hacking safe adsl???

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
tomvds

Ik ga op het internet via een ADSL-verbinding. Telkens ik verbinding maak krijg ik een voorlopig IP-adres toegewezen. Hoe langer ik ononderbroken surf hoe meer kans er bestaat dat een hacker mijn PC kan binnendringen :evil: . Maar als ik de verbinding verbreek en terug verbindt krijg ik een nieuw IP-adres toegewezen. Mijn vraag is bestaat er geen programmaatje dat regelmatig je ADSL-verbinding verbreekt om dan terug te verbinden bvb. om de 5 minuten :???: :???: Op die manier wordt de PC zo goed als onvindbaar daar het IP-adres regelmatig verandert.
:twisted:
Modbreak:
The Oddity
Topic moved to security. Gelieve in de toekomst uw topics in het juiste forum te zetten. Deze topic heeft niks te maken met toekomstige zaken voor IT, Internet, adsl,..
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ben je zo paranoïde? Wees gerust op een half uurtje zullen ze je PC niet hacken als je een deftige firewall hebt. Ik zou zeggen, install een firewall en dan ben je gerust. Als het amateurs zijn, dan geraken ze niet binnen. Zeker weten. En als het een "echte" is, dan zal geen enkele firewall die tegenhouden. Dus er is geen reden om zo achterdochtig te zijn op het inet.

Of er zo een progje is, dat weet ik niet, maar erg handig kan het niet zijn. Bij windows Me kan je dit instellen dat je PC na vb 5 minuten de verbinding verbreekt. Hoe dit zit bij de andere OSen dat weet ik niet. Bij Me heb ik het al gezien.

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik neem aan dat je dan ook nooit langer download dan 5 minuten ;)
Btw ipchange is geen garantie op anonimiteit!
Je kan zelf je ip verraden door bvb hier (of om het even welk ander forum/site) regelmatig te posten, je ip kan ook verraden worden door bvb even ICQ/MSN whatever op te starten, een mail te sturen, of nog het simpelst door een 'trojan' die de aanvaller steeds op de hoogte houdt van je huidige ip...
NuKeM
Weetgraag
Erelid
Erelid

Echte hackers houden zich niet bezig met de gewone gebruikers,
alleen wat "pseudo" hackers kunnen je het leven zuur maken.
Je hebt altijd van die pestkoppen die menen dat ze iedere pc kunnen kraken maar die denken dat ze Gent en Brugge op èèn dag kunnen bouwen.
Zoals SubZero schrijft is een goeie "up to date" firewall al veelal genoeg om die kerels tegen te houden.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Als die hackers geduld hebben, ik heb ook geduld, en iedere aanval welke binnenkomt of het nu ene van BGC of een vreemde is wordt gemeld.
Ik hoop dat ze er enige klissen vooral als ze van het eigen net zijn, ook vreemden van over de hele wereld. Als ik deze artiesten een pee kan stoven zal ik niet wachten. Sorry mannen van BGC die zich met Fraude bezighouden dat jullie regelmatig een melding krijgen van mij, het is tijd de hackers eens op hun tenen te trappen, misschien leren ze het wel af. :-)
De procedure Whois ken ik ondertussen zonder nadenken, indien er iemand van de nieuwkomers vragen heeft? over de werkwijze....
(Als alle providers het ernstig zouden spelen, deze hackers 1 kans geven en bij herhaling ze kordaat buiten zwieren zonder enige vergoeding, nieuwe aanvragen kost geld hé) :twisted:
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik weet niet wat hier verstaan wordt onder hackers, maar het ergste wat ge zult tegenkomen is dat ze eens een poortscan doen of dat je een aantal messenger berichten krijgt (zoek op het forum maar eens naar "net AND send".

Maar om de haverklap reconnecten lijkt me zeer slecht, niet enkel omdat je daarmee de logs van de aanmeldingsserver mee zal flooden en die je bijgevolg gaat blokkeren, maar ook omdat dan maar telkens halve pagina's zullen worden opgebouwd, chatsessies zullen moeten herbeginnen, ....

Nee, constant herconnecten is een slecht idee ;-)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

tomvds schreef:Ik ga op het internet via een ADSL-verbinding. Telkens ik verbinding maak krijg ik een voorlopig IP-adres toegewezen.
meon schreef:Maar om de haverklap reconnecten lijkt me zeer slecht, niet enkel omdat je daarmee de logs van de aanmeldingsserver mee zal flooden en die je bijgevolg gaat blokkeren, maar ook omdat dan maar telkens halve pagina's zullen worden opgebouwd, chatsessies zullen moeten herbeginnen, ....
Ik zelf werk met Norton Security & Antivirus versie 2003, deze Firewall geeft je een zeer goede bescherming, je hebt ook bij WindowsXP een vast geïntegreerde Firewall. Daar bestaat al een topic over (Best maar 1 Firewall gebruiken) > zie ook volgende link
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 1900#11900
Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator

Zoals bijna overal waar het over hackers gaat moet ook hier even gezegd worden dat er een onderscheid is tussen hackers, crackers etc, je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren :)
Ook heb ik ooit gelezen van de termen white hat hacker en black hat hacker of zoiets, je kan wel al raden welke de goeie is en welke de slechte :) In ieder geval ik hou het allemaal niet meer bij, voor mij is een hacker iemand die uitbuitbare fouten zoekt/vindt dat meld aan de personen die deze fout kunnen oplossen en eventueel ook zorgt dat er een beetje druk staat op die mensen (bvb ze hebben 30dagen de tijd om de fout te verbeteren want daarna wordt ze openbaar gemaakt). Dat zijn voor mij de 'goede' hackers, de slechte misbruiken de fouten die ze vinden (of die al gewoon gekend zijn), misbruiken houdt meestal in schade aanbrengen.
De slechte hackers waar ik hier over spreek zijn mensen met toch redelijke kennis.
Je hebt ook nog 'script kiddies' zoals ze wel eens worden genoemd, wannabe hackers maw. Zij gebruiken prefab tooltjes om hun 'hack' te zetten. Hun kennis is meestal gering, ze weten niet welke technieken er onder deze tooltjes schuilt.
Ziezo, dat is mijn visie over het woord 'hacker', dit is zeker niet de visie die iedereen deelt met mij, maar kom ;)
NuKeM
Blue-Sky
Erelid
Erelid

NuKeM schreef:Zoals bijna overal waar het over hackers gaat moet ook hier even gezegd worden dat er een onderscheid is tussen hackers, crackers etc, je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren :)
Ook heb ik ooit gelezen van de termen white hat hacker en black hat hacker of zoiets, je kan wel al raden welke de goeie is en welke de slechte
't Is zoals in de catch, de goeie en de slechte, er was enige jaren geleden toch het fenomeen alias Red hathack! Moest toch voor de rechter verschijnen en heeft nu vast en zeker een strafblad?
Men neemt actueel de zaken toch ernstig op, ook bij MS zelf, er zijn andere mogelijkheden zwakke punten op te sporen, ik ben er tegen dat er vreemden in mijn woonst komen kijken door een openstaand venster, zo ben ik er ook tegen dat bepaalde individuen het ten minste proberen iets te ontdekken, zoals maillist of bankrekening nummers, of erger nog om een worm virus binnen te smokkelen.
Nu, ik ben volkomen gerust met de firewall Norton Security 2003, de poorten worden automatisch gesloten en een telkens melden is zeker niet nodig, ik heb er echter een stokpaardje van gemaakt.
Ah ja, in de catch is de Undertaker ook geen goeie :lol: Geen genade, het is bijna even erg als homejacking :twisted:
Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid

En voor de duidelijkheid:
hacker, iemand die code leest, bestudeerd, aanpast en verbeterd

cracker iemand die door bijv foutjes in een systeem (gekende of niet gekende) daarin probeert te "breken" en al dan niet minder positieve zaken doet.

