Modbreak:
The Oddity
The Oddity
tomvds schreef:Ik ga op het internet via een ADSL-verbinding. Telkens ik verbinding maak krijg ik een voorlopig IP-adres toegewezen.
Ik zelf werk met Norton Security & Antivirus versie 2003, deze Firewall geeft je een zeer goede bescherming, je hebt ook bij WindowsXP een vast geïntegreerde Firewall. Daar bestaat al een topic over (Best maar 1 Firewall gebruiken) > zie ook volgende linkmeon schreef:Maar om de haverklap reconnecten lijkt me zeer slecht, niet enkel omdat je daarmee de logs van de aanmeldingsserver mee zal flooden en die je bijgevolg gaat blokkeren, maar ook omdat dan maar telkens halve pagina's zullen worden opgebouwd, chatsessies zullen moeten herbeginnen, ....
't Is zoals in de catch, de goeie en de slechte, er was enige jaren geleden toch het fenomeen alias Red hathack! Moest toch voor de rechter verschijnen en heeft nu vast en zeker een strafblad?NuKeM schreef:Zoals bijna overal waar het over hackers gaat moet ook hier even gezegd worden dat er een onderscheid is tussen hackers, crackers etc, je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren
Ook heb ik ooit gelezen van de termen white hat hacker en black hat hacker of zoiets, je kan wel al raden welke de goeie is en welke de slechte
Idd, dat is misschien wel een betere beschrijvingairzimmy schreef:En voor de duidelijkheid:
hacker, iemand die code leest, bestudeerd, aanpast en verbeterd
cracker iemand die door bijv foutjes in een systeem (gekende of niet gekende) daarin probeert te "breken" en al dan niet minder positieve zaken doet.
Het is wel duidelijk dat er bij beiden goede en minder goede zielen zijn.