Een dikke maand geleden is op mijn aanraden mijn moeder van telenet naar mobile vikings gegaan. Ondanks dat speedtest.net een goede en stabiele 140/50mbps geeft zijn er toch vooral met streaming een aantal problemen.
De google home staat er al een dik jaar overdag vrijwel constant op. Toch zijn er heel vaak haperingen dat er een aantal seconden geen geluid uit komt.
.
Ook de apple TV geen leuke TV ervaring. Constant haperend beeld. Op de ipad gaat het wel zonder probleem. Dus logischerwijze zou het TV probleem aan de apple TV liggen. Maar toch geeft de ookla speedtest daar ook de 140/50 als snelheid.
Als ik er ben om het na te kijken gaat het foutloos, maar dan wil ze toch is op tv naar thuis kijken en loopt het mis. Zowel VRT-max, play als VTM haperen dan ineens.
Wat loopt er mis?
Veel happeringen op google home en apple TV
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Zijn er acces points of dergelijke?
Probeer de setup te omschrijven zo kunnen we jou beste helpen of meedenken
Probeer de setup te omschrijven zo kunnen we jou beste helpen of meedenken
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
-
Pleuris
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Al van in de telenet tijd zijn er 3 tp-link deco X10's die ervoor zorgen dat er overal sterke wifi is. 1 van hen krijgt een ethernet kabel. Alles is exact hetzelfde als in de telenet tijd. Zelfde wachtwoord, zelfde instellingen. Echter nu dus meer haperingen op de google home als we radio luisteren. De appleTV is er nadien bijgekomen, daarvoor werd er via de digibox van telenet gekeken.
-
Pleuris
- Member

is een apple tv zonder ethernet poort. Het toestel staat 1m van een van de accespoints. Ookla speedtest geeft een prachtige rechte lijn. Dus zeer sterk wifisignaal.
Zelf heb ik het nog nooit weten haperen als ik VRT-max, VTM go of play, netflix of youtube bekijk. Maar om een of andere reden lukt het 's avonds niet.
Zelf heb ik het nog nooit weten haperen als ik VRT-max, VTM go of play, netflix of youtube bekijk. Maar om een of andere reden lukt het 's avonds niet.
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ben je dan s' avonds ook aanwezig om die haperingen te zien, of ben je er enkel overdag om na te zien en te testen ?
Je zou kunnen, moest je ook een soortgelijk toestel hebben, vb Android TV of Raspberry-Pi met Kodi, deze meebrengen en daar s' avonds eens aansluiten om te testen.
Dan kun je reeds 't één en ander uitsluiten.
Je zou kunnen, moest je ook een soortgelijk toestel hebben, vb Android TV of Raspberry-Pi met Kodi, deze meebrengen en daar s' avonds eens aansluiten om te testen.
Dan kun je reeds 't één en ander uitsluiten.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- buthead
- Elite Poster

Misschien de meest gegeven oplossing alles eens reboot geven
Aangezien je snelheid goed is best raar
Terwijl springt ie tussen de AP continu maar dan nog
Ik zou de AP eens uitdoen en testen rechtstreeks op modem van provider als het daar weg is weet je al veel dat het aan het interne ligt
Aangezien je snelheid goed is best raar
Terwijl springt ie tussen de AP continu maar dan nog
Ik zou de AP eens uitdoen en testen rechtstreeks op modem van provider als het daar weg is weet je al veel dat het aan het interne ligt
Internet = Hey Telecom
-
Pleuris
- Member

Ga er nu naartoe en blijf er deze avond. Ga het hopelijk zelf is met eigen ogen zien. Het wifi signaal van de belgacom box geeft een te zwak signaal waar de apple tv staat. Dus dat is geen oplossing. Ga een google chromecast TV meenemen om het te testen als ik een probleem zou hebben.
Had de vraag ook aan de klantendienst van VRT max gesteld, kreeg dit antwoord:
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
Om dit probleem op te lossen zijn gisteren de laatste aanpassingen uitgevoerd. Dit zou niet meer mogen voorvallen nu.
We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
Met vriendelijke groeten,
Hoewel dit hoopgevend klinkt zeggen ze niet welk van de 2 problemen ik heb het zou oplossen. Ook omdat het probleem zich ook voordeed met play en vtm go...
Had de vraag ook aan de klantendienst van VRT max gesteld, kreeg dit antwoord:
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
Om dit probleem op te lossen zijn gisteren de laatste aanpassingen uitgevoerd. Dit zou niet meer mogen voorvallen nu.
We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
Met vriendelijke groeten,
Hoewel dit hoopgevend klinkt zeggen ze niet welk van de 2 problemen ik heb het zou oplossen. Ook omdat het probleem zich ook voordeed met play en vtm go...
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
VrtMax heeft de laatste maanden af en toe problemen gehad door wijzigingen dat de Vrt doorvoert.
Door je andere problemen met Play en VtmGo zal het vermoedelijk toch daar niet aanliggen.
Laat eens weten hoe je testen verlopen zijn met de Google ChromeCast.
Door je andere problemen met Play en VtmGo zal het vermoedelijk toch daar niet aanliggen.
Laat eens weten hoe je testen verlopen zijn met de Google ChromeCast.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik vermoed dat het aan de streamingdienst ligt. Hier met vdsl (85/25) en Google tv, heb ik ook regelmatig onderbrekingen met HBO max en VRT maar nooit met bevoorbeeld prime en heystack news.
-
Pleuris
- Member

Gisteren niet alle testen kunnen doen. Zowel in de namiddag en rond prime time toch een dik kwartier de TV opgezet en laten spelen. Die speelde zonder haperen via de apple TV VRT af. Dus geen nood om het verder te testen.
Rond 21u30 de radio op de tijdloze gezet. Daar toch 2 keer gehad dat er een paar seconden geen geluid uit kwam gedurende 45 minuten radio.
Ook viel het me op dat de paar keer dat ik een speedtest deed de snelheid vaak rond de 90 zat ipv de 150, iets wat ik met fiber éxtra raar vind. Rond 22u op exact dezelfde plaats met hetzelfde toestel dan wel weer 150. Zeer vreemd.
Rond 21u30 de radio op de tijdloze gezet. Daar toch 2 keer gehad dat er een paar seconden geen geluid uit kwam gedurende 45 minuten radio.
Ook viel het me op dat de paar keer dat ik een speedtest deed de snelheid vaak rond de 90 zat ipv de 150, iets wat ik met fiber éxtra raar vind. Rond 22u op exact dezelfde plaats met hetzelfde toestel dan wel weer 150. Zeer vreemd.
- buthead
- Elite Poster

Lijkt een capaciteits issue of werken van fiber of pop in regio
Internet = Hey Telecom