Speedtouch 510
-
- Starter
Bij installatie van de speedtouch 510 v4 slaagt de computer er niet in de modem te herkennen. Ook kan ik niet in de webinterface.
Heb al vanalles geprobeerd: handmatige installatie, uitschakelen firewall, ip-adressen toekennen. Niets helpt. Kan iemand mij helpen?
Heb al vanalles geprobeerd: handmatige installatie, uitschakelen firewall, ip-adressen toekennen. Niets helpt. Kan iemand mij helpen?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wat bedoel je met herkennen (je gaat hem zeker niet zien bij nieuwe hardware als je dat bedoelt)... het enige wat er moet gebeuren is dat je een IP-adres krijgt van je 510. Krijg je dit, of niet ?Arythmetic89 schreef:Bij installatie van de speedtouch 510 v4 slaagt de computer er niet in de modem te herkennen. Ook kan ik niet in de webinterface.
Is dit de eerste keer, heeft de modem nog de default instellingen ?
-
- Starter
De modem heeft ooit gewerkt gedurende een korte tijd, maar is dan uitgevallen. Ik heb de modem al gereset naar de fabrieksinstellingen.
Met de installatie-cd gaat de computer op zoek naar nieuwe modems, maar hij vindt niets. Een ping geeft hij echter wel op 10.0.0.138
Snap er niets meer van.
Met de installatie-cd gaat de computer op zoek naar nieuwe modems, maar hij vindt niets. Een ping geeft hij echter wel op 10.0.0.138
Snap er niets meer van.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Logisch, de speedtouch is geen host-apparaat van je pc, maar een losstaand toestel waar je pc mee verbindt. Je moet het dus niet "installeren" of er drivers voor installeren.
Je moet uiteraard wel de speedtouch configureren. Hoe dat moet, staat in de handleiding, maar komt er meestal op neer van je gebruikersnaam en wacthwoord en andere settings in de webinterface in te geven van je modem.
Je moet uiteraard wel de speedtouch configureren. Hoe dat moet, staat in de handleiding, maar komt er meestal op neer van je gebruikersnaam en wacthwoord en andere settings in de webinterface in te geven van je modem.
-
- Starter
Hoezo, je moet het niet installeren? Waarvoor dient die installatie-cd dan? Zo werkt hij ook niet. Configureren kan ik niet, want ik geraak niet in de webinterface.meon schreef:Logisch, de speedtouch is geen host-apparaat van je pc, maar een losstaand toestel waar je pc mee verbindt. Je moet het dus niet "installeren" of er drivers voor installeren.
-
- Deel van't meubilair
Om je PC wat te vervuilen met software die je niet nodig hebt ?Arythmetic89 schreef:Hoezo, je moet het niet installeren? Waarvoor dient die installatie-cd dan?
Als je een ping reply krijgt op 10.0.0.138 is je modem actief... en ik veronderstel dan dat je zelf ook een adres hebt gekregen in de 10.x.x.x range ? Normaal moet je dan ook kunnen surfen naar 10.0.0.138 (kijk wel eens of je proxy en automatische settings afstaan in je browser).Arythmetic89 schreef:Zo werkt hij ook niet. Configureren kan ik niet, want ik geraak niet in de webinterface.
-
- Starter
Ik krijg een ping reply op 10.0.0.138, de pc krijgt het ip-adres 10.0.0.1, maar ik kan niet naar 10.0.0.138 surfen. Proxy staat uit, ook de automatische settings. Er scheelt iets met de instellingen van windows of explorer, maar weet niet wat.r2504 schreef:Om je PC wat te vervuilen met software die je niet nodig hebt ?Arythmetic89 schreef:Hoezo, je moet het niet installeren? Waarvoor dient die installatie-cd dan?
Als je een ping reply krijgt op 10.0.0.138 is je modem actief... en ik veronderstel dan dat je zelf ook een adres hebt gekregen in de 10.x.x.x range ? Normaal moet je dan ook kunnen surfen naar 10.0.0.138 (kijk wel eens of je proxy en automatische settings afstaan in je browser).Arythmetic89 schreef:Zo werkt hij ook niet. Configureren kan ik niet, want ik geraak niet in de webinterface.
-
- Deel van't meubilair
Iets van aniti-virus actief of zo ? Schakel eens alle troep uit die je kan vinden op je PC, en probeer dan eens opnieuw.Arythmetic89 schreef:Ik krijg een ping reply op 10.0.0.138, de pc krijgt het ip-adres 10.0.0.1, maar ik kan niet naar 10.0.0.138 surfen. Proxy staat uit, ook de automatische settings. Er scheelt iets met de instellingen van windows of explorer, maar weet niet wat.
-
- Starter
Heb gisteren mijn anti-virus zelfs verwijderd van de pc, evenals alle mogelijke firewalls. Heb via Dos zelfs de firewall van de modem uitgezet. Het ding maakt nog steeds geen verbinding...r2504 schreef:Iets van aniti-virus actief of zo ? Schakel eens alle troep uit die je kan vinden op je PC, en probeer dan eens opnieuw.Arythmetic89 schreef:Ik krijg een ping reply op 10.0.0.138, de pc krijgt het ip-adres 10.0.0.1, maar ik kan niet naar 10.0.0.138 surfen. Proxy staat uit, ook de automatische settings. Er scheelt iets met de instellingen van windows of explorer, maar weet niet wat.
