Nee, er wordt niet gecensureerd (ook de posts van emile51 waren niet weg)
Als je iets merkt kan je 1 CTRL-F5 proberen en als dat niet werkt maak een melding.

Nee, er wordt niet gecensureerd (ook de posts van emile51 waren niet weg)

Zelfs als je elektriciteit opwerkt met olie/gas, zal je minder nodig hebben dan bij brandstofauto's.neils1108 schreef: 3 maanden geleden Als we nu iedereen verplicht naar EV's laten gaan, gaan we nog meer fossiele brandstoffen nodig hebben om iedereen van stroom te voorzien, want ons elektriciteitsnet is nu al redelijk krap. Dus eigenlijk heeft het geen enkel nut.
Het gaat niet om "eeuwig Trump bashen", Trump is "wel vaker" gewoon een kwiet: er was een deal en dus een soort van vrede, waar we nu staan is op alle fronten erger.Matt555 schreef: 3 maanden geleden En door alweer te vervallen in de eeuwige Trump bashing , verliest men uit het oog dat we in de armen worden gedreven van een algemeen beschouwd Terroristische staat Iran .... en worden plots al die duizenden Iraanse afgeslachte betogers tegen hun Ayatollah regime ....VERGETEN .....leuk he'
En hoe ga je Iran ertoe bewegen?phil48 schreef: 3 maanden geleden Als je de dingen nu eens niet vanuit een anti-Trump standpunt bekijkt, maar vanuit een puur nuchter "hoe geraken we hieruit" standpunt, dan zul je toch hopen en beseffen dat OOK IRAN water bij de wijn doet, want anders komt er nooit een akkoord en nooit een oplossing voor dit conflict en daar lijdt tenslotte iedereen onder ???
Je leest wat je wil lezen natuurlijk.Wat ik hier echter vooral lees is "hoera, Trump heeft weer bakzeil gehaald, hij weet het niet meer, hij is mislukt..." - kan allemaal wel zijn, maar DAT brengt sowieso niet de oplossing hé - die ligt enkel in onderhandelen.
Gaat Trump een oorlog met China riskeren voor 1 olietanker?cptKangaroo schreef: 3 maanden geleden Als de Chinezen toch al wapens sturen naar Iran, dan kunnen ze evengoed militaire begeleiding voorzien voor hun tankers als antwoord op de aangekondigde Amerikaanse blokkade.
Er zijn veel te weinig militaire schepen om alle tankers in de schaduwvloot te begeleiden.cptKangaroo schreef: 3 maanden geleden Als de Chinezen toch al wapens sturen naar Iran, dan kunnen ze evengoed militaire begeleiding voorzien voor hun tankers als antwoord op de aangekondigde Amerikaanse blokkade.

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen... erop schieten ?Matt555 schreef: 3 maanden geleden Het Amerikaanse Centraal Commando (CENTCOM) heeft aangekondigd dat het op maandag 13 april om 16 uur (Belgische tijd) een blokkade zal instellen voor al het scheepvaartverkeer dat Iraanse havens binnenvaart of verlaat.
En die controles moest men een maand op voorhand aankondigen... wat een lachertje.sukkelaar schreef: 3 maanden geleden en de Iraanse belofte laten we dan controleren door bv het atoomagentschap?
ik ken een Amerikaanse president die na jarne onderhandelen zo'n regeling had met Iran

Ze gaan nogal wat schepen nodig hebben inderdaad, ik vermoed dat ze de schepen in kwestie gaan enteren zoals nu overal reeds gebeurd met schepen van de Russische schaduwvloot.

Iets wat ik reeds in het begin van de oorlag had verwacht... maar blijkbaar had Iran dergelijke wapens niet ?Petrikske schreef: 3 maanden geleden Tot er militairen op 1 van die schepen zitten en een manpad gebruiken om een US Blackhawk uit de lucht te schieten dan hebben we de poppen aan het dansen.
En ondertussen neemt het arsenaal aan massavernietigingswapen van die gek in Noord-Korea alsmaar toe... maar dat vind je blijkbaar prima ? Ik denk dat we allen beseffen dat het wachten is tot het op een dag eens grondig fout gaat daar... nee, in dat opzicht denk ik dat het streven van de US mbt Iran volledig terecht was (alleen aan de uitvoering schort een beetje).on4bam schreef: 3 maanden geleden Niemand stak een vinger uit naar Noord-Korea en nu ze kernwapens hebben EN ballistische raketten die de US zouden kunnen treffen steekt er zeker niemand een vinger naar uit.
Lees hierboven... het is vooral de combinatie kernwapen + gek regime dat iets rechtvaardigt.on4bam schreef: 3 maanden geleden Dus eigenlijk nog eens de vraag, wie geeft iemand (US/Israel) het recht om een ander (Iran) kernwapens te ontzeggen?

Oei, twijfel je er nog aan dat regimes zoals Noord-Korea en Iran niet "gek" zijn ? Laat ons het dan gewoon een "dictatuur" noemen.boonpwnz schreef: 3 maanden geleden Maar wie bepaald dat een regime gek is of niet? Vind het nogal gevaarlijk om zo iets te zeggen.

Kortom, niets dat aantoont dat hij effectief gezegd heeft dat het in het voordeel van de Amerikanen zou zijn.phil48 schreef: 3 maanden geleden Net als de commentaar van David Criekemans dus van deze ochtend op de website van HLN, wellicht paste die - bij nader inzien - toch niet echt in wat de krant van hem verwachtte. Ik kan het in ieder geval nergens meer terugvinden op hun site.
Ik heb geen problemen met Stef Wauters, wat je doet is de zender wat demoniseren omdat je op de inhoud niet kunt ingaan.phil48 schreef: 3 maanden geleden Zijn interventie in VTM-nieuws niet gezien, er zijn grenzen aan wat mijn intellegentie kan verdragen en daar gaan ze regelmatig onder de ondergrens, vooral als het Stef - ik geef voor de goeie verstaander tussen de lijnen door graag mijn eigen mening - Wauters is. Freek Braeckman en Catherine Moerkercke zijn gelukkig niet zo arrogant en dus net iets betere nieuwsankers - helaas moeten zij het vaak met de overschot, lees weekend - doen.
Maar Trump bewijst keer op keer dat je kernwapens moet hebben als je door hen niet aangevallen wilt worden.DarkV schreef: 3 maanden geleden Nee, Iran wil een atoomwapen en zal er alles aan doen om dat te bemachtigen... alle controles ten spijt.
Kun je niet hetzelfde zeggen van de VS op dit moment?DarkV schreef: 3 maanden geleden Oei, twijfel je er nog aan dat regimes zoals Noord-Korea en Iran niet "gek" zijn ? Laat ons het dan gewoon een "dictatuur" noemen.

Ik kan niet voor DarkV antwoorden, maar toch...boonpwnz schreef: 3 maanden geleden
We bombarderen al decennia Iran en dan vermoed je dat ze minder gek worden om het in jou woorden te zeggen?
Ja, want het is onmogelijk dat een krantenwebsite die de hele dag door updates geeft van een heet hangijzer items update, toevoegt of verwijdert. Als het er 's avonds niet (meer) staat, is het er niet geweest héboulder schreef: 3 maanden geleden
Kortom, niets dat aantoont dat hij effectief gezegd heeft dat het in het voordeel van de Amerikanen zou zijn.
boulder schreef: 3 maanden geleden
Noord-Korea heeft het, en zij worden met rust gelaten.
Iran, Venezuela, etc. niet.

phil48 schreef: 3 maanden geleden Ja, want het is onmogelijk dat een krantenwebsite die de hele dag door updates geeft van een heet hangijzer items update, toevoegt of verwijdert. Als het er 's avonds niet (meer) staat, is het er niet geweest hé
Het is vooral simplistisch dat je Groenland weglaat uit het lijstje.phil48 schreef: 3 maanden geleden Wel héél simplistisch hé. Ze hadden trouwens ook geen ballistische raketten, tot er eentje op Malta viel.
Je vergeet het pietluttige detail dat dat afsluiten er gekomen is als reactie op de aanval van de VS.phil48 schreef: 3 maanden geleden Iran blokkeert de wereldeconomie door de Straat van Hormuz af te sluiten, Noord-Korea doet af en toe wat experimenten, maar vooralsnog niks dat andere onschuldige landen schaadt - zoals zorgen dat de halve wereldbevolking in de economische problemen komt.

Je vergeet het pietluttige detail dat dat afsluiten er gekomen is als reactie op de aanval van de VS.

China zou via enkele achterpoortjes (andere landen) luchtafweer in de vorm van manpads leveren aan Iran.DarkV schreef: 3 maanden geledenIets wat ik reeds in het begin van de oorlag had verwacht... maar blijkbaar had Iran dergelijke wapens niet ?

Huh? Wakker worden zou ik zeggen. Natuurlijk zijn wij slippendragers van de VS. Het is niet omdat we niet goed weten hoe we ons moeten gedragen met de huidige president, dat wij geen deel uitmaken van 'het Westen'. Ook al 40 jaar volgen we de sancties tegen Iran. Ook onze leiders stonden en staan te springen van vreugde bij het uitvagen van de ayatollahs. (Franken om er eentje te noemen).phil48 schreef: 3 maanden geleden Zouden ze in Iran nog altijd niet weten dat quasi heel Europa anti-Trump is ?? En toch laten ze onze schepen niet door. Raar toch ??
Euh, two can play that game? Wie trekt de sanctiekaart zodra ze het gedacht hebben? Of tarrifs?De Amerikaanse vicepresident JD Vance beschuldigt Iran van "economisch terrorisme tegen de hele wereld"

Er was een deal, Trump heeft die zelf opgeblazen.DarkV schreef: 3 maanden geleden in dat opzicht denk ik dat het streven van de US mbt Iran volledig terecht was (alleen aan de uitvoering schort een beetje).
Dus de US mag geen kernwapens meer hebben?DarkV schreef: 3 maanden geleden het is vooral de combinatie kernwapen + gek regime dat iets rechtvaardigt.
Eerst begonnen de US en Israël met het aanvallen van Iran. Had Netanyahu het plan niet gepresenteerd aan de CIA en had Trump wél geluisterd naar zijn CIA, dan was de straat open, zoals voorheen.phil48 schreef: 3 maanden geleden Iran blokkeert de wereldeconomie door de Straat van Hormuz af te sluiten
We zouden dat perfect kunnen regelen met Iran, denk ik. Er zijn zo al Griekse tankers gepasseerd.

zo bekijk jij het, volgnes de Vs en en Israel is Iran de hoofdverantwoordelijke.phil48 schreef: 3 maanden geleden Nu straffen ze de hele wereld voor iets waar enkel de VS én Israël verantwoordelijk voor zijn.

phil48 schreef: 3 maanden geleden
Ik kan niet voor DarkV antwoorden, maar toch...
Even factcheken hé man - wie bombardeert al decennia Iran ?? De oorlog begon eind februari jl, niet decennia geleden![]()

Ik zou dat zo niet doen, maar de kans is wel groot dat een duurzame vrede onderhandeld zal zijn (zoals JCPOA ook was) en niet door nog meer bommen te gooien, of nog meer te dreigen, of ...phil48 schreef: 3 maanden geleden Dan gaan ze braaf aan de atatollahs vragen of die Straat weer open mag, zeker?

Militair is de US beter voorzien dan Europese landen, dus militair denk ik niet dat "de EU" ginder het verschil kan maken.phil48 schreef: 3 maanden geleden Het zijn dus wij die de gevolgen dragen en dringend iets zullen moeten doen, anders gaan wij tenonder aan de grootste energiecrisis ooit.

sukkelaar schreef: 3 maanden geleden Als de Vs effectief een chinees schip zou enteren zitten we in een direct conflict tussen grootmachten.