Op basis van posts hier (viewtopic.php?p=1037585&hilit=zaram#p1037585, viewtopic.php?p=1036165&hilit=zaram#p1036165) kocht ik vorige week een UGC Fiber, Zaram XGS-PON module en fiber patch kabel.
De Proximus technieker kwam gisteren alles activeren en installeerde "voor de zekerheid" toch ook al de Proximus ONT en modem. Als ik de RJ45 van de ONT in mijn UGC Fiber steek, VLAN ID op 20 zet, dan werkt alles zoals verwacht. De XGS-PON module werkte niet, wat ik verwachtte aangezien iedereen precies toch zegt dat je die moet activeren via serienummer, dus nam ik contact op met klantendienst. En die komen nu terug:
Is dit iets recent? Zijn hier nog mensen die bij MV wel hun eigen ONT gebruiken?Als ik het goed begrijp ging het over je ONT en niet je modem? Want als het om je ONT gaat, dan is het niet mogelijk.
Je kan je eigen ONT niet aansluiten. De ONT is eigendom van Proximus en wordt beschouwd als onderdeel van onze infrastructuur. Je mag wel je eigen modem gebruiken als je dat wilt, maar nooit de ONT, dat is de regel.
Deze regel geldt voor alle klanten met Proximus-infrastructuur. Je moet de ONT gebruiken die wij tijdens de provisioning leveren. Helaas zijn er geen uitzonderingen. Dit maakt deel uit van onze netwerkinfrastructuur.
Edit: na een telefoontje met de helpdesk, is mijn Zaram module geregistreerd (weliswaar verkeerd, maar dat zal nu wel nog snel gefixt worden vermoed ik).