Hier kwam de sms op 80% en 100%
Meter op modem en lyca kwamen niet overeen met 450GB, dus ofwel is het misschien op week basis 450GB? Maar mijn vermoeden gaat eerder uit naar dat ze voor de limiet enkel op basis van download traffic werken, aangezien de smallband ook enkel op de download zit.
lycamobile unlimited ' boost plus' -> 50 megabit (onbeperkte data?) mobiel aan 25/per maand
-
datakiller
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 46 keer
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het lijkt er eerder op dat Lycamobile achterliggend technisch nog niet alles op orde heeft voor dit abonnement. De snelheid zou ge-capped moeten zijn op 50 Mbit/s en dat lijkt ook niet te worden toegepast. Die 10 TB meter in de klantenzone wijst er toch op dat een 450 GB fup niet de bedoeling is.
Ze hebben het oude 500 GB abo hiervoor gebruikt en 450 GB is nu net 80% van het oude maximum. Mss wordt het gaandeweg opgelost naarmate meer mensen dit nemen en meer dan 500 GB gaan verbruiken (en klagen bij problemen).
Ze hebben het oude 500 GB abo hiervoor gebruikt en 450 GB is nu net 80% van het oude maximum. Mss wordt het gaandeweg opgelost naarmate meer mensen dit nemen en meer dan 500 GB gaan verbruiken (en klagen bij problemen).
-
datakiller
- Elite Poster

Dit is wat ik van hun kreeg, lijkt op interne notes voor de helpdesk, dus mogelijks bij 2 maanden 450GB gebruiken blokkeren ze je:x0f schreef: 6 dagen geleden Die 10 TB meter in de klantenzone wijst er toch op dat een 450 GB fup niet de bedoeling is.
Regarding your email, upon checking your records, Lyca Mobile holds the right to suspend its services permanently for those customers who violate the fair usage policy. On a more specific note, if customers use a huge amount of data consecutively for the last 2 months, Lyca Mobile will:
• The customer used more than 300 GB: Send a warning message to the customer without taking any action.
• The customer use
d more than 450 GB: Block all the features except emergency services for calls and texts.
Lyca Mobile will also send the suspension of service text. The suspension is permanent for this account.
How can you identify a customer who violated the FUP?
1. The customer will claim that they received an SMS informing them about the privacy policy violation. “Important update from Lyca Mobile: Your usage has exceeded the limits of our Fair Use Policy. Your mobile services have therefore been barred to protect network quality for other customers. Please call Customer Services for any queries.”
2. The customer will claim that they cannot use their SIM card for any services, or their calls will be routed to customer services.
- cyberbug
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 190 keer
- Contacteer:
dus voor binnenlandse data bied het duurdere abonnement enkel het voordeel dat je om de 2 maand eens tot 450GB kan gaan ipv elke maand tot 300GB ? en daar betaal je dan €5 tot €10 extra voor als ik deze info en die van de site naast elkaar leg ?
Max Plus - 300GB vast 29.99€ (promo 20€)
Boost Plus - 300/450gb variabel 39.99€ (promo 25€)
Max Plus - 300GB vast 29.99€ (promo 20€)
Boost Plus - 300/450gb variabel 39.99€ (promo 25€)
Greetz cyberbug

