unix ftp server

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
verdickt
Premium Member
Premium Member

Hallo,

Ik heb joomla op een site geïnstalleerd, zit nu echter met het probleem dat ik files die ik locaal heb aangepast blijkbaar niet kan uploaden. ( steeds de melding file failed to transfer

Hij geeft me steeds een transfer error, bestanden in de root directory maken en uploaden werkt blijkbaar wel.

Wat ik ook raar vind is dat ik de permissies op deze bestanden ook niet kan aanpassen met chmod (deze worden gewoon niet bewaard).

Zou dit aan de hta ccess file kunnen liggen ??
Bijlagen
chmod details.JPG
(24.51 KiB) 1358 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Een htaccess-file wordt enkel geïnterpreteerd door Apache, de web server en niet door een ftp-server, dus normaal gezien niet.
Ik weet niet welke ftp-client je gebruikt, maar je moet eens controleren of de owner en/of group verschilt van bestanden die er reeds op staan en welke je nieuw uploadt.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Als je ze local aanmaakt, is dat dan met de root user?
Andere (ftp) users hebben dan niet de privileges om de files aan te passen, ook niet de permissies op die files.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
verdickt
Premium Member
Premium Member

Styno schreef:Als je ze local aanmaakt, is dat dan met de root user?
Andere (ftp) users hebben dan niet de privileges om de files aan te passen, ook niet de permissies op die files.
Het is niet mijn eigen ftp server maar die van networksolutions.com

en ik meld mij aan met de username en pass die ik van hen heb gekregen.
verdickt
Premium Member
Premium Member

meon schreef:Een htaccess-file wordt enkel geïnterpreteerd door Apache, de web server en niet door een ftp-server, dus normaal gezien niet.
Ik weet niet welke ftp-client je gebruikt, maar je moet eens controleren of de owner en/of group verschilt van bestanden die er reeds op staan en welke je nieuw uploadt.
ik gebruikte eerst filezilla (gratis) en toen ben ik overgestapt naar flashfxp (trial) maar met hetzelfde resultaat
verdickt
Premium Member
Premium Member

ik heb nog eens een chmod gedaan en dan geeft hij blijkbaar de melding:

vaule must be between 0 and 0777

Geef ik nu een chmod in dan staat er standaard 2754 ... afhankelijk van de folder.

Vervang ik die 2 nu door een nul dan krijg ik een operation not permitted
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Als er geen schrijfrechten voor die map zijn, dan kan je er inderdaad niks in opslagen, en is het normaal dat hij er een foutmelding voor geeft.
Normaal had je deze map wel bij de installatie moeten chmoden eer je verder kon met installatie. 'k Heb Joomla een maand geleden ook geïnstalleerd. Werkt nog altijd goed, enkel jammer dat cheapass een 3.x mysql server heeft draaien.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
verdickt
Premium Member
Premium Member

Blijkbaar kan je bij networksolutions via de filemanager op de website nog veel instellingen wijzigen en ook de chmod permissies als root.

Had daar misschien eens eerder moeten naar kijken, na aanpassen via de website werkt de ftp zonder problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”