Muur trap hal schilderen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 18 keer

Hoe kan ik de muur van de trap hal rechts van de trap schilderen?
Is redelijk hoog die naar de zolder
Bijlagen
Bovenaan trap eerste verdieping
Bovenaan trap eerste verdieping
Trap naar eerste verdieping
Trap naar eerste verdieping
Zolder trap genomen de foto van bovenaan de trap
Zolder trap genomen de foto van bovenaan de trap
3341.jpg (4.19 KiB) 372 keer bekeken
beont
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat de veiligste manier is om een kleine stelling te plaatsen. (eens rondvragen of ergens huren)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

een rol op een lange stok...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Wat @Joe de Mannen zegt. Zo gebeurde het ook met onze hal.

Je kan ook werken met stelling die aan één zijde rust op trap maar dan wel andere zijde goed fixeren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer

een jetpack?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

of je zet een ladder op de trap tegen de muur en legt een balk van de bovenverdieping naar de ladder, oh ja, da's een stelling...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Ik heb een driehoek in hout getimmerd en daar kan ik dan een klein schuifladdertje opzetten. Staat superstevig op bestaande trap.
Met een klein beetje handigheid, 4 planken die je op maat zaagt en wat schroeven kan je dit makkelijk zelf
Heb zo al veel traphallen geschilderd
In bijlage 2 foto's van mijn timmerwerk :-D :-D
IMG20260429174630.jpg
IMG20260429174624.jpg
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Dat noemt men een trapbank.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Dat noemt men een trapbank.
Dat wist ik niet
Ik dacht dat ik een uitvinding had gedaan, een clever moment :lol: :lol: :lol: :lol:

even gezocht

je kan het ook kopen als je het niet zelf wilt timmeren

https://www.kabelshop.nl/Hailo-Trapplat ... 0405236_FL
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Nee, niets nieuws onder de zon, ik heb dat altijd geweten. We hadden er in verschillende maten (niet elke trap is even steil) en we had er ook die uitschuifbaar waren zodat die altijd paste.
Trouwens, zet een ladder op de verdieping er onder en leg een balk/plank van de trap naar ladder, je kan dan met een kleinere schuifladder tegen de muur aan alles aan en door de balk hoger/lager te leggen sta je steeds op de perfecte hoogte. Wel de trapbank goed tegen de leuning zetten zodat die niet kan wegkantelen als je op een schuifladder staat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
Bedankt: 276 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Test je steigeropstelling eerst eens op de begane vloer, zodat je kan inschatten of het stabiel en stijf genoeg is.

Bij het isoleren van onze zoldertraphal heb ik een OSB-3 plaat (van 1.8cm dik) in de lengte doormidden gezaagd en die 2 helften aan een balkje (van 6x8cm) vastgevezen met torx vijzen van 8cm + rondel, iedere 30cm. Dat gaf me een steigerplank die ik tussen de sporten van 2 ladders aan weerszijden kon plaatsen (op een rechte bordestrap weliswaar).

Die OSB plaat en balkje waren reststukken -- je kan ook een andere configuratie gebruiken, met 2 balkjes aan onderkant bijvoorbeeld (wat logischer is). Dat balkje aan de bovenkant was wel handig om ook constant met de voet te voelen of ik nog goed stond maar dat kan ook met een kleiner randje, natuurlijk.

Probeer altijd op rechte hoeken en waterpas te steunen zodat de krachten mooi verdeeld worden en niks wegschuift of omklapt als je je gewicht verplaatst. Het doorbuigen van de steigerplank creëert sowieso een druk naar de uiteinden toe. Let ook op met verfdruppels op je steigerplank want dat kan snel gevaarlijk glad worden.

Een afstandshouder om je ladder van de muur weg te houden is een fantastisch gerief die het werken op hoogte veel aangenamer maakt omdat je je lichaam dan over het uiteinde van de ladder kan houden en je zo beide handen vrij hebt. Dat kan hierbij ook helpen om de afstanden te beperken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”