Mijn werkgever duwt mij naar EEVEE om het thuisladen te vergoeden. Ik wil dat niet, want de waardes die EEVEE uitleest zijn van het voertuig en nooit die dat effectief langs de laadpaal zijn gepasseerd.
Via een ander topic zag ik dat ik als particulier (geen btw-nummer) mijn laadpaal kan laten beheren zonder kosten per maand voor mij bij Tap Electric.
De installatie is er al. Hier langs een Alfen laadpaal aan de muur die mijn eigendom is.
Iemand toevallig dit ook draaiende of weet hoe ik dan juist het CREG-TARIEF kan aanrekenen als ik laad met de laadpas van het werk? Ik raak wat in de war met hun tutorials
Instellingen Tap Electric
-
liegebeestig
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 85 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet dezelfde situatie maar ik ken tap electric en werk ook met een Alfen. Je hebt ace software nodig om het in te stellen en je lader wordt dan een semi publieke laadpaal, niet zichtbaar op de kaart als je dat niet wil.
Mag het van je werkgever?
Mag het van je werkgever?
-
KenVdB
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
De laadpaal is mijn eigendom. Dus daar doe ik mee wat ik wil.
Met de laadpas mag ik overal publiek laden. Zolang ik niet elke dag aan een snellader hang zijn ze gelukkig. Als we thuisladen willen ze echter geen bijkomende kosten doen aan een CPO en kiezen ze voor de rommel van EEVEE.
De laadpaal is al online bij Tap Electric. Ik struggle enkel nog met het instellen van het tarief aangezien ik particulier ben. Ik wil gewoon een vergoeding volgens de VREG-tarieven als ik de werkauto laat en meer niet.
De laadpas die ik gebruik voor het publiek laden is van Stroohm en zou erkend worden door Tap Electric
Met de laadpas mag ik overal publiek laden. Zolang ik niet elke dag aan een snellader hang zijn ze gelukkig. Als we thuisladen willen ze echter geen bijkomende kosten doen aan een CPO en kiezen ze voor de rommel van EEVEE.
De laadpaal is al online bij Tap Electric. Ik struggle enkel nog met het instellen van het tarief aangezien ik particulier ben. Ik wil gewoon een vergoeding volgens de VREG-tarieven als ik de werkauto laat en meer niet.
De laadpas die ik gebruik voor het publiek laden is van Stroohm en zou erkend worden door Tap Electric
-
KenVdB
- Plus Member

Ik heb volgende instellingen bij de btw, aangezien ik particulier ben.
Bij de instellingen voor het tarief heb ik het CREG tarief ingegeven. Is het zo correct?
(Afbeeldingen opnieuw toegevoegd 21:48u)
Bij de instellingen voor het tarief heb ik het CREG tarief ingegeven. Is het zo correct?
(Afbeeldingen opnieuw toegevoegd 21:48u)
Laatst gewijzigd door KenVdB 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
dupondje
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 55 keer
Uw screenshots zijn niet zichtbaar.
Maar tarief van Q2/2026 is 31,91. Dus gewoon daarop instellen? Uw werkgever zal wel een hoger bedrag betalen dan dat, beetje afhankelijk van roaming kosten etc.
Maar tarief van Q2/2026 is 31,91. Dus gewoon daarop instellen? Uw werkgever zal wel een hoger bedrag betalen dan dat, beetje afhankelijk van roaming kosten etc.
-
KenVdB
- Plus Member

Dat was inderdaad mijn vraag of het zo simpel is. De btw-plichting kan ik niet wijzigen, maar bij aanmaak van de account heb ik voor particulier gekozen.
Eigenlijk maakt met mij niet uit dat het duurder is. Ze verkiezen die EEVEE boven de maandelijkse kost van de CPO te betalen. Een abonnement voor een CPO kost volgens mij minder dan 10 euro per maand voor een bedrijf. Als ik elke maand 500kWh oplaad kost dit hun €50 per maand, sowieso meer dan de CPO kost.
Ik ben denk ik als ik de laadpaal zoals bovenstaande instel, geen electriciteit aan het doorverkopen en krijg gewoon mijn VREG vergoeding. Moet niet elke dag een screenshot pakken van mijn laadpaal en een correctie aan vragen bij EEVEE. Minder acties en werk, da's het belangrijkste.
Eigenlijk maakt met mij niet uit dat het duurder is. Ze verkiezen die EEVEE boven de maandelijkse kost van de CPO te betalen. Een abonnement voor een CPO kost volgens mij minder dan 10 euro per maand voor een bedrijf. Als ik elke maand 500kWh oplaad kost dit hun €50 per maand, sowieso meer dan de CPO kost.
Ik ben denk ik als ik de laadpaal zoals bovenstaande instel, geen electriciteit aan het doorverkopen en krijg gewoon mijn VREG vergoeding. Moet niet elke dag een screenshot pakken van mijn laadpaal en een correctie aan vragen bij EEVEE. Minder acties en werk, da's het belangrijkste.
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
- Bedankt: 382 keer
Om de maximale fiscaal vrijgestelde vergoeding van werkgevers aan werknemers te bepalen hanteert de FID Fin niet het VREG tarief maar het CREG tarief en dit per kwartaal. Deze kwartaal kWh-vergoeding is een all in maximaal tarief.KenVdB schreef: 2 maanden geleden Ik ben denk ik als ik de laadpaal zoals bovenstaande instel, geen electriciteit aan het doorverkopen en krijg gewoon mijn VREG vergoeding.
Dat maximale tarief is van toepassing voor iedereen in het Gewest die gebruik maakt van een salarisauto met vergoeding voor thuisladen.
De wijze van vergoeding (backoffice) wordt bepaald in de carpolicy overeengekomen tussen werkgever en werknemer. Of je daar als werknemer (eenzijdig) van kan afwijken hangt af van de voorwaarden gesteld in de carpolicy overeenkomst.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
ahrand
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 40 keer
Nog een voordeel van deze manier van werken is dat vrienden en familie, met hún laadpassen, ook kunnen komen laden bij jou thuis. Zo is er geen onderlinge onderhandeling en/of afspraak over marges meer. De afrekening gaat gewoon via hun laadpas, of die privé is of via hun werkgever.