Ondertussen hebben we al 2 techniekers over de vloer gehad, maar op het moment dat die langskomen werkt alles natuurlijk perfect.
De eerste zag niets fout met binneninstallatie, en heeft een Telenet ticket aangemaakt om de lijn na te kijken. Paar dagen later, problemen blijven, dus 2e technieker komt langs. Die vindt ook geen probleem. Hij ziet dat Telenet wel degelijk iets zou opgelost hebben en meet ook niets fout op de lijn. Dus die vertrekt ook weer.
Dan heb ik een smokeping geinstalleerd, die vanop mijn pc thuis naar 1.1.1.1 en naar de modem pingt. Die toont toch aan dat er iets niet helemaal goed zit met mijn lijn (zie afbeelding)? De grafiek naar de modem zelf is super stabiel. Er zijn ook geen zware down/uploads ofzo bezig. Probleem sleept ondertussen 10 dagen aan.
Ik contacteer daarnet opnieuw Orange, en dezelfde persoon als eerder stuurt me nu naar Hey.
PS: deze upstream channels zien er volgens mij ook niet goed uit. Modulation zou normaal QAM64 moeten zijn heb ik begrepen. Toen de 2e technieker er was, was het op 3 channels inderdaad QAM64, de vierde was iets anders. Dat is helemaal normaal zei die kerel. Maar nu is er geen enkele channel nog QAM64:
Code: Selecteer alles
Channel | Frequency | Power | Modulation | Status
----------------------------------------------------------------------
1 | 45700000 | 36.0 | QAM8 | Success
2 | 23200000 | 35.6 | QPSK | Success
3 | 38900000 | 36.3 | QAM16 | Success
4 | 30500000 | 36.3 | QAM8 | SuccessEDIT: ik zie nu pas viewtopic.php?t=68476 ... zelfde probleem dus. Inderdaad docsis3 modem

Citymesh - 300GB
Hey! (modem in bridge)