Moderatie van topics inzake kernenergie.

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 144 keer

Wat voor onvriendelijk topic is dit wel niet met alle verwijten naar elkaar toe. Waarom zou verwijten naar elkaar maken en naar een moderator omdat die een topic sluit.

Je moet eens op tweakers kijken als er zo een discussies zijn en het word persoonlijk naar elkaar verweten dan sluiten ze daar direct een topic. Zijt blij dat de moderators hier nog een nieuwe kans geven om er een nieuw topic over te laten beginnen want op vele andere forums laten ze dit niet toe.

En wat respect naar de moderators toe mag ook wel want ze doen dit wel allemaal op vrijwillige basis en steken er ook hun vrije tijd in die ze ook anders en nuttiger kunnen besteden.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 786 keer
Te Koop forum

Jongens ... Als we een clubke op café waren, dan waren we al lang buitengegooid hé! Wie vindt dit nog plezant? En dit allemaal gratis en voor niks in uw eigen vrije tijd? Zo verschrikkelijk moeilijk zullen onze levens ook weer niet zijn dat we elvendertig replies in een thread kunnen typen ... Go outside and touch grass, nee, echt, f*** for real, wij hebben net een retraite in Zweden gedaan en om dan in België terug te komen en te lezen waar mensen hun tijd insteken?!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 117 keer
Te Koop forum

Van mij mogen zulke welles nietes topics nog veel eerder sluiten.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1727 keer
Bedankt: 1651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Jack Daniels schreef: 4 maanden geleden Duidelijk. In een forum maatschappelijke discussie mag je trump een oranje clown noemen maar in een technische discussie mag je Ursula niet tante nonneke noemen, dat zou dan wel weer mogen in een maatschappelijke discussie. Of hoe zet ik als mod of admin de regels naar mijn hand zoals het mij uitkomt.
Je krijgt vanaf heden officieel de toestemming om Ursula tante nonneke te noemen op Userbase in de maatschappelijke discussies topics. Een mooi Belgisch compromis, toch? Om eerlijk te zijn: van mij mag je haar ook tante nonneke noemen in andere subfora. Het is nu niet dat de moderatoren met een vergrootglas op alle posts zitten en dan beslissen oranje clown < tante nonneke < roverhied < telenet. Er is geen hiërarchie en al zeker niet in de gebruikers. We zien jullie allemaal even graag.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

hoe schoon

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sukkelaar
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

liever tante jeanine

neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Data technicus schreef: 4 maanden geleden Wat voor onvriendelijk topic is dit wel niet met alle verwijten naar elkaar toe. Waarom zou verwijten naar elkaar maken en naar een moderator omdat die een topic sluit.
Het verwijten is onbegrijpelijk waarom. Begrijp dat er wat onenigheid is over de situatie. Ik zelf was nu persoonlijk niet akkoord met het sluiten en in plaats de mensen in kwestie aan te pakken, dus ja zelf vond ik ook dat ze iets te hardhandig hebben aangepakt. Maar ik denk dat deze mensen een heel druk leven hebben. Naast werk of gezin/familie ook nog eens een forum met honderden mensen die dagelijks sturen te modereren. Dat is straf. Een beetje respect is wel toch begrijpelijk niet? Ik begrijp volledig dat je niet akkoord gaat met de manier hoe dit misschien is gehandeld, maar daarvoor heb je geen enkele reden om elkaar te verwijten. Maar ik denk dat vele mensen hieruit een les kunnen trekken.
:beerchug:
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ordon schreef: 4 maanden geleden TL;DR.

Je bevestigd dus wat ik schreef.
In meer dan vierhonderd woorden en vierentwintig zinnen.

Geen bronnen.
Wat dit betreft: het is op Userbase toegelaten om een mening te posten, ook zonder bronnen. Daar zijn wat limieten aan, die je hier kan lezen: app.php/rules

Toegevoegd na 11 minuten 52 seconden:
neils1108 schreef: 4 maanden geleden Ik denk nu wel in een categorie als maatschappelijke discussie iedereen toch zijn standpunt/mening mag geven over bepaalde dingen voor of tegen, toch? Anders zou het ook niet maatschappelijke discussie heten... Dus als er een keer standpunten van beide partij worden uitgewisseld is het ook te verwachten dat het mogelijks eens kan clashen. Het blijft nog steeds spijtig dat daarvoor een hele topic moet gesloten worden. Is er geen tijdelijke ban of mute optie. Zodat het topic voor degenen die willen openblijft en de stoorders worden gemute of tijdelijk verbannen.

