Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
-
akira02
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Inderdaad. Onlangs naar Orange gegaan en weer terug naar Hey omdat ik nog 10 euro betaalde, maar dat was dus net toen het nog 25gb was. Ik zou weer hetzelfde kunnen doen, maar eerst zien of hey pro-rata facturen automatisch verrekend wanneer je vertrekt.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 148 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Bel eens voor de promo en als je goede medewerker hebt geven je die de korting en probeer anders andere dag
Wel binnen kantoor uren proberen meer kans
Wel binnen kantoor uren proberen meer kans
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
- Kun
- Premium Member

- Bedankt: 36 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Letterlijk een maand later betaal je nu weer €11 voor 80 GB data.Kun schreef: 3 maanden geleden Geen idee of het nuttig is om een nieuwe topic te starten, maar de 80 GB voor €14 abonnement (Mobile L) bestaat niet meer.
Het is nu 50 GB voor €11 i.p.v €14.
Ik ga eerlijk zijn, ik vraag me af wat er gebeurt in hun hoofdkwartier. Dit is echt heel onnozel.
Internet + TV: Telenet
- buthead
- Elite Poster

Vermoeden
Veel nieuwe klanten, achterstand wegwerken enz en go again
Veel nieuwe klanten, achterstand wegwerken enz en go again
Internet = Hey Telecom
-
satsurfer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 712 keer
- Bedankt: 427 keer
Na in mei te bellen om mijn M naar L om te zetten (4 € korting internet+mobiel) en 30 GB. Terug gedownscaled. kreeg 14-5 € levenslang -10%= 7.60 €. Niet de 5 € die mondeling beloofd werd.
Vrijdag technische dienst gebeld voor trage mobiele verbinding. 'heb je nog vragen?' ja, ik wil mijn tariefplan aanpassen.
Ondanks de argumenten, kwam het erop neer dat ik al heel weinig betaalde en dat ik niet moest klagen. en die 10 GB extra die ik vroeger had, zou ik kwijt zijn.
Dag nadien nog eens via chat geprobeerd. Terug mijn 25 +10 GB data....Zonder dat ik iets vroeg, kreeg ik 2 € extra levenslange korting..(de huidige promo van 9->7 €)- mijn 5€ levenslange korting
Elke keer zeiden ze: je kan promo's niet combineren of nieuwe promo's krijgen. Hier blijkt dit dus wel?
Vrijdag technische dienst gebeld voor trage mobiele verbinding. 'heb je nog vragen?' ja, ik wil mijn tariefplan aanpassen.
Ondanks de argumenten, kwam het erop neer dat ik al heel weinig betaalde en dat ik niet moest klagen. en die 10 GB extra die ik vroeger had, zou ik kwijt zijn.
Dag nadien nog eens via chat geprobeerd. Terug mijn 25 +10 GB data....Zonder dat ik iets vroeg, kreeg ik 2 € extra levenslange korting..(de huidige promo van 9->7 €)- mijn 5€ levenslange korting
Elke keer zeiden ze: je kan promo's niet combineren of nieuwe promo's krijgen. Hier blijkt dit dus wel?
- keerekeerweere
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik had een promo van 10,- voor 40gb. Dat was een systeem waarbij je na x maanden telkens 10gb data extra volume kreeg (dus 10-20-30-40) als je lang genoeg klant bleef.
Na de promo’s van april 2 mobiele abonnementen proberen over te schakelen, ging niet wegens te druk tijdens de promo periode.
In mei nog eens geprobeerd, promo was eigenlijk al voorbij en nieuwe promo was iets minder voordelig.
Mijn verhaal gedaan dat het niet lukte tijdens de promo. Geen probleem, we passen toch de promo voorwaarden toe.
Ik ging er dus van uit die promo van 7 eur,- voor 35gb (be/eu) te hebben…
Bij de eerste factuur blijkt dit 2 eur per maand te zijn…. Zal maar niet te hard roepen.
Dus van 20,- eur naar 4 maand voor de 2 abbo’s, mag eventjes zo blijven nu
Na de promo’s van april 2 mobiele abonnementen proberen over te schakelen, ging niet wegens te druk tijdens de promo periode.
In mei nog eens geprobeerd, promo was eigenlijk al voorbij en nieuwe promo was iets minder voordelig.
Mijn verhaal gedaan dat het niet lukte tijdens de promo. Geen probleem, we passen toch de promo voorwaarden toe.
Ik ging er dus van uit die promo van 7 eur,- voor 35gb (be/eu) te hebben…
Bij de eerste factuur blijkt dit 2 eur per maand te zijn…. Zal maar niet te hard roepen.
Dus van 20,- eur naar 4 maand voor de 2 abbo’s, mag eventjes zo blijven nu
Proximus Internet giga fiber 2000/200 - (1874 Down/395 Up) - Digi 4G+ backup - OPNSense
- buthead
- Elite Poster

