Nieuw Telenet aanbod: combo's ipv bundels

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 119 keer

Tot dusver mijn ervaring met Telenet "Turbo" Combo offer:

1)
De problemen blijven aanhouden, daarom ga ik Telenet terug verlaten en terugkeren naar Orange.

Orange komt vrijdag (7/8) normaal bij mij installeren (Internet 1Gbit/50Mbps + 2*TV).
Nadien breng ik ook de Telenet modem + de 2 tv boxen terug.

De Telenet modem crashed nog steeds regelmatig, het lijkt wel meer frequent tijdens de piekuren of als de lijn belast wordt.
Het probleem met een hoofdkabel (uitvlucht die ze me al eens eerder hebben gegeven) ging opgelost zijn voor begin deze maand: niet dus.
Toen ik vroeg waar het probleem zich situeerde was het antwoord ook steeds ontwijkend (m.a.w. dus zeer waarschijnlijk bullshit, ze weten het zelf niet, of ze willen u zo lang mogelijk aan't lijntje houden omdat ze weten dat ze ergens problemen hebben).
Volgens mij situeert het probleem zich elders én op netwerk niveau in hun netwerk (hoe verklaar je anders dat Televisie blijft werken zolang ik de modem niet herstart).
Bepaalde trafiek lijkt te blijven werken (P2P, en ook interne trafiek naar telenet? Trafficshaping issues (probleem ook nog aanwezig sinds begin van de maand met relatief weinig data op de teller)? Maar internet access (meerbepaald vooral webaccess zoals https / 443 lijkt blocked). Zowel de modem als de NIU zijn reeds vervangen.

Reboot van de modem lost het probleem telkens op, soms voor een korte (minuten tot enkele uren), soms voor een langere periode (> 12 uren). De problemen zijn wel iets minder frequent : er draaien ook minder services op de modem/router: wifi360 staat uit, geen wifi publishing meer actief (hadden ze bij telenet 2 pogingen voor nodig om de publishen van een SSID uit te schakelen: de webinterface mytelenet gaf aan dat hij uit stond, maar de modem bleef doodleuk de SSID publishen...), ik heb opnieuw mijn Mikrotik CRS317 opnieuw als lokale DHCP server en DNS geconfigureerd en terug op alles RouterOS gezet (ipv. SWOS). Mijn goede oude Mikrotik HAP AC (Wifi5) APs ben ik nu aan het vervangen door TP-Link DECO68 (3 stuks).

2)
Het valt ook op dat speedtests naar sommige andere speedtest servers (e.g. EDPNet, Orange, Arcadiz ...) binnen België ENORM traag zijn (downloads in de orde van soms 2-70mbps), die van Telenet Mechelen zelf zit wel met normalere waarden (wat ook opnieuw aantoont dat er andere netwerkissues zijn die hier in een rol spelen).
De uploads zijn meestal wel meer richting de normale waarden.

3)
Gelukkig had ik een afgedrukt bewijs van afgifte ontvangen en heb ik hierop aangedrongen om dit op papier te krijgen (ik heb nooit een email ontvangen met de bevestiging hiervan terwijl die gast van de winkel, ACS in Boortmeerbeek, dus aangaf dat het volgens hem in orde was en ik een mail zou moeten ontvangen - die dus nooit kwam), want enkele dagen later rekenden ze doodleuk 3x105 EUR aan op mijn factuur omdat ik die 3 wifipods zogezegd niet tijdig had binnengebracht (ik had ze op 28/7 al binnengebracht in een Telenet verkooppunt). Vermits ik deze tijdig had binnengebracht, heb ik meteen om een creditnota gevraagd en hierbij mijn bewijs van afgifte voorgelegd, en deze ook gekregen. Laat dit dus een verwittiging zijn voor iedereen: vraag ALTIJD een papieren bewijs van afgifte als je niet meteen een bevestiging via email binnenkrijgt ALVORENS bij de shop te vertrekken!!!

4)
Marketing launch issue: Telenet verkoopt dit "turbo" product als 2.5Gbit/100Mbit, maar kan op de meeste plaatsen enkel 1Gbit/50Mbit profiel aanbieden - zo ook dus bij mij.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 808 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is toch allemaal eindig?
Dagelijks komen er 100-den fiber aansluitingen bij en bij hen is er geen limiet en betaal je veel minder voor veel meer.
Ze gaan bij telenet vroeg of (te) laat eens moeten inzien dat ze van een trekkersrol hopeloos aan het wegzakken zijn in een kreupele volg-rol.

Gewoon al het feit dat ze 100mbps verkopen als "turbo" aan €85, maar meestal amper 50 kunnen leveren, wat je ook krijgt bij fastfiber aan €35. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”