(Ging over het algemeen, niet alleen over dit voorval)
het huidige voorval ging over een topic buiten het maatschappelijke topics forum.

Iedereen kan iemand als 'vijand' aanduiden, dat werkt dan zoals discord namelijk de berichten worden niet getoond maar je kan ze open klikken. Er bestaat een mogelijkheid om individuele users te verbannen van het maatschappelijke users forum (dan wordt het read only voor hen). Dat is soms al eens toegepast.

Toegevoegd na 1 minuut 3 seconden:
neils1108 schreef: 4 maanden geleden
Awel, ga nu een mooi voorbeeld geven. Als fervente gamer gebruik ik soms Discord voor sturen. Daar heb je ook een 'ignore' optie. Werkt perfect. En je kan als je nog wilt de berichten lezen. Maar ze zijn niet direct zichtbaar.
dit dus, zie "vijand" optie in ieders profiel.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Waarom sommige topics gewoon gesloten worden?
Ik denk, omdat je soms van ver ziet aankomen dat een topic verzandt in een loopgraven oorlog.
Als je meer dan 3x je mening post, en die onveranderd is, en de "andere zijde" doet knak hetzelfde, dan mag toch wel het besef groeien dat je diens mening niet gaat veranderen. Dan kan je beter doen zoals Disney ooit in een liedje schreef: "Let it go, let it gooo"...

Afbeelding
Credit xkcd; "There's always a relevant xkcd :-)"

Als er ineens op de man ipv op de bal gespeeld wordt, a la "ja, maar van u zijn we zulke uitspraken gewoon", dan hoeft de rest voor mij ook niet meer.
Het is hier een technisch forum, geen kleutercreche.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 237 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin schreef: 4 maanden geleden Ik denk, omdat je soms van ver ziet aankomen dat een topic verzandt in een loopgraven oorlog.
Het grote probleem is dat je het al ziet aankomen van zodra je de topictitel ziet.
Zelfs nog voor er ook maar één reactie op een openingspost gegeven is. Het is gewoon wachten tot de usual suspects wakker schieten. Mocht iedereen nu eens een beetje het verstand hebben van niet mee te draaien. De meningen zijn onderhand toch gekend zou je zo denken. Dan kan het verder over de inhoud van de post gaan.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 162 keer
Provider

Goztow schreef: 4 maanden geledenroverhied
Meer als een jaar geleden dat deze nog eens voorkwam. Quasi uitgestorven.

Als deze nu terug gebruikt wordt, weten we wie de schuldige is van de revival. :D
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer

Goztow schreef: 4 maanden geleden Wat dit betreft: het is op Userbase toegelaten om een mening te posten, ook zonder bronnen. Daar zijn wat limieten aan, die je hier kan lezen: app.php/rules
Uiteraard is het toegelaten om een mening te posten, ook zonder bronnen.
Doch dit sluit niet aan bij het beschreven fenomeen.

Dezelfde mening/argumenten honderden keren geven over vele jaren zonder nieuwe informatie.
Dan verwordt het tot overheersen door herhaling, volume (inhoud en aantal berichten) én het laatste woord.
Enkele mensen hebben ook vandaag daar (gepikeerd) op gereageerd.
Hun berichten werden wel verwijderd in het desbetreffend topic.
@on4bam is vandaag in het desbetreffende topic diverse malen tussengekomen: waarvoor dank.

Met het volgen van de huidige Userbase regels kan iemand een topic laten ontsporen én anderen pikeren.
Daar zijn overvloedig voorbeelden van.

Misschien is de tijd gekomen om deze regels te actualiseren?
Ik denk dan aan: dominantie door volume, herhaling van dezelfde argumenten, thread derailment en reactie‑monopolies.
Specifieke gedragsregels gericht op structurele discussiekwaliteit, zonder dat men inhoudelijk beperkt wordt.
R.I.P. streven naar 100% hernieuwbaren.
R.I.P. uitdovingsbeleid.
bvhaute
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 9 keer

Fascinerend hoe snel sommige mensen hier in de Calimero-modus schieten.
Bij de grootste klagers hier zou een beetje zelfreflectie misschien niet misstaan.

