Een eerste probleem dook al meteen op bij de installatie (aansluiting van de kabels). In de handleiding wordt er eigenlijk enkel gesproken van een DSL-splitter met een DSL-jack en een telefoon-jack. Ik vermoed dat ons klassiek systeem (splitter + telefoon-stekker) - waarbij één kabel (DSL) vanuit de eerste splitter vertrekt en de telefoonkabel vanuit de telefoon-stekker - ook werkt?
Tweede probleem: lijnkwaliteit. Dit haal ik uit de Fritz!Box van gegevens.
Code: Selecteer alles
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 4780 1004
ATM data rate Kbit/s 4352 512
User data rate Kbit/s 3942 464
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 424 60
Negotiation adaptive fixed
Signal/Noise ratio dB 8 20
Line attenuation dB 40 26
Status 4ebc 6
Het gekke is dat ik een stabiele ADSL-verbinding heb (voor de beperkte tijd dat ik die al getest heb). Wanneer ik aan het surfen of zelfs downloaden bent, blijft mijn lijn actief en valt ze tot nog toe nog nooit weg.
Bel ik echter via VOIP (voipbuster) dan valt de lijn binnen de 2' gegarandeerd uit (en ja, ik heb genoeg geld op mijn account staan

Wat ook raar is. Wanneer ik via VOIP een uitgaand gesprek voer, en iemand anders belt me tegelijkertijd op, dan hoort deze persoon de lijn gewoon overgaan. Geen bezettoon dus. Na een aantal keer gebeld te hebben, valt mijn uitgaand VOIP gesprek weg (hoewel dit natuulijk ook met voorgaand probleem te maken kan hebben).
En last but not least: geen WLAN. Niks, nada, muerto. Met mijn PC boven geen verbinding te krijgen. Met mijn laptop ook niet, zelfs niet wanneer ik er pal naast zit. Raar, want in mijn config scherm van de Box staat dat de WLAN active is.

Iemand een idee? Kunnen anderen met hetzelfde toestel eens zeggen hoe hun hardware installatie er uit ziet? Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt!