Daar kan je als bewoner niets aan doen, maar je ondervindt er wel hinder van. Exact het punt van qless
Wegpiraten
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
- Bedankt: 789 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Heb toch liever wat geluid dan lijken voor mijn voordeur maar wie ben ik?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
- Bedankt: 382 keer
Nimby punt.
Zoals gezegd, dan ijver je voor geen snelheidsremmers in je buurt maar voor een trajectcontrole.
En dan krijg je weer commentaren van anderen.
Goed doen voor iedereen zit er echt niet in.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik heb natuurlijk geen zicht op wie jij allemaal tegenkomt maar dat betekent ook niet dat ik het met die stelling oneens ben.cadsite schreef: 1 maand geleden Ik moet de eerste nog tegenkomen die tegen een trajectcontrole is voor zijn deur.
Maar dat was mijn eerdere punt niet eens.
=>
In de media tig voorbeelden te vinden van "argumenten" tegen trajectcontroles (en andere verkeerscontroles). Van "betutteling" tot "geldgraaiers" enz.Ivob schreef:En dan krijg je weer commentaren van anderen.
Goed doen voor iedereen zit er echt niet in.
(lokale) Beleidsmakers die inzetten op meer verkeersveiligheid riskeren zelfs stemmenverlies.
Sol Invictus!
- Petrikske
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 792 keer
- Bedankt: 161 keer
Probleem met verkeersdrempels is dat er geen eenlijnigheid is.
Zo kan je soms als het ware de max toegelaten snelheid aanhouden terwijl je bij andere drempels je snelheid als het ware moet verlagen tot stapvoets wil je geen schade aan jezelf, je passagiers en of je voertuig.
Ander vervelend punt is dat weggebruikers die drempels durven nemen door vol in de remmen te gaan om nadien met gierende banden weer op te trekken om verloren tijd in te halen.
Dan lijken me trajectcontroles in ieder geval rustgevender voor de omwonenden.
Zo kan je soms als het ware de max toegelaten snelheid aanhouden terwijl je bij andere drempels je snelheid als het ware moet verlagen tot stapvoets wil je geen schade aan jezelf, je passagiers en of je voertuig.
Ander vervelend punt is dat weggebruikers die drempels durven nemen door vol in de remmen te gaan om nadien met gierende banden weer op te trekken om verloren tijd in te halen.
Dan lijken me trajectcontroles in ieder geval rustgevender voor de omwonenden.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
qless
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Die snelheidsremmers zijn niet alleen irritant (door hardrijders die hard moeten remmen en weer vol gas optrekken), maar bij verkeersdrempels veroorzaken die ook schade aan huizen, en bij verkeerssluizen heb je het effect dat mensen moeten stoppen voor tegenliggers zelfs als ze de juiste snelheid rijden en dus ook moeten remmen en weer optrekken.
MV 1000/500 on Fiberklaar
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
AMD Ryzen 7 9700X 64GB/4TB 5070Ti 16GB
Ugreen DXP6800 Pro 64GB/72TB+2x2TB
https://arnoraps.be
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
AMD Ryzen 7 9700X 64GB/4TB 5070Ti 16GB
Ugreen DXP6800 Pro 64GB/72TB+2x2TB
https://arnoraps.be
- Dizzy
- Elite Poster

Al deze opmerkingen zijn gewoon redenen waarom trajectcontroles beter zijn. Helaas niet overal mogelijk. Men kan wegen ook zo aanleggen dat snel rijden gewoon niet kan. Dat sommigen ondanks dat men duidelijk in een straat rijdt waar snel rijden niet gewenst is het toch doen is het zoveelste bewijs van de rotte mentaliteit.
Over de vluchtheuvels, daar is inderdaad veel verschil in. Ik ben net op een camping geweest en daar waren er heuvels die je bijna stilstaand moest nemen, tegen 30 was je wagen eraan. Ze waren dan ook nog eens amper zichtbaar en niet aangegeven. Die vluchtheuvels stoorden me niet en ik snap dat men daar rust wil en geen rally maar de heuvels aangeven was wel leuk voor mensen die er maar één keer op bezoek komen.
In de eigen straat was er veel te doen rond te snel rijden, het is immers een sluipweg. Er waren 2 vluchtheuvels. Na de klachten heeft men aangekondigd controles te doen. De heuvels zijn daarom... weggenomen zodat men de hardrijders makkelijker kan pakken. Ik ben er echter zeker van dat heel wat buren tegen de lamp gaan rijden
Het is een straat zonder voetpad noch fietspad. Zwakke weggebruikers dienen gebruik te maken van een ondiepe gracht.
Ik vrees dat de Belg het nooit zal leren en dat we pas verbetering krijgen als men niet meer moet rijden door zelfrijdende wagens. Ook dan zullen de wegpiraten de grootste gevaren zijn want totaal onvoorspelbaar gedrag.
Over de vluchtheuvels, daar is inderdaad veel verschil in. Ik ben net op een camping geweest en daar waren er heuvels die je bijna stilstaand moest nemen, tegen 30 was je wagen eraan. Ze waren dan ook nog eens amper zichtbaar en niet aangegeven. Die vluchtheuvels stoorden me niet en ik snap dat men daar rust wil en geen rally maar de heuvels aangeven was wel leuk voor mensen die er maar één keer op bezoek komen.
In de eigen straat was er veel te doen rond te snel rijden, het is immers een sluipweg. Er waren 2 vluchtheuvels. Na de klachten heeft men aangekondigd controles te doen. De heuvels zijn daarom... weggenomen zodat men de hardrijders makkelijker kan pakken. Ik ben er echter zeker van dat heel wat buren tegen de lamp gaan rijden
Ik vrees dat de Belg het nooit zal leren en dat we pas verbetering krijgen als men niet meer moet rijden door zelfrijdende wagens. Ook dan zullen de wegpiraten de grootste gevaren zijn want totaal onvoorspelbaar gedrag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- MaT
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 325 keer
https://www.hln.be/binnenland/na-alarmm ... ~a46e06b1/Petrikske schreef: 1 maand geleden Het ongeval en het opnieuw negeren van rode lichten en gesloten slagbomen enkele dagen later is een duidelijk signaal dat het heel grondig fout zit met het vervoer van onze kinderen.
Valt ook op dat veel begeleidsters plots de weg naar de media hebben gevonden, het lijkt dus wel de far west ons busvervoer.
Sommigen bestempelen dit dan als aandachts zoekers (terwijl ze anoniem getuigen..)
Dit blijkt voorlopig dus niet te kloppen. Sommige mensen zijn wel degelijk aandachtszoekers blijkbaar.
Ik blijf erbij dat voordat het onderzoek volledig afgerond is of we de beelden zelf kunnen beoordelen (wat vermoedelijk nooit gaat gebeuren), we misschien wat meer terughoudend moeten zijn met iemand meteen afschilderen als wegpiraat.
Ik heb al vaker berichten in de media gelezen van ongevallen waarvan ik meer weet of dichter bij betrokken ben dan de journalist waarvan ik dan denk: Dit klopt gewoonweg niet, dat lijkt verzonnen bladvulling, dit is wel een zeer simpele voorstelling,.., enz. Als de getuigenissen waar zijn is dat schandalig natuurlijk maar voorlopig zie ik geen hard bewijs daarvoor en dit voorval laat duidelijk zien dat niet alle getuigenissen te vertrouwen zijn. De enige die de feiten weergeeft zoals ze zijn is de camera en ook die toont niet het volledige plaatje.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- Dizzy
- Elite Poster

Je hebt gelijk dat men niet te snel moet oordelen maar er zijn gewoon teveel zaken die allemaal in dezelfde richting wijzen. Zoals ik al aangaf zijn er geen -tig mogelijke oorzaken en de meeste opties zijn al geschrapt. Daar komt bij dat de man geen al te beste reputatie had inzake rijgedrag en voordien ook al door de overweg of rood reed. Hij deed dat helaas een keer te veel. De verklaring van één van de inzittende die het wel overleefde gaat in exact dezelfde richting.
Je kan inderdaad getuigen krijgen die de zaken opblazen maar hier zijn het er teveel. Of de bus die opnieuw door de gesloten overweg reed van dezelfde firma was of niet speelt geen rol, de mentaliteit is duidelijk. Zelfs dezelfde dag liepen er alweer mensen door. Het is met uw verstand niet te begrijpen, zei Urbanus.
