Waze nav App
- Data technicus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 144 keer
Wat is er tegenwoordig toch met waze. Alternatieve route werkt maar de helft van de tijd. Ofwel geeft hij geen routes terwijl er wel zijn ofwel geeft waze wel de routes. Vandaag zelfs dit beeld.
- Glodenox
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 62 keer
Die foutmelding lijkt er op te wijzen dat je de functie niet mag gebruiken terwijl je aan het rijden bent. Aangezien het kiezen van een andere route veel van je aandacht van de weg haalt, zou ik dat nog wel kunnen begrijpen. Dan zou het eerder een bug zijn dat je het soms wel kan gebruiken. Maar dat is slechts een gok van mij, ik ken de werking van de app niet goed genoeg op dat vlak.
- Data technicus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 144 keer
Ik heb het altijd kunnen gebruiken maar de laatste tijd doet het raar via android auto.
- Glodenox
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 62 keer
Als het consistent die foutmelding geeft als je in beweging bent op het moment van de melding en je dit vroeger nooit zag tijdens het in beweging zijn, vermoed ik dat het een recente aanpassing gaat zijn. Ik heb even in de recente changelogs gekeken, maar kon daar zo niet meteen iets terugvinden. Dat systeem heeft eind 2024 een hele herwerking gekregen, daarna zie ik geen relevante zaken rond de "alternate routes" functie.
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Een tankstation in mijn buurt heeft al jaren geen euro 98 meer, maar toch staat daar elke keer weer een prijs voor de 98. Kan dat niet tegen gehouden worden?
Dokter Snellaertstraat 36, 8500 Kortrijk

Daarnaast is er een ander tankstation waar de prijzen zogezegd dagelijks door een "3th party" worden ingevuld, maar die zijn elke keer compleet fout:
Marksesteenweg 23, 8500 Kortrijk
Dokter Snellaertstraat 36, 8500 Kortrijk

Daarnaast is er een ander tankstation waar de prijzen zogezegd dagelijks door een "3th party" worden ingevuld, maar die zijn elke keer compleet fout:
Marksesteenweg 23, 8500 Kortrijk
-
JAMIN001
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 14 keer
Is de smartphone op dan moment verbonden met je wagen?Tomby schreef: 4 maanden geleden Vandaag heb ik ineens geen Favorites meer in mijn Android app. Op IOS heb ik ze wel nog, dus ze zitten (gelukkig) nog zeker in mijn account.
Nog mensen met dit probleem ?
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
- Bedankt: 756 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Geen idee wat het de laatste tijd is, maar een navigatie afbreken via android auto is hit en miss. Meer miss dan hit - je moet tot soms 10x op het Xje duwen eer er reactie krijgt van Waze
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
-
Tomby
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 1392 keer
- Bedankt: 510 keer
Ik heb de helft van de keren voor dat Waze totaal niet reageert via Android Auto. Dat is niet alleen met het X-je, maar bvb ook wanneer ik naar Favorites wil gaan. De enige oplossing is steevast kabeltje uittrekken en terug insteken. Of zoals iemand hier lang geleden eens zei: naar de apps gaan en een andere app selecteren (bvb Google Maps) en dan terug Waze selecteren. Maar dat vind ik omslachtiger.devilkin schreef: 4 maanden geleden je moet tot soms 10x op het Xje duwen eer er reactie krijgt van Waze
Ik weet overigens nog altijd niet dat de oorzaak Waze is, Android Auto, mijn Galaxy S21 of mijn Mercedes.
-
bruma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 97 keer
Ik heb gemerkt dat er een lijst van (recente) locaties wort getoond met erboven 'ga rijden'.Tomby schreef:Ik heb de helft van de keren voor dat Waze totaal niet reageert via Android Auto. Dat is niet alleen met het X-je, maar bvb ook wanneer ik naar Favorites wil gaan. De enige oplossing is steevast kabeltje uittrekken en terug insteken. Of zoals iemand hier lang geleden eens zei: naar de apps gaan en een andere app selecteren (bvb Google Maps) en dan terug Waze selecteren. Maar dat vind ik omslachtiger.devilkin schreef: 4 maanden geleden je moet tot soms 10x op het Xje duwen eer er reactie krijgt van Waze
Ik weet overigens nog altijd niet dat de oorzaak Waze is, Android Auto, mijn Galaxy S21 of mijn Mercedes.
De app blokkeert wanneer je er een van selecteert, je moet wachten tot de melding 'ga rijden' verdwijnt om iets te selecteren.
Vervelend als je aan een uitrit komt waar je 3 alternatieve routes hebt je de melding krijgt dat je tijdens het rijden de alternatieve routes niet kunt opvragen. Zo wordt een gps app waardeloos.
Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk
-
DidierS
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 30 keer
Hier heb ik hetzelfde met de combinatie Waze, Android Auto, Oneplus Nord 3, Citroën. Ik denk dat we dus met redelijke zekerheid de auto en de GSM kunnen uitsluitenTomby schreef: 4 maanden geleden Ik weet overigens nog altijd niet dat de oorzaak Waze is, Android Auto, mijn Galaxy S21 of mijn Mercedes.
- Dafke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
- Bedankt: 157 keer
Hier ondertussen regelmatig last van dat de kaart in Waze via CarPlay zwart wordt. In de app op de telefoon zelf werkt alles correct.
Ik heb het getest in mijn wagen en daar heb ik hetzelfde probleem. Daarna ook op de motor via CarPlay getest en opnieuw hetzelfde issue.
Als ik de app op de iPhone volledig afsluit en opnieuw open, werkt het soms weer, maar ook niet altijd. Deze morgen werd de kaart na amper één minuut opnieuw zwart.
