Speedtouch 510

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Arythmetic89
Starter
Starter

Bij installatie van de speedtouch 510 v4 slaagt de computer er niet in de modem te herkennen. Ook kan ik niet in de webinterface.

Heb al vanalles geprobeerd: handmatige installatie, uitschakelen firewall, ip-adressen toekennen. Niets helpt. Kan iemand mij helpen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Arythmetic89 schreef:Bij installatie van de speedtouch 510 v4 slaagt de computer er niet in de modem te herkennen. Ook kan ik niet in de webinterface.
Wat bedoel je met herkennen (je gaat hem zeker niet zien bij nieuwe hardware als je dat bedoelt)... het enige wat er moet gebeuren is dat je een IP-adres krijgt van je 510. Krijg je dit, of niet ?

Is dit de eerste keer, heeft de modem nog de default instellingen ?
Arythmetic89
Starter
Starter

De modem heeft ooit gewerkt gedurende een korte tijd, maar is dan uitgevallen. Ik heb de modem al gereset naar de fabrieksinstellingen.

Met de installatie-cd gaat de computer op zoek naar nieuwe modems, maar hij vindt niets. Een ping geeft hij echter wel op 10.0.0.138

Snap er niets meer van.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Logisch, de speedtouch is geen host-apparaat van je pc, maar een losstaand toestel waar je pc mee verbindt. Je moet het dus niet "installeren" of er drivers voor installeren.
Je moet uiteraard wel de speedtouch configureren. Hoe dat moet, staat in de handleiding, maar komt er meestal op neer van je gebruikersnaam en wacthwoord en andere settings in de webinterface in te geven van je modem.
Arythmetic89
Starter
Starter

meon schreef:Logisch, de speedtouch is geen host-apparaat van je pc, maar een losstaand toestel waar je pc mee verbindt. Je moet het dus niet "installeren" of er drivers voor installeren.
Je moet uiteraard wel de speedtouch configureren. Hoe dat moet, staat in de handleiding, maar komt er meestal op neer van je gebruikersnaam en wacthwoord en andere settings in de webinterface in te geven van je modem.
Hoezo, je moet het niet installeren? Waarvoor dient die installatie-cd dan? Zo werkt hij ook niet. Configureren kan ik niet, want ik geraak niet in de webinterface.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Hoezo, je moet het niet installeren? Waarvoor dient die installatie-cd dan?
Om je PC wat te vervuilen met software die je niet nodig hebt ?
Arythmetic89 schreef:Zo werkt hij ook niet. Configureren kan ik niet, want ik geraak niet in de webinterface.
Als je een ping reply krijgt op 10.0.0.138 is je modem actief... en ik veronderstel dan dat je zelf ook een adres hebt gekregen in de 10.x.x.x range ? Normaal moet je dan ook kunnen surfen naar 10.0.0.138 (kijk wel eens of je proxy en automatische settings afstaan in je browser).
Arythmetic89
Starter
Starter

r2504 schreef:
Arythmetic89 schreef:Hoezo, je moet het niet installeren? Waarvoor dient die installatie-cd dan?
Om je PC wat te vervuilen met software die je niet nodig hebt ?
Arythmetic89 schreef:Zo werkt hij ook niet. Configureren kan ik niet, want ik geraak niet in de webinterface.
Als je een ping reply krijgt op 10.0.0.138 is je modem actief... en ik veronderstel dan dat je zelf ook een adres hebt gekregen in de 10.x.x.x range ? Normaal moet je dan ook kunnen surfen naar 10.0.0.138 (kijk wel eens of je proxy en automatische settings afstaan in je browser).
Ik krijg een ping reply op 10.0.0.138, de pc krijgt het ip-adres 10.0.0.1, maar ik kan niet naar 10.0.0.138 surfen. Proxy staat uit, ook de automatische settings. Er scheelt iets met de instellingen van windows of explorer, maar weet niet wat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Ik krijg een ping reply op 10.0.0.138, de pc krijgt het ip-adres 10.0.0.1, maar ik kan niet naar 10.0.0.138 surfen. Proxy staat uit, ook de automatische settings. Er scheelt iets met de instellingen van windows of explorer, maar weet niet wat.
Iets van aniti-virus actief of zo ? Schakel eens alle troep uit die je kan vinden op je PC, en probeer dan eens opnieuw.
Arythmetic89
Starter
Starter

r2504 schreef:
Arythmetic89 schreef:Ik krijg een ping reply op 10.0.0.138, de pc krijgt het ip-adres 10.0.0.1, maar ik kan niet naar 10.0.0.138 surfen. Proxy staat uit, ook de automatische settings. Er scheelt iets met de instellingen van windows of explorer, maar weet niet wat.
Iets van aniti-virus actief of zo ? Schakel eens alle troep uit die je kan vinden op je PC, en probeer dan eens opnieuw.
Heb gisteren mijn anti-virus zelfs verwijderd van de pc, evenals alle mogelijke firewalls. Heb via Dos zelfs de firewall van de modem uitgezet. Het ding maakt nog steeds geen verbinding...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kan je aan de CLI ?