Wat mij betreft mag de moderatie best wel wat strenger als er op de man gespeeld wordt (wat sommigen keer op keer blijven doen en in deze topic zelfs vergoeilijken).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Het ziet er nu mss een beetje raar uit dat het topic gelocked werd adhv wat je nog kan zien, maar ik ga ns eventjes een klein tipje van de mod sluier oplichten:
Het gelockte topic had 5 (count 'em, vijf!) posts aan het einde, achter de laatste post die je nog kan zien (excl de mod post), die nu gewist zijn.
Twee daarvan speelden op de man en waren off topic, de overige 3 waren ook off topic en eigenlijk allemaal rehashes van standpunten of energie discussies die niks met kernenergie te maken hebben, en die al tot treurens toe aan bod zijn gekomen in eerdere energie topics.
Alle vijf de posts waren op nog geen kwartier van mekaar gepost; dat is een kwartier tussen de eerste en de laatste, niet tussen elke post.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

En niet vergeten, 6 meldingen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Er staat nog steeds een volledig bericht dat geheel niks met kernenergie te maken heeft.

Dat is wat mensen opvalt natuurlijk.
Ze vormen zich daar een beeld over.
Sommige berichten worden verwijderd wegens offtopic.
Andere berichten niet.

Betreffende argument recycling: daar spant één iemand reeds jaren de kroon.
Litanie? Iemand?
R.I.P. uitdovingsbeleid.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

selder schreef: 4 maanden geleden Jongens ... Als we een clubke op café waren, dan waren we al lang buitengegooid hé! Wie vindt dit nog plezant? En dit allemaal gratis en voor niks in uw eigen vrije tijd? Zo verschrikkelijk moeilijk zullen onze levens ook weer niet zijn dat we elvendertig replies in een thread kunnen typen ... Go outside and touch grass, nee, echt, f*** for real, wij hebben net een retraite in Zweden gedaan en om dan in België terug te komen en te lezen waar mensen hun tijd insteken?!
Volledig mee eens, men neemt het soms veel te serieus vandaar dat ik zei dat het "maar" een praatbarak is. Dit betekent niet dat er geen nuttige of interessante dingen te vinden zijn maar wel dat het "maar" meningen zijn. Dat we verschillen van mening is toch geen probleem?

Voor de rest lees ik hier vaak reacties over herhaling maar deze herhalingen zijn ook reacties op... andere herhalingen. Hoe kan je dit reguleren? Dat lijkt me haast onmogelijk want welke mod gaat zich daarmee bezig houden en hoe dan? gaat er iemand per argument een tellertje hanteren? Wanneer is iets een herhaling en wanneer niet en wie gaat dat bepalen? Dat levert geheid nog meer discussies op waar deze topic een voorbeeld van is.

En de herhaling is zelfs het grootste probleem niet want het overgrote deel van wat op UB staat is herhaling. Zijn de meningen over Digi, Telenet of PX zo vernieuwend telkens? Is de topic over pakweg Oekraïne zo vernieuwend? Kunnen we dan ook niet beter stoppen over Trump want puur herhaling? Herhaling is niet het probleem wel persoonlijke ergernis en een bedorven sfeer door persoonlijke aanvallen die men via blocks of meldingen wil uitvechten. Elk argument zal wel eens opnieuw opduiken maar dat stoort me minder dan de persoonlijke verwijten die niets toevoegen, ook niet de eerste keer.

Vind je iets interessant dan kan je daar op reageren of kiezen om het te negeren. Moeilijker is het niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik denk moesten we die herhalingen verbieden op het forum dat het ook maar een saaie boel wordt na een tijdje. :-D
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Er staat nog steeds een volledig bericht dat geheel niks met kernenergie te maken heeft.
Niets? Het thema is niet beperkt tot kernenergie, bewijze de titel die de topicstarter gekozen heeft ("energiemix")
Het is trouwens een directe reactie op een gequote uitspraak.

Los daarvan: eindeloze herhalingen van standpunten zijn inderdaad vrij zinloos, maar als er pertinente onwaarheden gezegd worden dan moet daarop kunnen gereageerd worden, en zeker als men persoonlijk aangesproken wordt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Herhalingen zijn onvermijdbaar en ook onbeheersbaar, ze bestaan trouwens in beide richtingen en in zowat alle onderwerpen.