-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
in het app profiel staat er bij mij nog steeds periode tot 20 juli, dus geen nieuwe tot augustus. Maar, data allowance is dus sinds vandaag wel weer op 0 gezet daarin
dus enkel in de app , nog niet via de website (raar?)
nieuwe factuur sinds vandaag is ook beschikbaar (ook enkel in de app (nog) niet via de website...)
maar dit bericht post ik in feite om te zeggen,dat je blijkbaar dus ook met je email kan inloggen, je hebt het telefoonnummer er niet voor nodig.
dit voor ingeval er meerdere lyca nummers op een emailadres ondergebracht zouden staan waarschijnlijk. dit heb ik geleerd door de app, de website zegt het niet als optie
alleszinds als het 450 GB download blijkt te zijn is het voor mij nog goed , dan stuur eenvoudigweg ik minder apparaten langs hun verbinding zodat ik daaronder blijf;
ingeval ze het na 2 opeenvolgende maanden over 450 te gaan zouden afsluiten ipv enkel cappen
evenzeer, het 80 percent verbruikt ( 450 gb?) smsje heb ik niet gekregen, ineens een 100 procent en dan de downloadsnelheidsbeperking ( bij dus (max 500?) (bij mij 659gb )
dit waarschijnlijk doordat ik van onder de 80 percent ineens naar boven de 100 gegaan ben dmv het proberen binnenhalen van die 10gb.bin test files op de laatste dag
nu weet ik dus dat ik daarop moet letten want want na een maand had ik dus zonder dat (toevallig) te proberen ongeveer net onder de 450 gb aan normaal gebruik gehad, waarschijnlijk
in alle geval; heb ik toch liever potentieël 450gb max (of toch 500?) met enkel een downloadcap bij meer dan dat verbruiken, voor mijn routermodem
, dan 300gb bij mobilevikings, met erna up en down naar 5 megabit; aan dezelfde 25€.
dit zolang lyca het niet echt 50/50 maakt danwel en ook wel wanneer lyca na 2 maal ( vermijdbaar?) over ( 450?) niet afsluit natuurlijk,
want dan prefereer ik het toch meer dat ze voor dit abo een hard cap zouden invoeren zoals op hun abonnementen met minder gigabytes, en gewoon zeggen 450(?)
tegenover zoals ze nu doen adverteren als unlimited en daarbij in hun portaal 10tb als maximum te tonen , en afsluiting te riskeren
dat dat mogelijks alsnog 'zomaar' kan is door de wet 'mobiel unlimited noemen is goed als het wel minimum 300gb is ' dan waarschijnlijk, wel jammer
dus enkel in de app , nog niet via de website (raar?)
nieuwe factuur sinds vandaag is ook beschikbaar (ook enkel in de app (nog) niet via de website...)
maar dit bericht post ik in feite om te zeggen,dat je blijkbaar dus ook met je email kan inloggen, je hebt het telefoonnummer er niet voor nodig.
dit voor ingeval er meerdere lyca nummers op een emailadres ondergebracht zouden staan waarschijnlijk. dit heb ik geleerd door de app, de website zegt het niet als optie
alleszinds als het 450 GB download blijkt te zijn is het voor mij nog goed , dan stuur eenvoudigweg ik minder apparaten langs hun verbinding zodat ik daaronder blijf;
ingeval ze het na 2 opeenvolgende maanden over 450 te gaan zouden afsluiten ipv enkel cappen
evenzeer, het 80 percent verbruikt ( 450 gb?) smsje heb ik niet gekregen, ineens een 100 procent en dan de downloadsnelheidsbeperking ( bij dus (max 500?) (bij mij 659gb )
dit waarschijnlijk doordat ik van onder de 80 percent ineens naar boven de 100 gegaan ben dmv het proberen binnenhalen van die 10gb.bin test files op de laatste dag
nu weet ik dus dat ik daarop moet letten want want na een maand had ik dus zonder dat (toevallig) te proberen ongeveer net onder de 450 gb aan normaal gebruik gehad, waarschijnlijk
in alle geval; heb ik toch liever potentieël 450gb max (of toch 500?) met enkel een downloadcap bij meer dan dat verbruiken, voor mijn routermodem
, dan 300gb bij mobilevikings, met erna up en down naar 5 megabit; aan dezelfde 25€.
dit zolang lyca het niet echt 50/50 maakt danwel en ook wel wanneer lyca na 2 maal ( vermijdbaar?) over ( 450?) niet afsluit natuurlijk,
want dan prefereer ik het toch meer dat ze voor dit abo een hard cap zouden invoeren zoals op hun abonnementen met minder gigabytes, en gewoon zeggen 450(?)
tegenover zoals ze nu doen adverteren als unlimited en daarbij in hun portaal 10tb als maximum te tonen , en afsluiting te riskeren
dat dat mogelijks alsnog 'zomaar' kan is door de wet 'mobiel unlimited noemen is goed als het wel minimum 300gb is ' dan waarschijnlijk, wel jammer
-
datakiller
- Elite Poster

Ookal kan 300GB unlimited zijn volgens BIPT, de manier waarop ze het adverteren zal nergens stand houden. 10TB in de klantenzone tonen, gebrekkige documenten die zelfd 500GB EU roaming of wat was het aangeven, etc.