Over media heb je wel een punt want een bepaald medium dat schande sprak over een journaliste die het aandurfde om de vrouw van de chauffeur te interviewen is nadien zelf met de hetze tegen de man begonnen. Eens men wist dat het een moslim was, gingen alle remmen los terwijl dit niets met dit ongeval te maken heeft.
We zullen inderdaad het onderzoek afwachten maar ik zie niet in welke andere verklaring men zou kunnen vinden die dit ongeluk anders kan verklaren dan grote nalatigheid door de chauffeur en iedereen die hem heeft laten begaan.
Je kan inderdaad getuigen krijgen die de zaken opblazen maar hier zijn het er teveel. Of de bus die opnieuw door de gesloten overweg reed van dezelfde firma was of niet speelt geen rol, de mentaliteit is duidelijk. Zelfs dezelfde dag liepen er alweer mensen door. Het is met uw verstand niet te begrijpen, zei Urbanus.
Over media heb je wel een punt want een bepaald medium dat schande sprak over een journaliste die het aandurfde om de vrouw van de chauffeur te interviewen is nadien zelf met de hetze tegen de man begonnen. Eens men wist dat het een moslim was, gingen alle remmen los terwijl dit niets met dit ongeval te maken heeft.
We zullen inderdaad het onderzoek afwachten maar ik zie niet in welke andere verklaring men zou kunnen vinden die dit ongeluk anders kan verklaren dan grote nalatigheid door de chauffeur en iedereen die hem heeft laten begaan.
- Petrikske
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 792 keer
Haal je nu zelf niet enkele zaken door elkaar?MaT schreef: 1 maand geledenDit blijkt voorlopig dus niet te kloppen. Sommige mensen zijn wel degelijk aandachtszoekers blijkbaar.
De mail die blijkbaar niet blijkt te kloppen volgens infrabel is verstuurd door de werkgever.
De anonieme aangiftes zijn van begeleidsters die lijf en leden wilde behouden en dus niet meer samen wilde werken met de overleden chauffeur.
Dat desbetreffende vrouwen liever anoniem hun verhaal wilde doen kan ik begrijpen.
Toegevoegd na 15 uren 1 minuut 29 seconden:
Familie van Mohamed Reda (15) en hun advocaat Sven Mary dienen klacht in na dodelijk busongeval Buggenhout.
https://vrtnws.be/p.OvQoxORVy
Laat ons nu maar hopen dat de volledige waarheid naar boven mag komen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster

Doodrijder Strépy Paolo Falzone veroordeeld tot 27 jaar cel
Paolo Falzone is veroordeeld tot een celstraf van 27 jaar. Falzone reed op 20 maart 2022 in op een groep carnavalisten in Strépy-Bracquegies. Zijn passagier krijgt twee jaar cel.
Nadat de jury Paolo Falzone (38) vrijdag schuldig heeft verklaard aan doodslag op zeven mensen en poging tot doodslag op 79 anderen, kent de beschuldigde nu ook zijn straf. Het hof van assisen in Bergen heeft Falzone veroordeeld tot een celstraf van 27 jaar, zoals het openbaar ministerie had gevraagd. De maximumstraf bedroeg 30 jaar cel.
De rechter zei dat Falzone een “gek achter het stuur” was en noemde wat de man had aangericht “een echte oorlogssituatie”. De jury zag geen verzachtende omstandigheden voor de beschuldigde. Ze benadrukte zijn “minachtende gedrag jegens het menselijk leven”. Naast de celstraf worden ook zijn burgerrechten ingetrokken en moet hij een boete van 92.000 euro betalen.
De passagier, Antonino Falzone (geen familie van Paolo), werd veroordeeld tot 2 jaar cel met uitstel. De assisenjury veroordeelde hem wegens schuldig verzuim tegenover 59 mensen in nood, omdat hij na het ongeval geen enkele moeite deed om de slachtoffers te helpen.
De rechter noemde het voor beide mannen “heel noodzakelijk dat ze zich bezinnen over hun persoonlijkheid”.
Op 20 maart 2022 scheurde Paolo Falzone om 5 uur ’s ochtends met zijn BMW met 174 kilometer per uur door de bebouwde kom van Strépy en reed hij in op een groep carnavalisten die in een stoet op de straat liepen. Zeven mensen kwamen om, 36 anderen raakten gewond.
Op het proces werd vooral gediscussieerd over de vraag in hoeverre het ging om een ‘klassiek’ verkeersongeval, met ongewild dodelijke afloop, of – door het herhaalde extreme rijgedrag van Falzone – om bewuste doodslag. De jury oordeelde het tweede.
Paolo Falzone is veroordeeld tot een celstraf van 27 jaar. Falzone reed op 20 maart 2022 in op een groep carnavalisten in Strépy-Bracquegies. Zijn passagier krijgt twee jaar cel.
Nadat de jury Paolo Falzone (38) vrijdag schuldig heeft verklaard aan doodslag op zeven mensen en poging tot doodslag op 79 anderen, kent de beschuldigde nu ook zijn straf. Het hof van assisen in Bergen heeft Falzone veroordeeld tot een celstraf van 27 jaar, zoals het openbaar ministerie had gevraagd. De maximumstraf bedroeg 30 jaar cel.
De rechter zei dat Falzone een “gek achter het stuur” was en noemde wat de man had aangericht “een echte oorlogssituatie”. De jury zag geen verzachtende omstandigheden voor de beschuldigde. Ze benadrukte zijn “minachtende gedrag jegens het menselijk leven”. Naast de celstraf worden ook zijn burgerrechten ingetrokken en moet hij een boete van 92.000 euro betalen.
De passagier, Antonino Falzone (geen familie van Paolo), werd veroordeeld tot 2 jaar cel met uitstel. De assisenjury veroordeelde hem wegens schuldig verzuim tegenover 59 mensen in nood, omdat hij na het ongeval geen enkele moeite deed om de slachtoffers te helpen.
De rechter noemde het voor beide mannen “heel noodzakelijk dat ze zich bezinnen over hun persoonlijkheid”.
Op 20 maart 2022 scheurde Paolo Falzone om 5 uur ’s ochtends met zijn BMW met 174 kilometer per uur door de bebouwde kom van Strépy en reed hij in op een groep carnavalisten die in een stoet op de straat liepen. Zeven mensen kwamen om, 36 anderen raakten gewond.
Op het proces werd vooral gediscussieerd over de vraag in hoeverre het ging om een ‘klassiek’ verkeersongeval, met ongewild dodelijke afloop, of – door het herhaalde extreme rijgedrag van Falzone – om bewuste doodslag. De jury oordeelde het tweede.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat is natuurlijk een extreme zaak. Opgevoerde auto, extreem overdreven snelheid, inrijden op een groep mensen en niet onmiddellijk stoppen, geen hulp bieden..
Zowat alles wat je in het verkeer mis kan doen is hier gebeurd.
Bij andere extreme gevallen kwamen de chauffeurs er gemakkelijker van af, ik denk aan sjotterkes die in winkels binnen rijden of in sporthallen vliegen. Het enige verschil is dat daar toevallig geen doden vielen.
Zowat alles wat je in het verkeer mis kan doen is hier gebeurd.
Bij andere extreme gevallen kwamen de chauffeurs er gemakkelijker van af, ik denk aan sjotterkes die in winkels binnen rijden of in sporthallen vliegen. Het enige verschil is dat daar toevallig geen doden vielen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster

Is dat zo extreem? Is het niet gewoon het gevolg van jarenlang extreem laks beleid en de bijhorende extreem foute mentaliteit. Bekijk de topics rond verkeer hier en je ziet dat die mentaliteit nog erg breed gedeeld wordt. Snel rijden is precies een recht, anderen zijn vervelende obstakels en dan heb je de overheid die de arme wegpiraten wil pesten... door een extreem lage pakkans. De dader vond zijn gedrag niet extreem en liep er zelf mee te koop. Waarom is dat? Omdat het nog altijd als stoer gezien wordt om als een gek in het verkeer te gedragen. Rij een paar kilometer en je hebt gegarandeerd al een gek opgemerkt.