We moeten ook niet pretenderen dat hier de meest originele denkers van België bijeen zit, de meeste zaken zijn ook maar herhalingen die we elders opgepikt hebben.

Zelfs deze discussie is een herhaling want ze is al eens gevoerd met dezelfde conclusie, weinig aan te doen buiten vragen om meer respectvol met elkaar om te gaan. Zullen we het dan maar sluiten of gaan we nog wat verder herhalen? :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 384 keer

Bwa, smijt twee users van het forum en er zijn geen herhalingen en welles/nietes meer.

You know welke twee… everybody knows…

Of heb ik nu weer twee users benoemd zonder ze met naam te noemen :angel:

Modereren maar weer dan :lol:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

@Goztow

Ik stel vast dat er wederom een kernenergie gerelateerd topic verdwenen is zonder enige melding.
Graag een gedegen toelichting.

Het is, mijn inziens, een feitelijk, onderbouwd nieuwsbericht.

Kopie van het originele bericht vind je hieronder.

De voormalige URL: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=68176
De Titel: Westinghouse maakt zich op voor grootschalige uitrol AP1000 in de VS.

De Amerikaanse nucleaire bouwer Westinghouse heeft een volgende stap gezet om de bouw van grote kernreactoren in de VS te versnellen.
  • Door lessen te trekken uit de problematische bouw van Vogtle 3 en 4.
  • Vogtle 4 als standaardreferentie vast te leggen
  • Hopen dat men de kosten kan drukken
  • Hopen dat men de bouw kan versnellen.
Het is een cruciale stap, maar hij onderstreept vooral de gigantische achterstand op China (en Rusland).

Westinghouse stelt standaarden vast ter ondersteuning van grootschalige uitrol van de AP1000

8 April 2026

De indiening van Westinghouse Electric Company bij de Amerikaanse Nuclear Regulatory Commission heeft tot doel lessen uit de bouw van Vogtle-eenheden 3 en 4 op te nemen in het ontwerpcontroledocument en Vogtle 4 vast te stellen als referentiecentrale voor AP1000-projecten in de Verenigde Staten.

De indiening van revisie 20 van het AP1000 Design Control Document (DCD) bij de Nuclear Regulatory Commission (NRC) maakt deel uit van de strategische plannen van Westinghouse om grootschalige uitrol van de geavanceerde modulaire AP1000-reactor mogelijk te maken en de ambitie te ondersteunen om een vloot van grote kernreactoren in de VS te bouwen.

Vogtle 4 werd in april 2024 commercieel in bedrijf genomen, na Vogtle 3 in juli 2023. Dit zijn de eerste nieuwe kernreactoren die in meer dan 30 jaar in de Verenigde Staten zijn gebouwd.

DCD’s definiëren de technische details van een standaardreactorontwerp om te waarborgen dat het voldoet aan alle regelgevende en veiligheidsvereisten en dienen als primaire referentie voor de vergunningverlening van nieuwe eenheden. Revisie 20 formaliseert Vogtle-eenheid 4, zoals gebouwd, als standaardreferentie voor alle nieuwe AP1000-projecten, wat de vergunningsprocedures kan versnellen en een snellere uitrol van meerdere centrales mogelijk maakt.

Volgens de NRC, die de aanvraag momenteel beoordeelt op geschiktheid voor formele behandeling en technische evaluatie, kan deze indiening een gevalideerde basis creëren die gestroomlijnde vergunningverlening voor toekomstige projecten mogelijk maakt. Dit kan leiden tot snellere goedkeuringen, minder regelgevingsonzekerheid, lagere kosten en een grotere inzet van kernenergie om aan de stijgende elektriciteitsvraag te voldoen.

De NRC certificeerde het AP1000-ontwerp oorspronkelijk in 2006; deze certificering is geldig tot 2046. Westinghouse vraagt om een verlenging met 40 jaar en wil daarbij ontwerpwijzigingen opnemen die tijdens de bouw en vergunningverlening van Vogtle 3 en 4 zijn goedgekeurd, waarvan sommige afweken van het oorspronkelijke ontwerp.

