Hallo,
Ik heb joomla op een site geïnstalleerd, zit nu echter met het probleem dat ik files die ik locaal heb aangepast blijkbaar niet kan uploaden. ( steeds de melding file failed to transfer
Hij geeft me steeds een transfer error, bestanden in de root directory maken en uploaden werkt blijkbaar wel.
Wat ik ook raar vind is dat ik de permissies op deze bestanden ook niet kan aanpassen met chmod (deze worden gewoon niet bewaard).
Zou dit aan de hta ccess file kunnen liggen ??
unix ftp server
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Een htaccess-file wordt enkel geïnterpreteerd door Apache, de web server en niet door een ftp-server, dus normaal gezien niet.
Ik weet niet welke ftp-client je gebruikt, maar je moet eens controleren of de owner en/of group verschilt van bestanden die er reeds op staan en welke je nieuw uploadt.
Ik weet niet welke ftp-client je gebruikt, maar je moet eens controleren of de owner en/of group verschilt van bestanden die er reeds op staan en welke je nieuw uploadt.
- Styno
- Elite Poster
Als je ze local aanmaakt, is dat dan met de root user?
Andere (ftp) users hebben dan niet de privileges om de files aan te passen, ook niet de permissies op die files.
Andere (ftp) users hebben dan niet de privileges om de files aan te passen, ook niet de permissies op die files.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Het is niet mijn eigen ftp server maar die van networksolutions.comStyno schreef:Als je ze local aanmaakt, is dat dan met de root user?
en ik meld mij aan met de username en pass die ik van hen heb gekregen.
ik gebruikte eerst filezilla (gratis) en toen ben ik overgestapt naar flashfxp (trial) maar met hetzelfde resultaatmeon schreef:Een htaccess-file wordt enkel geïnterpreteerd door Apache, de web server en niet door een ftp-server, dus normaal gezien niet.
ik heb nog eens een chmod gedaan en dan geeft hij blijkbaar de melding:
vaule must be between 0 and 0777
Geef ik nu een chmod in dan staat er standaard 2754 ... afhankelijk van de folder.
Vervang ik die 2 nu door een nul dan krijg ik een operation not permitted
vaule must be between 0 and 0777
Geef ik nu een chmod in dan staat er standaard 2754 ... afhankelijk van de folder.
Vervang ik die 2 nu door een nul dan krijg ik een operation not permitted
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Als er geen schrijfrechten voor die map zijn, dan kan je er inderdaad niks in opslagen, en is het normaal dat hij er een foutmelding voor geeft.
Normaal had je deze map wel bij de installatie moeten chmoden eer je verder kon met installatie. 'k Heb Joomla een maand geleden ook geïnstalleerd. Werkt nog altijd goed, enkel jammer dat cheapass een 3.x mysql server heeft draaien.
Normaal had je deze map wel bij de installatie moeten chmoden eer je verder kon met installatie. 'k Heb Joomla een maand geleden ook geïnstalleerd. Werkt nog altijd goed, enkel jammer dat cheapass een 3.x mysql server heeft draaien.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Blijkbaar kan je bij networksolutions via de filemanager op de website nog veel instellingen wijzigen en ook de chmod permissies als root.
Had daar misschien eens eerder moeten naar kijken, na aanpassen via de website werkt de ftp zonder problemen.
Had daar misschien eens eerder moeten naar kijken, na aanpassen via de website werkt de ftp zonder problemen.