Wederom serieuze phishing oplichting XX..000 € na xxx.. telefoontje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 183 keer
Te Koop forum

R2D2 schreef: 1 maand geleden Uiteraard 1 gekozen om doorverbonden te worden.
Ik kreeg een student aan de lijn die zich voorstelde als Thomas Vermeulen en me van dienst wou zijn.
Oh, word je dan doorverbonden... nog nooit gehad :-(
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Avenger 2.0 schreef: 1 maand geleden Toevallig gezien dat als je bij Argenta verhoging boven €5000 wil doen van rekening je 5 uur verplicht moet wachten voordat actief is voor phishing bescherming.
Banken zullen een verplichte 'cooling-downperiode' invoeren wanneer een klant zijn of haar overschrijvingslimiet verhoogt. Die verhoging gaat niet onmiddellijk in, maar pas na minstens 4 uur.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/08 ... -febelfin/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 709 keer
Bedankt: 791 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Goeie zaak die wachttijd.

Er komt ook een verplichting om face ID te gebruiken bij itsme, dat gaat al een stukje verder. Wat doen ze dan bij mensen die geen toestel hebben dat faceID ondersteunt?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 270 keer

Ik vind dit allemaal ver gaan, gelukkig valt 4 uur nog mee. Maar, ik stoot tegenwoordig meer en meer op een bank (de ene al veel meer dan de andere) die mij niet zomaar meer wil laten doen met mijn geld wat ik wil... Idem voor dag een weeklimieten op bv. bankkaarten en Payconiq.
Natuurlijk begrijp ik de insteek, maar toch, is er geen betere manier? Ik zie ze straks nog alle verantwoordelijkheid van zich afduwen van het moment dat je een verhoging aanvraagt ofzo.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dizzy schreef: 1 maand geleden Er komt ook een verplichting om face ID te gebruiken bij itsme, dat gaat al een stukje verder.
En wat moet dit oplossen... het is de gedupeerde die Itsme domweg gebruikt... niet de phishers !

Toegevoegd na 58 minuten 30 seconden:
NuKeM schreef: 1 maand geleden Natuurlijk begrijp ik de insteek, maar toch, is er geen betere manier?
Ik begrijp al deze maatregelen niet meteen (want volgens mij laten een aantal nog steeds toe dat de phisher deze aanpassingen ook kan doen)... je hebt er nochtans slechts één nodig en dat is overschrijvingen naar niet gekende bestemmelingen 24u of meer vertragen. Dit is 200% efficient en beperkt verder niets... geen beperking op instant overschrijvingen, geen beperkingen op bedragen, ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 392 keer
Bedankt: 747 keer

Phishing, vergelijk het met inbrekers aan wie jij je huissleutels overhandigt zodat ze je boel kunnen stelen en dan uw beklag doen dat het deurslot zomaar open te krijgen is. Banken moeten niks doen, de klanten daarentegen. Maar zoals het gezegde luidt: there is no cure for stupid.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 15kWh
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Daarmee dat Itsme gezichtsherkenning wil. Halen ze zo de mensen eruit die zich laten oplichten en weigeren ze de betaling :lol:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Avenger 2.0 schreef: 1 maand geleden Daarmee dat Itsme gezichtsherkenning wil. Halen ze zo de mensen eruit die zich laten oplichten en weigeren ze de betaling
Nogmaals, het is het slachtoffer dat Itsme domweg gebruikt in opdracht van de phishers... gezichtsherkenning lost dus niets op.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 155 keer
Bedankt: 238 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ondertussen doen de banken wel alsof ze extra voorzichtig zijn. In casu KBC. Ik probeerde de creditcard limiet van €1250 te verhogen neer €2500. Via site en app: max 1250. Advies Kate: stuurt me telkens naar diezelfde pagina, waar het dus niet kan.
Dan maar gebeld: moet doorvebonden worden naar de dienst krediet. Die weten me te vertellen dat mijn aanvraag naar de hoofdzetel moet... We zijn vrijdagnamiddag. Dan weet je het wel.
Ik ben al 30 jaar klant bij KBC. Zij kennen mijn financiën door en door, privé en beroeps. Leasing, verzekeren, etc.
Maar voor een éénmalige verhoging van €1250 moet er een onderzoek gebeuren???
Echt belachelijk. Hoe kunnen die oplichters wel rekeningen leeghalen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 392 keer
Bedankt: 747 keer

R2D2 schreef: Ik ben al 30 jaar klant bij KBC. Zij kennen mijn financiën door en door, privé en beroeps. Leasing, verzekeren, etc.
Gij hebt wel een hoge dunk van uw eigen. Alsof ge bij KBC de enige klant zijt met een carrière van 30 jaar. Voor KBC ben je niet meer of niet minder dan een cijfer, klant nr. XXX… Ge moogt al content zijn dat ge daar iemand aan de foon krijgt en dat alles niet afgehandeld wordt via e-mail, hun app,… Ge levert trouwens het bewijs zelf. Voor een verhoging van de uitgaven limiet moet er eerst een onderzoek gebeuren. LOL, zo goed kennen ze u daar. Niet dus.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 15kWh
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

Jack Daniels schreef: 2 weken geleden Alsof ge bij KBC de enige klant zijt met een carrière van 30 jaar. Voor KBC ben je niet meer of niet minder dan een cijfer, klant nr. XXX… Ge moogt al content zijn dat ge daar iemand aan de foon krijgt en dat alles niet afgehandeld wordt via e-mail, hun app,…
Inderdaad! De tijd dat de kantoordirecteur u persoonlijk kende is al lang voorbij.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 808 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Toch niet.
Bij argenta kennen ze me bij naam. Ondanks dat ik daar amper kom. Het bestaat nog.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 23 keer

"En hoe is't met de kindjes!" Ik denk dat ze er dagelijks op studeren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 709 keer
Bedankt: 791 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Vanaf 25.000.000 EUR krijg je misschien vroeger nog eens een agenda als extra, daaronder ben je net zoveel waard als al de rest :)

Voor de rest kennen ze alles van u dat nodig is om u wat te verpatsen waar ze zelf het meest op verdienen. Als het om dienstverlening gaat kennen ze amper iemand of je moet tot de categorie ver boven genoemd bedrag horen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 155 keer
Bedankt: 238 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Jack Daniels schreef: 2 weken geleden Gij hebt wel een hoge dunk van uw eigen. Alsof ge bij KBC de enige klant zijt met een carrière van 30 jaar. Voor KBC ben je niet meer of niet minder dan een cijfer,
Zullen we vooral niet persoonlijke verwijten uitdelen?
1, ik ben niet naiëf, ik verwacht niet dat men mij persoonlijk kent. Maar gezien mijn parcours als KBC-klant staat er ook zeker geen rode vlag bij mijn profiel. Daarom dat ik het vermeld.
2, het ging mij over de absurde gestrengheid over een limietverhoging van ocharme €1250. We houden de limiet op die kaart bewust laag ivm veiligheid. Maar jaarlijks tijdens de vakantie willen we die verhogen ivm boekingen. In het verleden verliep dat zonder probleem. Maar nu hebben ze de procedure dus verstrengd. Nogmaals: voor €1250.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”