Kan bestand niet afspelen in Internet Explorer

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Icecubes
Member
Member

Hallo

Ik zit met het volgende probleem

Als ik een site open met een filmpje in Internet Explorer dan speelt dit niet af. Ik krijg geen foutmelding. Ik krijg een balkje met de bedieningsknoppen, als ik daarover ga krijg ik iets in de aard van "Click to activate this active x control".

Als voorbeeld heb ik koyle.be genomen.

http://www.dievo.net/fora/screenshot.GIF

Enkele nuttige gegegevens:

Windows XP SP2
Windows Media Player 10

Ik heb Windows Media Player als eens opnieuw geinstalleerd , dit hielp ook niet. Ik denk dat het iets met de plugin te maken heeft.

Mvg
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Da's toch normaal? Als je alle updates hebt van Windows moet je alle embedded controls, zoals Flash en filmpjes eerst activeren voor je ze kan gebruiken. De reden is het Eolas patent wat op deze manier omzeild is. de websitebouwer kan dit van zijn kant ook omzeilen door de manier van oproepen te veranderen.

In elk geval: als je dit tegen komt moet je gewoon in de control klikken, het randje gaat dan weg en je kan het gebruiken.
Icecubes
Member
Member

meon schreef:Da's toch normaal? Als je alle updates hebt van Windows moet je alle embedded controls, zoals Flash en filmpjes eerst activeren voor je ze kan gebruiken. De reden is het Eolas patent wat op deze manier omzeild is. de websitebouwer kan dit van zijn kant ook omzeilen door de manier van oproepen te veranderen.

In elk geval: als je dit tegen komt moet je gewoon in de control klikken, het randje gaat dan weg en je kan het gebruiken.
Ja dat weet ik ook allemaal...

Als het dat was , dan had ik hier geen topic gemaakt he :-D

Toch bedankt voor de moeite , maar dit is het dus niet.
Icecubes
Member
Member

ik bump deze even, sorry als het niet mag. Maar ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

www.koyle.be ziet er bij mij wél correct uit, maar ik gebruik Media Player 11 ...
Ik heb geen idee hoe je zo'n kapotte player zoals die van u voor mekaar krijgt :)
Kijk eens naar Tools > Internet Options > Programs > Manage addons en kijk of daar iets disabled staat wat niet disabled moet zijn?
Icecubes
Member
Member

meon schreef:www.koyle.be ziet er bij mij wél correct uit, maar ik gebruik Media Player 11 ...
Ik heb geen idee hoe je zo'n kapotte player zoals die van u voor mekaar krijgt :)
Kijk eens naar Tools > Internet Options > Programs > Manage addons en kijk of daar iets disabled staat wat niet disabled moet zijn?
Daar had ik ook al aan gedacht en gekeken , is het ook niet. Ik heb een vermoeden dat het ligt aan een fout in een unattended windows install. Heb het nog op een andere toestel voor, dus het moet dat wel zijn. Maar een oplossing heb ik nog niet, tenzij een nieuwe install ( met andere setup uiteraard).

Grtzz
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”