Volgens de NRC kunnen toekomstige aanvragen profiteren van efficiëntievoordelen door standaardisatie en door de lessen uit de vergunningverlening, bouw en opstart van Vogtle te integreren. Dit maakt deel uit van bredere inspanningen om ontwerpupdates en vergunningsprocedures te stroomlijnen, terwijl de veiligheidsnormen behouden blijven.

Westinghouse stelt dat de AP1000 momenteel de enige volledig ontworpen, vergunde en operationele geavanceerde modulaire reactor is die direct gebouwd kan worden. Door Vogtle 4 als standaardreferentie te gebruiken, zouden meerdere AP1000-eenheden gelijktijdig en met grotere voorspelbaarheid kunnen worden gerealiseerd.

Naast de Vogtle-eenheden zijn er vier AP1000-reactoren operationeel in China, met nog eens 14 in aanbouw en vijf onder contract. In China is het ontwerp gelokaliseerd onder de naam CAP1000.
Bron: WNN

Dit initiatief toont de wil om vooruitgang te boeken, maar de schaduw van Vogtle is lang.
Het project werd geplaagd door een vertraging van maar liefst 15 jaar en kosten die explodeerden van 14 miljard naar meer dan 30 miljard dollar.
De les die men leert is dat een 'first-of-a-kind' (FOAK) project niet te vergelijken is met een seriematige aanpak.

China bewijst dat al jaren.
Zij bouwen de gelokaliseerde CAP1000, de kopie van de AP1000, in een fractie van de tijd.
De laatste CAP1000-projecten, zoals die in de Bailong-centrale in Guangxi, kennen een verwachte bouwtijd van slechts 56 maanden.
De allereerste Hualong One-reactor (een Chinees generatie III-ontwerp) werd gebouwd in iets meer dan 5 jaar.
De kosten per kW geïnstalleerd vermogen zijn in China maar een fractie van de Amerikaanse:
  • China: ~2.300 USD/kW
  • Amerika: tussen 8.000 en 15.000 USD/kW
  • Rusland hanteert andere prijzen voor export:
    • Export gerelateerde prijzen: 6.000 tot 7.000 USD/kW
    • In Rusland zelf: ongeveer 1.900 USD/kW
Westinghouse probeert nu een inhaalslag te maken door te leren van zijn eigen fouten.
Maar de les die China al jaren geeft, is dat standaardisatie en seriematige bouw op een ongekende schaal de enige weg naar succes zijn.
Het verschil tussen een 'nth-of-a-kind' bouwer en een 'first-of-a-kind' bouwer is nog nooit zo duidelijk geweest.
Een verschil in decennia, en miljarden.
R.I.P. uitdovingsbeleid.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 59 keer
Provider
Te Koop forum

Geeuw...
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

:roll:
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

viewtopic.php?p=1054652#p1054652

Je mag me ookaltijd pb'en
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Deze samenvoeging is gebeurd nadat ik twee nieuwe topics inzake kernenergie gerelateerde topics heb geopend.
@Goztow
Je schrijft:
Ik heb deze nieuwe post van ordon verplaatst naar dit gesloten topic want het lijkt een manier om mijn sluiting te bypassen. Gelieve dit niet meer te doen.
Is het de beslissing van Userbase dat nieuwsberichten omtrent het onderwerp kernenergie niet welkom zijn op het forum?
R.I.P. uitdovingsbeleid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Even reageren als gewone UBer (ik heb in de energietopics al een hele tijd niets meer gedaan wegens volledig beu en TL;DR; :evil: ).

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er gepost wordt "om de ander uit zijn kot te lokken" en dat gaat voor beiden op. Het lijkt wel of jullie er plezier in scheppen om publicaties te zoeken waarvan je zeker bent dat er op gereageerd gaat worden.
Als een crewlid een topic sluit en daar een reden bij zet dan getuigt het van slechte wil om opnieuw een soortgelijk topic te openen.