Toch eens rondgevraagd en verschillende kameraden blijken exact hetzelfde probleem te hebben.
Dus het lijkt eerder een probleem van Waze zelf dan van de wagen of motor.
Ik heb het getest in mijn wagen en daar heb ik hetzelfde probleem. Daarna ook op de motor via CarPlay getest en opnieuw hetzelfde issue.
Als ik de app op de iPhone volledig afsluit en opnieuw open, werkt het soms weer, maar ook niet altijd. Deze morgen werd de kaart na amper één minuut opnieuw zwart.
Toch eens rondgevraagd en verschillende kameraden blijken exact hetzelfde probleem te hebben.
-
blaatpraat
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik bevestig dit probleem ook helaas.
- silentkiller
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 111 keer
Heb het probleem ook, zowel in mijn wagen als die van mijn vrouw (iPhone 17 en iPhone 16).
Op reddit vond ik dat als je in carplay kiest voor 'settings' (dus van carplay/iOS zelf) en daar 'smart zoom' uit zet, het terug werkt.
Voor mij helpt dit.
De lettertjes worden iets kleiner maar liever dat dan geen kaart..
Op reddit vond ik dat als je in carplay kiest voor 'settings' (dus van carplay/iOS zelf) en daar 'smart zoom' uit zet, het terug werkt.
Voor mij helpt dit.
De lettertjes worden iets kleiner maar liever dat dan geen kaart..
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
- Bedankt: 789 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die functie dient om de kaartweergave aan te passen aan de diverse schermformaten van wagens. Helaas werkt het vaak niet goed en ben je beter af met het niet te gebruiken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 59 keer
Ik merk als ik op de home screen zit van CarPlay (waar verschillende dingen getoond worden, bv Waze, muziek, enz) dat Waze niet laadt, maar als ik er dan op klik (dat het dan het volledige scherm inneemt) werkt het wel, en dan kan ik terug gaan naar de home screen.
Is dit wat jullie ook voor hebben? of is het zelfs als de Waze open is op het volledige scherm dat het niet werkt?
Is dit wat jullie ook voor hebben? of is het zelfs als de Waze open is op het volledige scherm dat het niet werkt?
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
- silentkiller
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 111 keer
hier werkt het niet als Waze op het volledig scherm is
@Dizzy ja, dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik, maar het is wel een tijdelijke fix voor het probleem
@Dizzy ja, dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik, maar het is wel een tijdelijke fix voor het probleem
- testertje
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 72 keer
Verleden week op reis geweest met de auto en wou Waze nog eens een kans geven.
Wat me onmiddellijk opnieuw naar Google Maps liet overstappen was dat de aanwijzing om bijvoorbeeld af te slaan, of afrit te nemen letterlijk heel kort voor de bocht was.
Ik had verwacht dat de aanwijzing een (paar) honderd meter voor zoiets zou zijn, maar ik moest bijna altijd inkappen om nog op tijd te zijn.
Is er ergens een instelling dat ik kan wijzigen of ben ik de enige die hier last van heeft in Waze?
Wat me onmiddellijk opnieuw naar Google Maps liet overstappen was dat de aanwijzing om bijvoorbeeld af te slaan, of afrit te nemen letterlijk heel kort voor de bocht was.
Ik had verwacht dat de aanwijzing een (paar) honderd meter voor zoiets zou zijn, maar ik moest bijna altijd inkappen om nog op tijd te zijn.
Is er ergens een instelling dat ik kan wijzigen of ben ik de enige die hier last van heeft in Waze?
Victory Not Vengeance
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 263 keer
Normaal geeft Waze 3x een instructie te beginnen vanaf 1,5 km, 800 meter en 400 meter dacht ik (op snelwegen).
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Waze geeft aan vanaf wanneer je te laat bent, niet vanaf wanneer je de afrit kan gebruiken.testertje schreef: 1 maand geleden Ik had verwacht dat de aanwijzing een (paar) honderd meter voor zoiets zou zijn, maar ik moest bijna altijd inkappen om nog op tijd te zijn.
Als waze dus zegt afrit 9 over 1km, ben je over meer dan 1km de afrit voorbijgereden.
Eens je dat snapt, is er met die aanduiding niets mis.
- testertje
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 72 keer
Die 3x melding heb ik nog nooit meegemaakt.
De eenmalige melding kwam een paar meter voor de afrit.
Na een paar keer had ik het wel gehad.
Misschien dat ik de app eens moet herinstalleren.
De eenmalige melding kwam een paar meter voor de afrit.
Na een paar keer had ik het wel gehad.
Misschien dat ik de app eens moet herinstalleren.
Victory Not Vengeance
- Dafke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
- Bedankt: 157 keer
Ondertussen lijkt het gefixed met de laatste update. Hier al 2 dagen geen last meer gehad.Dafke schreef: 1 maand geleden Hier ondertussen regelmatig last van dat de kaart in Waze via CarPlay zwart wordt. In de app op de telefoon zelf werkt alles correct.
35B0758B-0766-4768-BA27-EBCB82A8E892.JPEG
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 59 keer
Bij mij is het probleem dat ik ervaarde ook opgelost na de laatste app update.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
-
Jap
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 15 keer
https://techpulse.be/nieuws/501507/via- ... e-stoppen/
Het probleem dat hier beschreven wordt, ervaar ik ook al maanden. Ongelooflijk irritant en, zoals het artikel aangeeft, inderdaad ook gevaarlijk.
Het probleem dat hier beschreven wordt, ervaar ik ook al maanden. Ongelooflijk irritant en, zoals het artikel aangeeft, inderdaad ook gevaarlijk.