-
- Deel van't meubilair
Kan je aan de CLI ?
Doe eens een TELNET 10.0.0.138 vanaf een DOS prompt.
-
- Starter
Wat bedoel je met CLIr2504 schreef:Kan je aan de CLI ?
heb ook al een telnet 10.0.0.138 gedaan, met resultaat. Gewoon dat de fabrieksinstellingen gelden en dat bridge on staat.
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Is dit de procedure die je hebt gebruikt voor de reset?
1 Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
3 Press the power button once again (shortly).
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once
more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it
starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).
6 All LEDs flash green once.
7 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings
Wat je anders kan testen is de firmware upgrade tool eens laten lopen. Opnieuw flashen kan uw modem misschien redden van een corrupte flash.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once
more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it
Wat je anders kan testen is de firmware upgrade tool eens laten lopen. Opnieuw flashen kan uw modem misschien redden van een corrupte flash.
-
- Starter
Dat is inderdaad de procedure die ik reeds gevolgd heb voor het resetten van de modem.Siglo schreef:Is dit de procedure die je hebt gebruikt voor de reset?
more (shortly).
Die laatste zin begrijp ik niet: wat bedoel je met firmware upgrade tool laten lopen? Flashen?
-
- Premium Member
download dit bestand:
http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe
Als je dit uitvoert wordt op uw modem een software (firmware) upgrade uitgevoerd. Die software/firmware is verantwoordelijk voor de werking van uw modem en zorgt ook dat die web interface actief is.
http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe
Als je dit uitvoert wordt op uw modem een software (firmware) upgrade uitgevoerd. Die software/firmware is verantwoordelijk voor de werking van uw modem en zorgt ook dat die web interface actief is.
-
- Deel van't meubilair
Je kan hem inderdaad op twee manieren flashen... via de webinterface, maar ook via de software op de CD (maar aangezien die je modem niet kan vinden zal die al even nutteloos zijn vrees ik).Arythmetic89 schreef:Die laatste zin begrijp ik niet: wat bedoel je met firmware upgrade tool laten lopen? Flashen?
Werkt de CLI interface ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Command Line InterfaceArythmetic89 schreef: Wat bedoel je met CLI
heb ook al een telnet 10.0.0.138 gedaan, met resultaat. Gewoon dat de fabrieksinstellingen gelden en dat bridge on staat.
Dus gewoon telnetten naar het ip van je router / modem !
Gewoon CLI is voldoende ...r2504 schreef: Werkt de CLI interface ?

-
- Starter
Samengevat:
Ik heb al gereset
Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.
Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.
Maar wat is nu flashen?
Ik heb al gereset
Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.
Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.
Maar wat is nu flashen?
-
- Deel van't meubilair
Je kan altijd nog eens proberen dan aan te loggen, en het "system reset" commando in te geven.Arythmetic89 schreef:Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.
En hoe ga je die dan uploaden naar je modem ?Arythmetic89 schreef:Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.
Het vervangen van je firmware (althans in IT contextArythmetic89 schreef:Maar wat is nu flashen?

-
- Starter
r2504 schreef:Je kan altijd nog eens proberen dan aan te loggen, en het "system reset" commando in te geven.Arythmetic89 schreef:Heb al telnet 10.0.0.138 geprobeerd en dat werkt.
Moet ik dan gewoon 'system reset' intypen in de dos-prompt?
En hoe ga je die dan uploaden naar je modem ?Arythmetic89 schreef:Heb die firmware upgrade gedownload en zal nog eens proberen.
Gewoon, door dat .exe bestand te laten lopen?
Het vervangen van je firmware (althans in IT contextArythmetic89 schreef:Maar wat is nu flashen?)
-
- Deel van't meubilair
Nee, na die TELNET 10.0.0.138 krijg je normaal een login scherm waar je je user/paswoord van je 510 kan ingeven, daarna krijg je een prompt waarop je gewoon "system reset" kan ingeven.Arythmetic89 schreef:Moet ik dan gewoon 'system reset' intypen in de dos-prompt?
Ik heb zo'n vermoeden (maar weet het ook niet zeker) dat die .EXE gewoon een autoextract is met daarin je nieuwe firmware.Arythmetic89 schreef:Gewoon, door dat .exe bestand te laten lopen?
-
- Starter
zal die system reset eens proberen en dan dat .exe bestand.
Nog andere tips?
Twijfel eraan of mijn pc wel in orde is. Denk dat de modem wel doet wat hij moet doen.
Nog andere tips?
Twijfel eraan of mijn pc wel in orde is. Denk dat de modem wel doet wat hij moet doen.