Voila, de rest vecht je zelf maar uit. Ik heb het gehad met steeds dezelfde argumenten en ellenlange posts KE<>HE.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Wat is zelfs het nut van constant nieuwe topics te openen? Het zijn toch alleen Ordon en Dizzy die daarin bekvechten.
ben144
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 40 keer
Provider
Te Koop forum

Geef ze toch gewoon enkele topics waar ze kunnen bekvechten zoveel ze willen....iedereen weet hier toch al welke topics te negeren.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 162 keer
Provider

Ordon schreef: 3 maanden geleden Deze samenvoeging is gebeurd nadat ik twee nieuwe topics inzake kernenergie gerelateerde topics heb geopend.
Fout, uren voor ge uw andere 2 topics hebt geopend, ik zag dit vanochtend al.
ben144 schreef: 3 maanden geleden Geef ze toch gewoon enkele topics waar ze kunnen bekvechten zoveel ze willen....iedereen weet hier toch al welke topics te negeren.
Geen slecht idee, maar dan liefst ook deze topic van de new posts verwijderen. :)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

ben144 schreef: 3 maanden geleden Geef ze toch gewoon enkele topics waar ze kunnen bekvechten zoveel ze willen....iedereen weet hier toch al welke topics te negeren.
Kan zeker, maar dit is toch niet meer serieus te nemen. Nu zijn er 2 topics over hetzelfde onderwerp, gewoon over 2 verschillende landen. Ik vraag me oprecht af wat je nog meer kan zeggen over dat onderwerp?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Om het wat duidelijk te stellen. Nieuws berichten over kernenergie van dizzy en ordon zijn even niet meer welkom. Want elke topic over kern energie waar jullie in posten mondt uit in een welles nietes van jewelste die op de duur iedereen beu wordt.

Het feit dat geen van jullie beide jezelf in vraag lijken te stellen hierover is op zijn minst verwonderlijk.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik in een ander bericht reeds geschreven heb:
Maar goed: ik laat deze echokamer maar de echokamer zijn die ze geworden is.
Heden wordt zelfs ieder topic dat kernenergie gerelateerd is onmiddellijk weggestopt in een gesloten topic.
Zover is men geraakt hier op Userbase...
R.I.P. uitdovingsbeleid.
guido4096
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 36 keer

Nou niet de slachtofferrol aannemen. Er is geen echo kamer, je wil je ideeën doordrukken. Ik ben voor kernenergie en ben je posts meer dan zat. Get a blog.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

ne mens zou er nog compassie mee krijgen, NOT.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

oprecht ge krijgt toch compassie met de mods, niet? ik vraag me echt af wie zich hier een hele dag mee kan bezig houden?
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 98 keer
Provider

Ik geef als tip om een gespecialiseerd forum te zoeken over dit onderwerp zodat je daar je ei kwijt kan. Dat geldt voor meerdere leden die hieraan bijdragen. Het hangt mij meer dan de keel uit.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Ordon, om je zoektocht toch al een beetje te vergemakkelijken, heb ik gezocht naar een paar plekken waar je verder kan ratelen over kernenergie. :-)
https://www.facebook.com/groups/energiebelgie
https://www.facebook.com/groups/kerncen ... ernenergie
https://www.facebook.com/groups/719331715243595
https://www.reddit.com/r/belgium/
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ordon schreef: 3 maanden geleden Zoals ik in een ander bericht reeds geschreven heb:
Maar goed: ik laat deze echokamer maar de echokamer zijn die ze geworden is.
Heden wordt zelfs ieder topic dat kernenergie gerelateerd is onmiddellijk weggestopt in een gesloten topic.
Zover is men geraakt hier op Userbase...
't Is niet omdat anderen jouw mening niet overnemen, ondanks het eindeloos herhalen, dat het hier een echokamer is.
Ik heb hier niet eens een uitgesproken mening over, maar toch ben ik het gedram van jou meer dan beu, los van jouw boodschap.
Elk topic dat gesloten wordt start jij er 2 nieuwe op. Waarom? Wat denk/hoop je daarmee te bereiken?
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

cadsite schreef: 3 maanden geleden t Is niet omdat anderen jouw mening niet overnemen, ondanks het eindeloos herhalen, dat het hier een echokamer is.
Ik heb hier niet eens een uitgesproken mening over, maar toch ben ik het gedram van jou meer dan beu, los van jouw boodschap.
Elk topic dat gesloten wordt start jij er 2 nieuwe op. Waarom? Wat denk/hoop je daarmee te bereiken?
Waarom blokkeren jullie dan gewoon niet zijn account? Of kunnen jullie hem gewoon niet verbieden van nieuwe posts te maken? Want vroeg of laat gaat er weer een topic komen.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”