Denk dat we een record hebben voor mobiel abbo heel netjes
aanhouder wint

aanhouder wint Internet = Hey Telecom
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Kan je hier vinden:
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... t-2024.pdf
Samengevat:
Proximus: 40-50%
Orange: 30-40%
Telenet: 20-30%
Overig: 1.8%
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... t-2024.pdf
Samengevat:
Proximus: 40-50%
Orange: 30-40%
Telenet: 20-30%
Overig: 1.8%
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
Steven_09
- Plus Member

- Bedankt: 74 keer
Om het ook nog even over het Mobile S abonnement van 5 euro/mnd te hebben: dit is nu blijkbaar geen 'tijdelijke promo, enkel voor nieuwe activaties' meer, maar gewoon onderdeel van het aanbod. Wellicht betekent dit ook dat bestaande klanten nu wel kunnen overstappen naar dit aanbod zonder eerst te moeten opzeggen en weer klant te worden.
-
Dixit
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij mij alvast niet. Ik zie bij M 'huidige abonnement' staan. Dat klopt. Wisselen kan alleen naar L of hoger.
Spijtig wel.
Ik had graag gewisseld naar S met mijn €5 korting levenslang en 10 Go extra.
Kwestie van die twee rakkers met hun abo van €2 weer te kloppen.
Spijtig wel.
Ik had graag gewisseld naar S met mijn €5 korting levenslang en 10 Go extra.
Kwestie van die twee rakkers met hun abo van €2 weer te kloppen.
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 59 keer
Lijkt mij ergens logisch dat je een €5 abonnement niet kunt nemen als je €5 korting levenslang zou hebben (en zou willen houden).
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
-
satsurfer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 712 keer
- Bedankt: 427 keer
@nerph het lijkt me even logisch, dat je geen abbo van 9 € voor 2 € kan krijgen.
@Dixit Russische Roulette. Je hebt meer kans om een botte, overwerkte Nederlander aan de lijn te hebben....die ziet dat je al die kortingen krijgt, en er persoonlijk moeite mee heeft, dat je voor 0 € een abbo krijgt....Veel succes.
@Dixit Russische Roulette. Je hebt meer kans om een botte, overwerkte Nederlander aan de lijn te hebben....die ziet dat je al die kortingen krijgt, en er persoonlijk moeite mee heeft, dat je voor 0 € een abbo krijgt....Veel succes.
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 59 keer
€2 is dan toch nog iets van inkomen voor hey, ze gaan nooit abonnementen gratis weg geven.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
-
NickG
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik wilde ook graag een mobile M omzetten naar mobile S, maar dat lijkt inderdaad (nog steeds) niet te kunnen. Ik betaal momenteel 7€ voor M (9-2€ promo), maar die promo wil ik laten vallen en gewoon de standaard mobile S voor 5€. Begrijp niet helemaal waar het probleem zit hiermee. OK, 2€ minder inkomsten, maar ik kan potentieel ook maar 15GB data kosten bij S, en geen 35GB zoals bij M. Da's toch ook een "kost" minder/besparing voor Hey?
Ik heb 4 SIMs voor het gezin, 3x een Mobile S voor 5€ en één keer dus die M voor 7€. Dat doet pijn aan mijn ogen, en 4*5€ voor het ronde bedrag van 20€ zou veel beter zijn voor mijn OCD
Ik heb 4 SIMs voor het gezin, 3x een Mobile S voor 5€ en één keer dus die M voor 7€. Dat doet pijn aan mijn ogen, en 4*5€ voor het ronde bedrag van 20€ zou veel beter zijn voor mijn OCD
- buthead
- Elite Poster

Ze moeten je laten veranderen is tevens wettelijk.
Probeer eens te bellen ervoor misschien helpen ze je verder is altijd geluk hebben.
Probeer eens te bellen ervoor misschien helpen ze je verder is altijd geluk hebben.
Internet = Hey Telecom
-
Flippi
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 114 keer
En als het niet gaat even tijdelijk overschakelen naar een andere goedkope operator en dan terug.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
-
NickG
- Elite Poster