Wat goed is aan deze uitspraak is, is dat men erkent dat dit geen ongeval is maar iets dat wel verkeerd moest aflopen. De veroordeling is er niet enkel voor deze dader maar voor iedereen die het toestaat of vergoelijkt. Wie keek er naar de video's die deze gek maakte?
Wat goed is aan deze uitspraak is, is dat men erkent dat dit geen ongeval is maar iets dat wel verkeerd moest aflopen. De veroordeling is er niet enkel voor deze dader maar voor iedereen die het toestaat of vergoelijkt. Wie keek er naar de video's die deze gek maakte?
- depeje
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 45 keer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/15 ... -versperd/
Als autobestuurders en vrachtwagenchauffeurs eens afstand zouden houden op de snelweg zouden dit soort dingen veel minder vaak gebeuren. Elk half uur dat ik op een snelweg in Vlaanderen rij wordt ik in gevaar gebracht door bumberklevers. Op eender welke rijstrook.
Als autobestuurders en vrachtwagenchauffeurs eens afstand zouden houden op de snelweg zouden dit soort dingen veel minder vaak gebeuren. Elk half uur dat ik op een snelweg in Vlaanderen rij wordt ik in gevaar gebracht door bumberklevers. Op eender welke rijstrook.
- Dizzy
- Elite Poster

Ze zijn allemaal zo belangrijk dat ze geen seconde gemist kunnen worden, helaas zorgen ze op een seconde ervoor dat anderen hun geliefden voor altijd moeten missen. Vanmorgen fietser aangereden en zoontje van amper 3 overleden
maar ja, time is money.
- MaT
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 325 keer
Op welke basis zet je de chauffeur weg als wegpiraat?
Ik heb verschillende artikels hierover opgezocht en het enige wat ik voorlopig kan vinden is dat het gaat om een zeventiger die een negatieve alcohol- en drugstest aflegde. Voor de rest is er niets geweten.
Ik heb verschillende artikels hierover opgezocht en het enige wat ik voorlopig kan vinden is dat het gaat om een zeventiger die een negatieve alcohol- en drugstest aflegde. Voor de rest is er niets geweten.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- Dizzy
- Elite Poster

Er is inderdaad weinig geweten over het ongeval maar het blijft bijzonder dramatisch, ongeacht of de betrokken chauffeur al dan niet onder invloed was. Mijn punt was dan ook niet dat het hier om de zoveelste wegpiraat gaat maar wel dat de gevolgen van ongevallen zwaar kunnen zijn.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dizzy schreef: 1 week geleden Vanmorgen fietser aangereden en zoontje van amper 3 overledenmaar ja, time is money.
Je insinueerde wel met "time is money" dat de chauffeur zou gehaast geweest zijn. Dat noemt men vooroordelen hebben.Dizzy schreef: 1 week geleden Mijn punt was dan ook niet dat het hier om de zoveelste wegpiraat gaat maar wel dat de gevolgen van ongevallen zwaar kunnen zijn.
Bye, Maurice
- Dizzy
- Elite Poster

Juist, hij kan het kind ook heel traag doodgereden hebben maar dat maakt het uiteraard minder dramatisch. Mijn opmerking ging niet over 1 chauffeur maar een mentaliteit waarbij een paar seconden winst genoeg is om grote risico's te nemen. Over deze concrete zaak kunnen we geen uitsluitsel geven maar ik gok erop dat hij toch niet te voorzichtig is geweest.
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heel vroeg in de ochtend (rond 04h30-04h45 op weekdagen) zoeft hier op het voetpad altijd aan > 30km een krantenbezorger op een gemotoriseerde tweewieler voorbij.
Waarom op het voetpad ? Waarschijnlijk omdat in een straat met rijhuizen en bijna geen garages en volgeparkeerd, waar hij onmogelijk op de rijweg kan geraken zonder eerst na z'n krant te bezorgen rechtsom te keren.
50% van de nachten maakt ie me wakker
Was al eens van plan klacht in te dienen bij de
Waarom op het voetpad ? Waarschijnlijk omdat in een straat met rijhuizen en bijna geen garages en volgeparkeerd, waar hij onmogelijk op de rijweg kan geraken zonder eerst na z'n krant te bezorgen rechtsom te keren.
50% van de nachten maakt ie me wakker
Was al eens van plan klacht in te dienen bij de
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana