HOEZO : ik ben geen beheerder meer van mijn eigen PC ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik wil het volgende doen :
-Extra
-Internet-Opties
-Tabblad programma's
-Invoegtoepassingen beheren
-Windows Genuine Advantage selecteren
-Uitschakelen kiezen

WIl niet dat MS mijn PC controleert.
Als ik dit echter wil doen krijg ik de melding : deze invoegtoepassing wordt beheerd door systeembeheerder.
Ik ben echter de administrator van mijn PC. Er zijn geen andere users, en ik heb mijn rechten nooit beperkt. Is dit weer iets van MS om meer controle te krijgen op je PC ?
Hoe kan ik dit toch uitschakelen ?
ALvast bedankt voor het advies.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik kan die hier gewoon uitschakelen hoor. Misschien dat de plug-in momenteel actief is? (maw: in gebruik?)
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Hé, nooit opgemerkt maar ik heb hier dus hetzelfde probleem :eek: . Ik ben admin, geen rechten ingeperkt; toch kan ik het niet uitschakelen...
FezzFest
Pro Member
Pro Member

Blijkbaar is het antwoord eenvoudig, het kan niet meer uit
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

En hier is het antwoord :)

Niet direct op deze vraag, maar wel op de voorafgaande onuitgesproken vraag :)

http://www.damn.be/weblog/index.php/200 ... s-updates/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ligt het nu aan mij of voel ik hier een complete inbreuk op de rechten van mijn PC. :? Zonder te gaan zagen over legale/illegale versies, als eigenaar van een Windows PC zou ik wel graag nog altijd controle houden over de ActiveX plugins die op mijn PC geïnstalleerd staan. Dat ze bij Microsoft beetje overprotected doen omdat er illegale versies in omloop zijn, kan me geen bal schelen.

@selder: Je kan de control niet meer aan of afzetten, dat is het hem net. Ik heb zonet de laatste update afgehaald, ik krijg geen patches meer binnen.

Update: selder, was html-single quotes vergeten aanpassen :p. De javascriptway werkt nog altijd blijkbaar. De vraag blijft nu wel hoe dat Microsoft de rechten op de ActiveX Control heeft kunnen veranderen en waarom javascript notabene uitgevoerd door dezelfde gebruiker wel werkt.
Laatst gewijzigd door The_Borg 12 apr 2006, 13:10, in totaal 1 gewijzigd.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Provider

Zou het kunnen dat je die in domain mode wél nog kan afzetten?
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Mmm .. heeft er al iemand eens die ActiveX proberen af te zetten als ie aangelogd was als Administrator?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ja :), gui-matig kan je het dan nog niet afzetten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

selder schreef:En hier is het antwoord :)

Niet direct op deze vraag, maar wel op de voorafgaande onuitgesproken vraag :)

http://www.damn.be/weblog/index.php/200 ... s-updates/
Je kunt ook de LegitCheckControl dll vervangen door een versie die altijd het juiste antwoord geeft op vragen die MicroSoft zich stelt. :-)

@meon : heb je dat geprobeerd op een PC die volledig up-to-date is ? Want "in het begin" kon ik die plugin idd. ook gewoon uitschakelen, maar op een gegeven moment heeft MicroSoft die plugin (of wat dan ook) vervangen, met het gekende resultaat dat je hem niet meer kon uitschakelen.
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Provider

CueBoy schreef:@meon : heb je dat geprobeerd op een PC die volledig up-to-date is ? Want "in het begin" kon ik die plugin idd. ook gewoon uitschakelen, maar op een gegeven moment heeft MicroSoft die plugin (of wat dan ook) vervangen, met het gekende resultaat dat je hem niet meer kon uitschakelen.
Ik HAD 1 update niet ...
Nu wordt het bij mij ook grijs :(
Nuja, waarom zou je dit ook willen uitschakelen... Ik gebruik toch enkel legale VLK's.
Bijlagen
genuine_windows.PNG
(25.12 KiB) 1504 keer gedownload
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ik had WGA nooit geinstalleerd maar kan nu ook geen patches meer downen.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het is idd patch KB892130 die dit veroorzaakt. Je moet deze echter downloaden wil je verder downloads binnenkrijgen.

En of je nu een legale of illegale versie van XP hebt, maakt geen verschil : je ken deze invoegtoepassing niet meer uitschakelen.

Ik vind dit onaanvaardbaar ! Het is mijn PC en mijn windows !
FezzFest
Pro Member
Pro Member

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat ik het niet kan uitschakelen. Ik heb een legale Windows. Ik begrijp best dat Microsoft enkel support wil leveren aan gekochte windowslicenties. Van mijn part mogen ze m'n computer controleren of er een legale versie op staat (maar dan alleen dat controleren en niets anders) :wink:
Laatst gewijzigd door FezzFest 13 apr 2006, 09:00, in totaal 1 gewijzigd.
FezzFest
Pro Member
Pro Member

dietervanb schreef:Het is idd patch KB892130 die dit veroorzaakt. Je moet deze echter downloaden wil je verder downloads binnenkrijgen.