Doe eens een TELNET 10.0.0.138 vanaf een DOS prompt.
Arythmetic89
Starter
Starter

r2504 schreef:Kan je aan de CLI ?

Wat bedoel je met CLI

heb ook al een telnet 10.0.0.138 gedaan, met resultaat. Gewoon dat de fabrieksinstellingen gelden en dat bridge on staat.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Is dit de procedure die je hebt gebruikt voor de reset?

1 Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
3 Press the power button once again (shortly).
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once
more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it
starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).
6 All LEDs flash green once.
7 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings

Wat je anders kan testen is de firmware upgrade tool eens laten lopen. Opnieuw flashen kan uw modem misschien redden van een corrupte flash.
Arythmetic89
Starter
Starter

Siglo schreef:Is dit de procedure die je hebt gebruikt voor de reset?

1 Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
3 Press the power button once again (shortly).
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once
more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it
starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).
6 All LEDs flash green once.
7 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings

Wat je anders kan testen is de firmware upgrade tool eens laten lopen. Opnieuw flashen kan uw modem misschien redden van een corrupte flash.
Dat is inderdaad de procedure die ik reeds gevolgd heb voor het resetten van de modem.
Die laatste zin begrijp ik niet: wat bedoel je met firmware upgrade tool laten lopen? Flashen?
Siglo
Premium Member
Premium Member

download dit bestand:
http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe

Als je dit uitvoert wordt op uw modem een software (firmware) upgrade uitgevoerd. Die software/firmware is verantwoordelijk voor de werking van uw modem en zorgt ook dat die web interface actief is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Die laatste zin begrijp ik niet: wat bedoel je met firmware upgrade tool laten lopen? Flashen?
Je kan hem inderdaad op twee manieren flashen... via de webinterface, maar ook via de software op de CD (maar aangezien die je modem niet kan vinden zal die al even nutteloos zijn vrees ik).

Werkt de CLI interface ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Arythmetic89 schreef: Wat bedoel je met CLI

heb ook al een telnet 10.0.0.138 gedaan, met resultaat. Gewoon dat de fabrieksinstellingen gelden en dat bridge on staat.
Command Line Interface

Dus gewoon telnetten naar het ip van je router / modem !
r2504 schreef: Werkt de CLI interface ?
Gewoon CLI is voldoende ... :lol: :lol:
Arythmetic89
Starter
Starter

Samengevat:

Ik heb al gereset
Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.

Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.

Maar wat is nu flashen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.
Je kan altijd nog eens proberen dan aan te loggen, en het "system reset" commando in te geven.
Arythmetic89 schreef:Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.
En hoe ga je die dan uploaden naar je modem ?
Arythmetic89 schreef:Maar wat is nu flashen?
Het vervangen van je firmware (althans in IT context :lol: )
Arythmetic89
Starter
Starter

r2504 schreef:
Arythmetic89 schreef:Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.
Je kan altijd nog eens proberen dan aan te loggen, en het "system reset" commando in te geven.

Moet ik dan gewoon 'system reset' intypen in de dos-prompt?
Arythmetic89 schreef:Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.
En hoe ga je die dan uploaden naar je modem ?

Gewoon, door dat .exe bestand te laten lopen?
Arythmetic89 schreef:Maar wat is nu flashen?
Het vervangen van je firmware (althans in IT context :lol: )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Moet ik dan gewoon 'system reset' intypen in de dos-prompt?
Nee, na die TELNET 10.0.0.138 krijg je normaal een login scherm waar je je user/paswoord van je 510 kan ingeven, daarna krijg je een prompt waarop je gewoon "system reset" kan ingeven.
Arythmetic89 schreef:Gewoon, door dat .exe bestand te laten lopen?
Ik heb zo'n vermoeden (maar weet het ook niet zeker) dat die .EXE gewoon een autoextract is met daarin je nieuwe firmware.
Arythmetic89
Starter
Starter

zal die system reset eens proberen en dan dat .exe bestand.

Nog andere tips?

Twijfel eraan of mijn pc wel in orde is. Denk dat de modem wel doet wat hij moet doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Nog andere tips?
Probeer ook eens een "TELNET 10.0.0.138 80", typ dan (blind want je zal niets zien) "GET / HTTP/1.0<enter><enter>" en normaal krijg je dan HTML te zien.
Arythmetic89 schreef:Twijfel eraan of mijn pc wel in orde is. Denk dat de modem wel doet wat hij moet doen.
Tja... format C: 8)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Arythmetic89 schreef:
r2504 schreef:Kan je aan de CLI ?

Wat bedoel je met CLI

Als je modem in bridged mode staat kan je niet surfen naar de webinterface (hier althans toch niet).
Probeer hem voor de zekerheid nog eens naar fabrieksinstellingen te zetten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ZMD schreef:Als je modem in bridged mode staat kan je niet surfen naar de webinterface (hier althans toch niet).
Maar... als hij in bridged mode staat... krijg je dan nog een 10.0.0.x adres ? (heb zo'n ding niet, kan het dus ook niet testen)
Arythmetic89
Starter
Starter

Ik geraak dus in de webinterface sinds gisterenavond. Dat is al goed nieuws. De installatie-cd werkt nog steeds niet, de pc kan de modem dus niet configureren. Dus moet ik dat zelf doen via de interface.

Vraag is nu: wat moet ik in die interface precies instellen???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Vraag is nu: wat moet ik in die interface precies instellen???
>system reset (tenzij bridged mode de default zou zijn, maar dat betwijfel ik)
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 27 jul 2006, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Er zit ergens een wizard die je gewoon moet afgaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De CLI reference kan je trouwens vinden op www.speedtouchdsl.com/pdf/510/cli_guide_510.pdf
Siglo
Premium Member
Premium Member

Arythmetic89 schreef:Ik geraak dus in de webinterface sinds gisterenavond. Dat is al goed nieuws. De installatie-cd werkt nog steeds niet, de pc kan de modem dus niet configureren. Dus moet ik dat zelf doen via de interface.

Er is ergens een basic setup of easy setup of zo. Daar moet je kiezen voor bridged (als je vanop pc wil inbellen) of pppoe (routed) als je de modem zelf wil laten inbellen.
Arythmetic89
Starter
Starter

Siglo schreef:
Arythmetic89 schreef:Ik geraak dus in de webinterface sinds gisterenavond. Dat is al goed nieuws. De installatie-cd werkt nog steeds niet, de pc kan de modem dus niet configureren. Dus moet ik dat zelf doen via de interface.

Er is ergens een basic setup of easy setup of zo. Daar moet je kiezen voor bridged (als je vanop pc wil inbellen) of pppoe (routed) als je de modem zelf wil laten inbellen.
Dat is nog zoiets: als ik easy setup aanklik, geeft de browser een fout op de pagina. Daar kan ik dus ook al niet in...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Dat is nog zoiets: als ik easy setup aanklik, geeft de browser een fout op de pagina. Daar kan ik dus ook al niet in...
Welke browser... misschien eens een andere proberen ?
Arythmetic89
Starter
Starter

r2504 schreef:
Arythmetic89 schreef:Dat is nog zoiets: als ik easy setup aanklik, geeft de browser een fout op de pagina. Daar kan ik dus ook al niet in...
Welke browser... misschien eens een andere proberen ?
Internet explorer 4. Een andere heb ik niet. Wordt wat hopeloos van al de functies die niet doen zoals handleidingen het beschrijven.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik kan begrijpen dat het niet werkt met deze browser, zo'n easy setup is hoogst waarschijnlijk opgebouwd uit javascript-scriptjes en ie4 (welke al enkele jaren oud is) ondersteunt deze niet helemaal, toch zeker de nieuwe functies niet.
Je kan dus best even upgraden van browser.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Arythmetic89
Starter
Starter

Stel dat dat niet kan omdat ik niet op internet kan om een upgrade te downloaden, wat zijn dan de instellingen in de webinterface die ik zou moeten inbrengen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arythmetic89 schreef:Stel dat dat niet kan omdat ik niet op internet kan om een upgrade te downloaden, wat zijn dan de instellingen in de webinterface die ik zou moeten inbrengen?
VPI/VCI, user en paswoord is normaal alles wat je nodig hebt voor ADSL. Als natuurlijk gans de modem zo krom als een banaan staat is het moeilijker om te vertellen wat je nodig hebt.

Kan je niemand een FireFox of IE laten downloaden en op CD zetten ?
Arythmetic89
Starter
Starter

r2504 schreef:
Arythmetic89 schreef:Stel dat dat niet kan omdat ik niet op internet kan om een upgrade te downloaden, wat zijn dan de instellingen in de webinterface die ik zou moeten inbrengen?
VPI/VCI, user en paswoord is normaal alles wat je nodig hebt voor ADSL. Als natuurlijk gans de modem zo krom als een banaan staat is het moeilijker om te vertellen wat je nodig hebt.

Kan je niemand een FireFox of IE laten downloaden en op CD zetten ?
Modem staat niet krom want opnieuw gereset: heeft nu de fabrieksinstellingen. Ondertussen IE6 gevonden (op het werk). Zal die eens installeren en zien hoever ik geraak.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”