Mobiel soms onbereikbaar, data werkt wel

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
suikerboon
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Provider

Ik heb een Telenet ONE bundel waarbij 1 mobiel abbonement inbegrepen is. Andere GSMs zitten bij Hey omdat dit veel goedkoper is.

Helaas merk ik dat het nummer bij Telenet soms onbereikbaar is, de beller hoort wel de kiestoon en na X tijd, valt het terug op voicemail. De GSM zelf rinkelt niet. Hetzelfde met SMS. Die SMSen kunnen dan ineens uren later aankomen. Data werkt wel altijd.

Wat ik al geprobeerd heb:

- VoLTE/VoWiFi uitgezet
- Telefoon herstart en bijgewerkt
- Klantendienst gecontacteerd maar ze zien niets abnormaal

Ze gaan nu de SIM kaart vervangen maar als dat niet helpt is er niets dat nog kan worden geprobeerd denk ik?

Overstappen is lastig omdat de bundels niet meer kunnen wijzigen van een ONE... Daarnaast is het TV aanbod van Telenet nodig anders had ik veel meer keuze. Door de verplicht koppelverkoop met internet is afname van alle andere diensten van een andere provider lastig.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

ik heb datzelfde ervaren met proximus, en dat bleek wel degelijk aan de gsm zelf te liggen die op 2g "terugviel" voor voice (omdat volte niet goed werkte*) en blijkbaar geen "wake up" doet op 2g.
dus: telefoon actief, dan werkt het. telefoon ergens op tafel in "standby": dan werkt het niet, en idd de beller hoort het rinkelen, de gebelde hoort niks.
en data (3g en zelfs 4g) werkte inderdaad gewoon wel, alleen "volte" niet, en dat veroorzaakte dit gedrag

in principe zou de operator moeten kunnen nagaan in de historiek of je telefoon oproepen ontving via 2g of via volte, en dat zou je al wat meer duidelijkheid moeten kunnen brengen.

* ik had een aantal benodigde packages uninstalled via adb, waardoor volte niet meer volledig werkte en de gsm dus geen volte deed, maar enkel 2g/3g.
na het herinstalleren van deze packages, en volledige activatie van volte, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb dat ervaren met orange en toen lag hat aan de sim.
suikerboon
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Provider

Bedankt! Ik ga de SIM dan vervangen en ook eens terug VoLTE inschakelen. Hopelijk lost dat het op want voor de prijs mag de basisdienst wel werken :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”