ook al zei:Zoals ik reeds zei, vraag maar na. Bij Belgacom zullen ze u net hetzelfde antwoorden...You're both wrong. Vraag maar na.
Volledig mee eensGoendi schreef:Mij moet je niet overtuigen... Is toch niet mogelijk aangezien ik het uit betrouwbare inside info van Belgacom weet. Geloof me, die leechtruc is wel degelijk niet meer mogelijk. Of hun methode werkt is een andere vraag, maar ze is in ieder geval aangepast zodat het leechen op de laatste dag niet meer mogelijk is.
Stel dat je gelijk hebt - wat is de business logica hierachter ?Goendi schreef:... het leechen op de laatste dag niet meer mogelijk is.
Een forum als een ander... of het nu het Belgacom forum is of niet, er zullen altijd wel pipo's zijn die volledig in het donker tasten, en zomaar wat info neerploffenpatje schreef:die info staat trouwens ook op het forum van Belgacom
Simpel: het is geen glijdende meter maar een statische. Die meter telt op kalendermaanden, niet op 30 dagen periode.Stel dat je gelijk hebt - wat is de business logica hierachter ?
De "truuk" op de laatste dag van de maand niet meer toelaten, maar wel op alle andere dagen van de maand ?? Ik zie de logica er niet van in.
Akkoord. Ook akkoord dat er veel pipo's zijn. Echter, de hoeveelheid pipo's die het zeggen doen er niet toe. Het is diegene die het zegt die er toe doet. Voorbeeld: Guy Verhofstadt meldt dat de koning dood is, iedereen zal hem geloven. Prins Filip, hetzelfde. Als Prins Laurent het echter zegt zal men eerder geneigd zijn dit met een korrel zout te nemen en belt men allemaal naar het paleis om te vragen of het waar is. Nochtans is Prins Laurent een lid van de familie niet? Daarom dat ik dus zei, als je mij niet gelooft vraag het aan hollebollegijs of aan Belgacom zelf. Als ze het daar niet direct met 100% zekerheid weten, dan kunnen ze het altijd escaleren of uitzoeken niet? :)Een forum als een ander... of het nu het Belgacom forum is of niet, er zullen altijd wel pipo's zijn die volledig in het donker tasten, en zomaar wat info neerploffen
Het eerste deel klopt, het tweede niet. Het is GEEN glijdende meter, maar een statische. Dwz dat je die truc enkel kunt (kon) toepassen op de laatste dag vd maand volgens kalenderdatum. Als je het namelijk de dag ervoor of op een andere dag in de maand doet wordt het gewoon afgetrokken van uw volume hé slimme :pWat ik versta onder leechtruk is het meer data binnen dan de voorziene 10GB door op het einde van je 10GB een nieuwe connectie te maken en deze aanhouden. Tijdens deze 36h maak je gebruik v/d volle 4mbit bw om zoveel mogelijk te downen ? Op welk moment in de maand dat je dit doet maakt toch NIETS uit. Bandwidth is even duur in het begin als einde van de maand.
Uhm com'on. Je kan deze truk ELKE dag van de maand toepassen, geloof me , ik doe het al 4 jaar. Er is zelf een tijd geweest dat je 72h kon trekken.Goendi schreef:Het eerste deel klopt, het tweede niet. Het is GEEN glijdende meter, maar een statische. Dwz dat je die truc enkel kunt (kon) toepassen op de laatste dag vd maand volgens kalenderdatum. Als je het namelijk de dag ervoor of op een andere dag in de maand doet wordt het gewoon afgetrokken van uw volume hé slimmeWat ik versta onder leechtruk is het meer data binnen dan de voorziene 10GB door op het einde van je 10GB een nieuwe connectie te maken en deze aanhouden. Tijdens deze 36h maak je gebruik v/d volle 4mbit bw om zoveel mogelijk te downen ? Op welk moment in de maand dat je dit doet maakt toch NIETS uit. Bandwidth is even duur in het begin als einde van de maand.