Via chat geprobeerd, en 2x bevestiging gekregen dat dit niet mogelijk is, zelfs niet toen ik aangaf dat nergens Mobile S als promo wordt aangegeven en naar mijn idee dus beschikbaar zou moeten zijn voor alle klanten.Flippi schreef: 2 weken geleden En als het niet gaat even tijdelijk overschakelen naar een andere goedkope operator en dan terug.
Overstappen en weer terug kan ik principieel niet doen. Dat is gewoon verspilling van tijd en resources. Ben nog even in dubio of dit een mailtje via de ombudsman waard is. Principieel eigenlijk wel, anderzijds is het wel veel moeite om die 2€ te besparen en het mooie ronde bedrag van 20 op mijn maandelijkse factuur te zien
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 203 keer
Hier zit ik ook te twijfelen of ik dit bij ombudsman zou leggen voor onderzoek.
Heb het zelf ook deze week eens geprobeerd en kreeg een droog antwoord "de aanpassing is niet mogelijk in ons systeem". Ikzelf kan het moeilijk geloven, denk dat dit eerder interne instructie is van hun servicedesk dat ze geen downgrades mogen uitvoeren naar S.
Dus maw, ze pushen het publiek enkel naar hun duurdere producten.
Heb het zelf ook deze week eens geprobeerd en kreeg een droog antwoord "de aanpassing is niet mogelijk in ons systeem". Ikzelf kan het moeilijk geloven, denk dat dit eerder interne instructie is van hun servicedesk dat ze geen downgrades mogen uitvoeren naar S.
Dus maw, ze pushen het publiek enkel naar hun duurdere producten.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
NickG
- Elite Poster

Ik heb het formulier op ombudsmantelecom.be toch maar ingevuld. Ga er verder niet veel meer tijd aan besteden, maar een mens moet zijn principes verdedigen 
//UPDATE: mailtje gekregen dat mijn klacht ontvankelijk is en bemiddeling onmiddelijk opgestart wordt. Ik heb een dossiernummer, contactgegevens en een link om status op te volgen in webinterface. Dat werkt eigenlijk wel vlot en beter dan verwacht
//UPDATE: mailtje gekregen dat mijn klacht ontvankelijk is en bemiddeling onmiddelijk opgestart wordt. Ik heb een dossiernummer, contactgegevens en een link om status op te volgen in webinterface. Dat werkt eigenlijk wel vlot en beter dan verwacht
-
NickG
- Elite Poster

En een nieuwe update: mijn bestaande mobile m is overgezet naar mobile s zonder overstap, mét levenslang 2 euro korting (daar had ik trouwens niet om gevraagd). Jammer dat dit moet via de ombudsman, kost allemaal tijd en geld. Maar eind goed, al goed!
- buthead
- Elite Poster

Goed om te horen dat het wel gelukt is jammer genoeg via omweg maar de 2 euro zal de geste zijn, normaal dienen ze altijd wel iets te geven ter “compensatie”
Helemaal eens principes
Helemaal eens principes
Internet = Hey Telecom
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 263 keer
Ik heb het L abo ook aan 7€/maand door de combinatie van de korting van 3€/maand + 30GB extra en de multiproduct korting van 4€ voor internet. Zo zakte ik dus van 14 naar 7 €/maand (en dus nog eens 80GB ipv 50GB). Dan nog te weten dat ik ook die 10€ korting op vast internet ook nog heb. Van de oorspronkelijke 53€ voor die combinatie betaal ik dus 36€/maand.
Bij Hey is dus alles mogelijk, maar het hangt echt af bij wie je daar terecht komt.
Bij Hey is dus alles mogelijk, maar het hangt echt af bij wie je daar terecht komt.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er zit m.i. gewoon een goedkope en doeltreffende marketingstrategie achter.Vaganzza schreef: 1 dag geleden Bij Hey is dus alles mogelijk, maar het hangt echt af bij wie je daar terecht komt.
Door de zagers en bodemschrapers enkele euro'tjes korting te geven, creëren ze HEY-ambassadeurs die reclame gaan maken voor HEY op fora en sociale media. Ze geven dat natuurlijk niet meteen aan iedereen want dan voelen de ambassadeurs zich niet meer 'speciaal' en stopt de gratis reclame.
En dat werkt prima zo te lezen