En of je nu een legale of illegale versie van XP hebt, maakt geen verschil : je ken deze invoegtoepassing niet meer uitschakelen.

Ik vind dit onaanvaardbaar ! Het is mijn PC en mijn windows !
btw het is niet jouw windows. Je koopt een licentie waardoor je windows mag gebruiken, maar het is nooit jouw eigendom. Je verwerft enkel het recht om het te gebruiken.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ik heb ook een legale windows xp versie maar die WGA komt er niet op. Ms heeft helemaal niks te controleren op mijn computer en nu de downloads niet toelaten is zoals het eenzijdig verbreken van een service contract. ik heb geen flauw idee wat er in de licentievoorwaarden staat uiteraard om te weten of ze dit mogen doen. in ieder geval als de volgende versie van Ubuntu uit komt ga ik die eens deftig testen met de laatste versie van wine en dan schakel ik voorgoed over.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Nuja, waarom zou je dit ook willen uitschakelen... Ik gebruik toch enkel legale VLK's.
Ik heb een legale Windows XP Pro licentie maar die heb ik nog nooit gebruikt. Ik gebruik een aangepaste corporate versie die net ietsje vlotter draait. :? Eigenlijk onozel, maar wel irritant iedere keer dat ze Windows beetje meer dicht timmeren.
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

The_Borg schreef:... Ik gebruik een aangepaste corporate versie die net ietsje vlotter draait...
Ehrm. Leg me dat eens uit? Wat is er juist aangepast? En hoe vlotter draaien? Waar merk je dat?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan het ook niet uitleggen, maar bijvoorbeeld het browsen van domeinen en/of werkgroepen gaat supervlot, waar een standaard xp pro al eens durft haperen en/of crashen.

De GUI is een mooie opsmuk, en draait toch even stabiel als de no-skin versie van de standaard Pro. Het is heus geen gevoel, maar het OS reageert echt sneller op veel acties. Ik heb het vermoeden dat het standaard timers zijn die aangepast zijn in het registry. Verder kan ik ook geen verschillen vast stellen. Zie PM .
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

[quote="FezzFest"[/quote]

btw het is niet jouw windows. Je koopt een licentie waardoor je windows mag gebruiken, maar het is nooit jouw eigendom. Je verwerft enkel het recht om het te gebruiken.[/quote]

Ik heb GEEN legale windows net om die reden, ik wil geld uitgeven (veel zelfs) voor die die ik bezit.
Ik heb onlangs nog een DVD player gekocht van 50€ terwijl ik voorheen werkte met een gekraakte.
Maargoed das men persoonlijke mening...

Stel dan dat die nog legaal was wens ik niet dat MS komt controleren vanwaar deze versie is. Men hoeft dat immers niet te weten, naar mijn bescheiden mening.

En algoed dat je op andere manieren de windows updates kunt krijgen...
(voor de geintereseerde, ik heb een altiris server draaien die de updates download en deployed naar de machines....)
henke54
Pro Member
Pro Member

A SECURIY researcher who worked with Microsoft's Security Response Centre has accused Vole of pulling the wool over the eyes of its customers.
http://www.theinquirer.net/?article=30990
:roll:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

The_Borg schreef:
Ik heb een legale Windows XP Pro licentie maar die heb ik nog nooit gebruikt. Ik gebruik een aangepaste corporate versie die net ietsje vlotter draait. :? Eigenlijk onozel, maar wel irritant iedere keer dat ze Windows beetje meer dicht timmeren.
Gelijk op FoM 2 jaar geleden. Splinternieuwe PC en een legale windows die niet wil installeren. Als de U op je klavier niet werkt als je je key moet ingeven... (was trouwens geen hardwarefout ofzo ;))
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

LOl, dat je me daar doet aan herinneren, ik was het al vergeten. Dat was idd de laatste keer dat ik een legale versie heb trachten te installeren voor mezelf. Toen was ik zo pissed :D. Corporate versie er in, probleem opgelost.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Chance dat er ook nog wat userbase-volk rondliep he :p
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ooh, memories :p
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Off-topic, maar weeral lang geleden dat ik nog naar een lan ben geweest. Is er echt geen snellere manier om enkele HDDs vol te krijgen :twisted:.
henke54
Pro Member
Pro Member

Windows XP EULA in Plain English
What does this document contain? Most people don't know, because it is written in legal-speak. Still, you are expected to read it and are required to agree to it before using Windows XP Home. Even if you don't read it, you are still bound by it, so it's good to know what's in there.
http://linuxadvocate.org/articles.php?p=1
:roll:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”