Dit is een kleine animo-check om een petitie aan het BIPT te starten voor een duidelijk omschreven verhuisprocedure voor ALLE telecommunicatiediensten waaraan, vooral Belgacom, alle (Internet) Dienstverleners zich dienen te houden.
Zoals velen onder jullie al gemerkt hebben is het verhuizen met Belgacom tegenwoordig een regelrechte ramp waarbij zeer lange wachttijden, miscommunicatie én fouten meer een vast gegeven dan toeval geworden is.
Ik doe dit inderdaad naar aanleiding van mijn eigen misgelopen verhuis (welke na 8 weken nog steeds niet OK is) maar denk dat dit eigenlijk wel iets is waar iedereen mee te maken heeft. Getuige hiervan is een reeds geopende zaak bij het BIPT door verschillende ISP's.
Ik zou dus graag zoveel mogelijk handtekeningen/intekeningen willen verzamelen, en deze samen met een uitgebreid voorstel willen overhandigen aan het BIPT.
Een mogelijk voorstel zou het volgende zijn:
Code: Selecteer alles
Bij een aanvraag tot verhuis, gericht aan de uitbater van de fysieke (tele)communicatie infrastructuur, om de aanwezige diensten op de fysieke lijn op het oude adres, te verplaatsen naar , al dan niet nieuwe, infrastructuur op een nieuw/ander adres dient de eerder genoemde uitbater, deze diensten integraal over te zetten. Met deze diensten worden alle mogelijke fysieke & virtuele diensten bedoeld welke op dat moment aanwezig zijn op het huidige domicilie adres ongeacht de leverancier van die diensten.
De uitbater verbind er zich toe om al deze diensten over te zetten naar het nieuwe domicilie adres. De kosten daarvan zijn te dragen door de gebruiker/klant (is nu ook zo). De uitbater verbind er zich tevens toe om ALLE diensten, ongeacht de leverancier van die diensten, gebruiksklaar af te leveren op het gewenste nieuwe adres.
Grtz,
X