Het is wel duidelijk dat er bij beiden goede en minder goede zielen zijn.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat ik hier niet lees, zijn de zgn. aanvallen op een PC. Deze aanvallen kunnen slechts het gevolg zijn van internetruis (meen ik mij te herinneren).
Als ik het goed voorheb vallen onder deze term de aanslagen :wink: op een PC tengevolge van bv. voorbije p2p sessies.
Ik zal me een beetje proberen verduidelijken :
1. een persoon maakt een connectie met een centrale p2p server (over een bepaalde poort)
2. deze persoon zijn IPadres wordt over andere p2p clienten bekend gemaakt
3. deze persoon gaat offline
4. een andere (2e) persoon gaat online en krijgt het IP adres van persoon 1 toegewezen
5. de p2p clients proberen connectie te maken met het door hen gekende IP adres
6. deze 2e persoon krijgt een melding van zijn firewall dat een onbekende probeert toegang te krijgen tot zijn PC (want hij gebruikt dit p2p programma natuurlijk niet :-) ) --> voila, het internetruis is geboren.

Ik hoop maar dat ik op die manier niet als een boosdoener bekend wordt gemaakt bij mijn ISP.

En dan nu mijn visie op de onveiligheid van het net : iedereen mag op mijn PC komen kijken... véél interessants zal hij/zij niet vinden :-D
Wat niet wil zeggen dat ik mezelf niet bescherm natuurlijk, maar om het met een uitdrukking van onze noorderburen te zeggen : Het zal me voor de rest boeien !
If you can't beat them, confuse them.
NuKeM
Administrator
Administrator

airzimmy schreef:En voor de duidelijkheid:
hacker, iemand die code leest, bestudeerd, aanpast en verbeterd

cracker iemand die door bijv foutjes in een systeem (gekende of niet gekende) daarin probeert te "breken" en al dan niet minder positieve zaken doet.

Het is wel duidelijk dat er bij beiden goede en minder goede zielen zijn.
Idd, dat is misschien wel een betere beschrijving :)
Want ze zeggen wel eens "kernel hackers" en dat slaat dan gewoon op de mensen die bezich zijn de kernel te developpen :)
NuKeM
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Inderdaad: het kan zelfs nog een beetje verder gaan: stel iemand heeft een dynamic dns-service lopen genre 'myip'. Die service is enkel in de lucht als die persoon online is. Als ie dat niet is, iemand anders krijgt zijn dynamisch ip toegewezen en anderen proberen toch nog op die dns-naam te connecteren die naar het oude ip verwijst ... tja, op die manier wordt het zelfs nog vanzelfsprekender dat er intruision alerts zijn.

Maar geen schrik hebben: naast het feit dat er een intruision alert is moet er ook nog altijd iets zijn op je eigen pc dat hier op reageert; zoals bvb een webserver (anders heeft dat helemaal geen zin).

Het enige dat iemand kan doen is een denial-of-service lanceren op een reagerende poort en hopen dat die pc de toevloed van aanvragen niet meer aankan, maar ik kan me geen enkele reden bedenken waarom iemand moeite zou doen om een privé-persoon op die manier te raken ....
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik snap niet waar "tomvds" zich zorgen over maakt.Als u met een echte hacker te maken krijgt ik zeg als dan is de kans vrij groot dat u der niks van merkt.Mijn raad is installeer een goeie firewall maar hou der wel rekening mee dat een firewall enkel een hulpmiddel is de echte "jongens" raken er voorbij hoor maar nogmaals de kans is vrij klein dat u met een echte hacker te maken krijgt.Staan er op uw pc zo een grote geheimen dat u zo bang bent dat iemand binnen breekt ??

blue-sky ik deed dat ook vroeger die poortscans (etc) rapporteren maar ik ben daarmee gestopt omdat zze er toch niks aandoen meestal zijn dit een stel kinderen dat de skynet ip ranges scannen op zoek naar open poorten zolang uw firewall aanstaat zult u alerts zien maar kan het geen kwaad

"tomvds" ik vrees dat je daarmee zult moeten leren leven maar ik zie niet in waarom iemand in uw pc zou willen inbreken .
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dit is pure paranoia zou ik zeggen.

Het enige dat ik je kan aanraden ipv steeds je connectie te disconnecten is een gratis of betalende firewall installeren. Deze instellen en je bent veilig voor hackers. Het enige wat je nog zal hebben is dat sommige firewalls u zullen waarschuwen voor geblokkeerde portscans etc etc.. allemaal small script kiddie stuff. Niet om van wakker te liggen :p

www.google.be > free firewall
of www.zonelabs.com
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”