-
- Deel van't meubilair
Probeer ook eens een "TELNET 10.0.0.138 80", typ dan (blind want je zal niets zien) "GET / HTTP/1.0<enter><enter>" en normaal krijg je dan HTML te zien.Arythmetic89 schreef:Nog andere tips?
Tja... format C:Arythmetic89 schreef:Twijfel eraan of mijn pc wel in orde is. Denk dat de modem wel doet wat hij moet doen.

-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Als je modem in bridged mode staat kan je niet surfen naar de webinterface (hier althans toch niet).Arythmetic89 schreef:Wat bedoel je met CLIr2504 schreef:Kan je aan de CLI ?
Probeer hem voor de zekerheid nog eens naar fabrieksinstellingen te zetten.
-
- Deel van't meubilair
Maar... als hij in bridged mode staat... krijg je dan nog een 10.0.0.x adres ? (heb zo'n ding niet, kan het dus ook niet testen)ZMD schreef:Als je modem in bridged mode staat kan je niet surfen naar de webinterface (hier althans toch niet).
-
- Starter
Ik geraak dus in de webinterface sinds gisterenavond. Dat is al goed nieuws. De installatie-cd werkt nog steeds niet, de pc kan de modem dus niet configureren. Dus moet ik dat zelf doen via de interface.
Vraag is nu: wat moet ik in die interface precies instellen???
-
- Deel van't meubilair
>system reset (tenzij bridged mode de default zou zijn, maar dat betwijfel ik)Arythmetic89 schreef:Vraag is nu: wat moet ik in die interface precies instellen???
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 27 jul 2006, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
-
- Premium Member
Er is ergens een basic setup of easy setup of zo. Daar moet je kiezen voor bridged (als je vanop pc wil inbellen) of pppoe (routed) als je de modem zelf wil laten inbellen.Arythmetic89 schreef:Ik geraak dus in de webinterface sinds gisterenavond. Dat is al goed nieuws. De installatie-cd werkt nog steeds niet, de pc kan de modem dus niet configureren. Dus moet ik dat zelf doen via de interface.
-
- Starter
Dat is nog zoiets: als ik easy setup aanklik, geeft de browser een fout op de pagina. Daar kan ik dus ook al niet in...Siglo schreef:Er is ergens een basic setup of easy setup of zo. Daar moet je kiezen voor bridged (als je vanop pc wil inbellen) of pppoe (routed) als je de modem zelf wil laten inbellen.Arythmetic89 schreef:Ik geraak dus in de webinterface sinds gisterenavond. Dat is al goed nieuws. De installatie-cd werkt nog steeds niet, de pc kan de modem dus niet configureren. Dus moet ik dat zelf doen via de interface.
-
- Deel van't meubilair
Welke browser... misschien eens een andere proberen ?Arythmetic89 schreef:Dat is nog zoiets: als ik easy setup aanklik, geeft de browser een fout op de pagina. Daar kan ik dus ook al niet in...
-
- Starter
Internet explorer 4. Een andere heb ik niet. Wordt wat hopeloos van al de functies die niet doen zoals handleidingen het beschrijven.r2504 schreef:Welke browser... misschien eens een andere proberen ?Arythmetic89 schreef:Dat is nog zoiets: als ik easy setup aanklik, geeft de browser een fout op de pagina. Daar kan ik dus ook al niet in...
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik kan begrijpen dat het niet werkt met deze browser, zo'n easy setup is hoogst waarschijnlijk opgebouwd uit javascript-scriptjes en ie4 (welke al enkele jaren oud is) ondersteunt deze niet helemaal, toch zeker de nieuwe functies niet.
Je kan dus best even upgraden van browser.
Je kan dus best even upgraden van browser.
-
- Starter
Stel dat dat niet kan omdat ik niet op internet kan om een upgrade te downloaden, wat zijn dan de instellingen in de webinterface die ik zou moeten inbrengen?
-
- Deel van't meubilair
VPI/VCI, user en paswoord is normaal alles wat je nodig hebt voor ADSL. Als natuurlijk gans de modem zo krom als een banaan staat is het moeilijker om te vertellen wat je nodig hebt.Arythmetic89 schreef:Stel dat dat niet kan omdat ik niet op internet kan om een upgrade te downloaden, wat zijn dan de instellingen in de webinterface die ik zou moeten inbrengen?
Kan je niemand een FireFox of IE laten downloaden en op CD zetten ?
-
- Starter
Modem staat niet krom want opnieuw gereset: heeft nu de fabrieksinstellingen. Ondertussen IE6 gevonden (op het werk). Zal die eens installeren en zien hoever ik geraak.r2504 schreef:VPI/VCI, user en paswoord is normaal alles wat je nodig hebt voor ADSL. Als natuurlijk gans de modem zo krom als een banaan staat is het moeilijker om te vertellen wat je nodig hebt.Arythmetic89 schreef:Stel dat dat niet kan omdat ik niet op internet kan om een upgrade te downloaden, wat zijn dan de instellingen in de webinterface die ik zou moeten inbrengen?
Kan je niemand een FireFox of IE laten downloaden en op CD zetten ?